آرشیو شهریور ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

چطور در 7 مرحله لوگو طراحی کنیم؟

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

لوگوهای بزرگ به طرز فریبنده ای ساده هستند. بنابراین برای یک چشم آموزش ندیده، ایجاد آنها آسان به نظر می رسد. طرح‌های کاملاً متعادل لوگو که هر روز می‌بینید، محصول تغییرات وسواسی است. طراحان خبره در یکسان سازی شکل ها، رنگ ها و چیدمان ها چنان ماهر هستند که کارشان بی دردسر به نظر می رسد.

 

با این حال، استخدام یک طراح برای مدیریت کل فرآیند طراحی لوگو حرفه ای همیشه یک گزینه نیست. شاید با بودجه محدودی کار می کنید یا از قبل یک مفهوم قوی در ذهن دارید. در هر صورت، قبل از اینکه لوگوی خود را بسازید، این اصول طراحی را بررسی کنید.

 

  1. الهامات طراحی را جمع آوری کنید

بصری چشمان شما را به جزئیات ساده ای می کشاند که باعث می شود یک لوگوی عالی از صفحه خارج شود. یادگیری تشخیص عناصر طراحی جذاب می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های سبک خود را محدود کنید.

 نمونه طراحی لوگو آرمکده را در این لینک ببینید.

برای الهام گرفتن به لوگوهای برندها و طراحان موفق نگاه کنید. می توانید تصاویر را چاپ کنید، آنها را در رایانه ذخیره کنید یا یک آلبوم وب در وب سایت هایی مانند Pinterest ایجاد کنید. سعی کنید انتخاب های مورد علاقه خود را به صورت بصری تشریح کنید و به شکل و مکان هر شکل توجه کنید. در اینجا عناصر نمونه وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

 

آیا خطوط تیز، گرد یا ترکیبی از هر دو هستند؟

آیا طرح متقارن است؟ اگر نه، چه عناصر دیگری تعادل ایجاد می کنند؟

طراحی چگونه از عناصر متمرکز یا خارج از مرکز استفاده می کند؟

شکل ها چگونه با هم تعامل دارند؟ آیا آنها مجاور هستند؟ انباشته؟ با هم تداخل دارند؟ متحدالمرکز؟

آیا رنگ ها مکمل هم هستند؟ متضاد؟ تک رنگ؟ خنثی؟

آیا طراحی شامل فضای سفید می شود؟ خطوط شکسته یا اشکال؟

به الگوها و روندهایی که به ویژه در صنعت شما برجسته هستند توجه کنید. درک مصرف کننده بخش بزرگی از برندسازی است. تصور کنید که به بانکی با لوگوی طلسم حواس پرت و رنگ های برند شاد و جوان مراجعه می کنید. یک بانک باید اعتماد را القا کند، بنابراین به یک لوگوی معتبر نیاز دارد که با هویت برندش مطابقت داشته باشد.

2. در مورد طرح سفارشی یا سهام تصمیم بگیریدآیا صرفاً فکر کردن به یک پروژه هنری شما را به هم می ریزد؟ سازنده لوگو گزینه ای است که خودتان آن را انجام دهید تا یک طرح یا ماکت آماده و بدون هیچ مهارت هنری داشته باشید. سازندگان لوگو الگوهای طراحی را با تصاویر و جفت فونت ها ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا انواع ظاهر را امتحان کنید. آنها برای مبتدیان طراحی شده اند و شما می توانید یک طرح را تنها با چند ترفند ساده شخصی سازی کنید. از سوی دیگر، یک لوگوی سفارشی اصلی می تواند کسب و کار شما را متمایز کند و به شما تمایز و شناخت بیشتر برند بدهد. مسیر سفارشی زمان، تلاش و صبر بیشتری می‌طلبد، اما می‌توانید طراحی را متناسب با سطح مهارت خود ساده کنید. اگر نمی خواهید لوگوی خود را از ابتدا بسازید، استفاده از طرح استوک می تواند در برخی شرایط کارساز باشد. مثلا: شما یک کسب و کار تثبیت شده با پایگاه مشتریان وفادار دارید.شما به صورت محلی فعالیت می کنید و رقبای مستقیم کمی دارید.شما به صورت محلی فعالیت می کنید و از طریق کانال های دیگر برندینگ قوی دارید.نام تجاری کلی شما برخلاف هنجارهای صنعت است.اگر کسب و کار شما جدید یا آنلاین باشد، معمولاً یک لوگوی سفارشی گزینه خوبی است. کسب‌وکارهای در حال رشد برای ایجاد مخاطب تحت فشار بیشتری قرار دارند و با یک لوگوی سفارشی متمایز شدن آسان‌تر است.3. برای تبدیل یک الگو برنامه ریزی کنیدوقتی با یک سازنده لوگو می‌روید، به دنبال برنامه‌هایی باشید که دارای کتابخانه بزرگی از قالب‌های قابل ویرایش هستند. هرچه قدرت بیشتری برای سفارشی کردن طراحی داشته باشید، بهتر خواهد بود. سفارشی‌سازی شانس ورود به کسب‌وکار دیگری با لوگوی مشابه را کاهش می‌دهد. یک الگو با نمادی که دوست دارید انتخاب کنید و سپس فونت ها و رنگ ها را تغییر دهید تا طرح مورد نظر خود باشد. وقتی منطقی است، نمادی را انتخاب کنید که پیوندهای محکمی با نام تجاری شما دارد، اما نه با صنعت شما. آرم میوه بافندگیدر نظر بگیرید که چگونه Fruit of the Loom از مواد غذایی در مارک لباس زیر استفاده می کند، یک ارتباط غیر معمول. با این حال، کاملاً پیام پشