طراحی لوگو شیر

طراحی و ساخت لوگو

طراحی لوگو شیر

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
لوگو هر کسب و کار پایه و اساس هویت بصری آن را شکل می‌دهد و ارزش‌های آن را در قالب یک نماد خاص و جذاب به تصویر می‌کشد تا احساسات مخاطبان را درگیر ‌کند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید احساساتی همچون قدرت، رهبری و شجاعت را به مخاطبان خود انتقال دهید، طراحی لوگو شیر بهترین گزینه پیش روی شما است. لوگو شیر دقیقا مانند حیوان شیر در دنیای واقعی، مفهوم اقتدار را به مخاطبان انتقال می‌دهد و توجه آنان را به نشان بصری یک کسب و کار جلب خواهد کرد. برندهای معروف بسیاری برای طراحی لوگوی خود از تصویر حیوان شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده کرده‌اند تا از طریق آن بتوانند به بیزینس خود ارزش و اعتبار بخشند و به طور کلی نیز از رقبا متمایز شوند. طراحی لوگو شیر رویکردی خاص در طراحی لوگو محسوب می‌شود و معمولا برندهایی به سراغ آن می‌روند که قصد دارند تمامی ویژگی‌های شخصیتی این حیوان از جمله قدرت و رهبر بودن آن را در لوگوی خود به نمایش بگذارند. لوگو شیر و خورشید یکی از معروف‌ترین نمونه‌ لوگوهای طراحی شده با شیر است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین نمادهای ملی قدیمی ایران شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب اصول طراحی لوگو شیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با چندین نمونه طراحی لوگو شیر معروف نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.

در مورد طراحی لوگو حیوانات و مونوگرام بیشتر بخوانید.

مزایای طراحی لوگو شیر
شیر در تمامی ادیان، کشورها و فرهنگ‌ها به عنوان حیوانی قدرتمند، شجاع و تحسین برانگیز شناخته می‌شود و همه ما در دوران کودکی نیز آن را سلطان جنگل خطاب می‌کردیم. این حیوان مظهری از اصالت، اقتدار، استحکام، نجابت، غرور، سلطنت و حفاظت است. یک شیر همواره خواستار رهبری، عزت و احترام است؛ زیرا همواره باید از قلمرو خود محافظت کند و قدرت بالای خود را به نمایش بگذارد. تمامی این ویژگی‌ها دقیقا همان ویژگی‌هایی است که برخی از برندها دارا هستند و می‌خواهند آنها را از طریق لوگوی خود به مخاطبان نشان دهند. از آنجایی که در دنیای طراحی، تصاویر بسیار بهتر و تاثیرگذارتر از کلمات عمل می‌کنند پس طراحی لوگو شیر انتخاب بسیار مناسبی برای برندهایی است که به دنبال خلق یک نشان بصری ماندگار هستند و می‌خواهند قدرت، اصالت و کیفیت بالای خود را از طریق یک لوگوی منحصر به فرد در معرض نمایش قرار دهند.
بنابراین اگر به دنبال روشی جذاب و خاص جهت جلب توجه و اعتماد مخاطبان هدف خود هستید، لوگو شیر بهترین انتخاب است. از طرفی دیگر طراحی لوگو شیر شما را به طور کامل از رقبا متمایز می‌سازد و لوگویتان را به لوگویی قابل تشخیص و ماندگار تبدیل خواهد کرد. علت اصلی ایجاد تمایز از رقبا این است که معمولا برندهای معدودی، جسارت و ریسک پذیری طراحی لوگو شیر را دارند و ترجیح می‌دهند تا لوگوی خود را با استفاده از رویکردهای رایج و معمول طراحی نمایند. از این رو برندهای ریسک پذیرتر و البته هوشمندتر از این ضعف رقبای خود استفاده کرده و رویکرد طراحی لوگو شیر را به عنوان سبک اصلی طراحی هویت بصری خود انتخاب می‌کند.
اصول طراحی لوگو شیر
طراحی لوگو با نماد شیر برای هر کسب و کاری مناسب نیست و برای انتخاب این حیوان به عنوان نماد اصلی لوگوی خود باید هویت برند و حوزه فعالیت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برندهای خودروسازی یکی از بهترین کاندیداها برای طراحی لوگو شیر هستند تا از طریق آن بتوانند ارزش‌های برند خود را به مخاطبان نشان دهند. با این حال برای طراحی لوگو شیر باید به برخی اصول و قواعد اولیه توجه داشته باشید تا بتوانید لوگویی جذاب طراحی نمایید. مهم‌ترین اصول طراحی لوگو شیر شامل:
طراحی ساده
طراحی ساده اما جذاب از جمله اصول اولیه طراحی لوگو شیر است که موجب جلب توجه مخاطب به نماد اصلی لوگو و افزایش جذابیت بصری آن خواهد شد. در حالت ایده آل زمانی که از نماد شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو خود استفاده می‌کنید، بکاگیری نمادهای دیگر در لوگو موجب پیچیدگی و شلوغی آن می‌شود. البته استفاده از یک نماد کوچک همچون تاج در لوگو شیر می‌تواند لوگو را از حالت سادگی مطلق خارج کرده و میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک تصویری و یا ترکیبی بهتر است از نماد شیر به تنهایی در لوگو استفاده کنید تا در عین سادگی بتوانید لوگوی منحصر به فرد و جذابی را طراحی نمایید. ترکیب نماد شیر به همراه نام برند به عنوان یک ترکیب استاندارد برای طراحی لوگوی شیر شناخته می‌شود که در عین حفظ سادگی لوگو، نام برند را نیز در ذهن مخاطبان ثبت خواهد کرد.
 
لوگو شیر
انتخاب پالت رنگی مناسب
انتخاب پالت رنگی مناسب نیز یکی دیگر از مراحل مهم و اصول طراحی لوگو شیر است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری آن خواهد داشت. آگاهی از اصول و مفاهیم روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی، برندسازی و طراحی لوگو بسیار مهم‌ است؛ زیرا رنگ‌ها معرف ارزش‌های اصلی یک برند هستند و تاثیر عمیقی بر شناخت اولیه مخاطب از آن خواهند داشت. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتباط مستقیمی با نحوه ادراک مخاطبان از لوگو خواهد داشت. روانشناسی رنگ در طراحی لوگو دارای مفهومی فراتر از انتخاب یک رنگ مشخص برای لوگو است و به طور کلی بر تاثیر روانشناختی رنگ‌ها بر افراد تمرکز می‌کند؛ هر رنگ حامل یک پیام عاطفی به خصوصی است که انرژی خاصی دارد.
در میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سرد و گرم، شاید انتخاب رنگی که با شخصیت برند شما متناسب باشد کمی دشوار به نظر برسد. اما درک و آگاهی از تاثیر روانشناختی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیقا همان احساسی که می‌خواهید را در مخاطبان خود به وجود آورید. برای انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر باید به مواردی همچون حوزه فعالیت، مخاطبان هدف، ارزش و هویت برند و همچنین تمایز از رقبا توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگی را برای لوگوی خود انتخاب نمایید.
 
طراحی لوگو شیر
انتخاب فونت مناسب
انتخاب فونت مناسب نیز یکی دیگر از اصول طراحی لوگو شیر است که موجب تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک ترکیبی (استفاده از نماد و نام برند) باید نام برند خود را با فونتی مناسب، خوانا و شایسته در پایین و یا در کنار نماد شیر بنویسید. انتخاب فونت نیز همچون انتخاب رنگ به شخصیت برند و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال یک برند خودروسازی برای طراحی لوگو شیر بهتر است از یک فونت سنس سریف کلاسیک، ساده و خوانا استفاده نماید تا علاوه بر حفظ ارزش و اعتبار برند همچنین بتواند نام تجاری خود را در ذهن مخاطبان هدف برجسته سازد. در حالت کلی بهترین فونت برای طراحی لوگو شیر فونتی است که ساده اما جذاب باشد و مخاطب نیز برای خواندن آن دچار مشکل نشود. از طرفی دیگر بکار بردن فونت‌های فانتزی، پیچیده و ناخوانا برای طراحی لوگو شیر با ویژگی‌های شخصیتی این حیوان در تضاد بوده و نوعی ناهماهنگی و ناسازگاری غیرمعمولی را در لوگوی شما به وجود می‌آورد. بنابراین در انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خود دقت کافی داشته باشید تا علاوه بر ماندگاری نام برند خود در ذهن مخاطبان همچنین بتوانید ارزش‌های برندتان را نیز حفظ نمایید.
استفاده از اشکال هندسی
برای طراحی لوگو شیر می‌توانید از اشکال هندسی کمک بگیرید تا لوگوی شما جذاب‌تر به و خاص‌تر به نظر برسد. استفاده از اشکال هندسی همچون دایره، مربع، سه ضلعی یا شش ضلعی در طراحی شیر رویکردی رایج است؛ زیرا این اشکال نمادی از اعتماد، امنیت، حمایت و اقتدار بوده و نظم و ترتیب خاصی به عناصر لوگو می‌بخشند و به نوعی آن را سازماندهی می‌کنند. با استفاده از این اشکال بسیار سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید توجه مخاطبان هدف را به لوگوی خود جلب کرده و احساسات مثبتی را در آنان به وجود آورید.
رعایت فاصله و تناسب میان اجزای لوگو
رعایت فاصله مناسب و تناسب میان اجزای لوگو نیز یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در هنگام طراحی لوگو شیر باید به آن توجه داشته باشید. اگر تمامی نکات بالا را به درستی رعایت کنید اما عناصر تشکیل دهنده لوگو دارای تناسب و فاصله کافی نباشند، لوگوی شما هیچ تاثیر مثبتی بر مخاطبان هدف نخواهد گذاشت. اگر لوگوی خود را به روش لوگو ترکیبی طراحی می‌کنید باید نماد اصلی لوگو یعنی شیر را در وسط قرار دهید و سپس با رعایت فاصله مناسب، نام برند را در پایین و یا کنار آن بنویسید.
با رعایت این نکات ساده اما کاربردی و مهم می‌توانید لوگو شیر را به صورت حرفه‌ای طراحی کرده و از آن به عنوان هویت بصری کسب و کار خود استفاده نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.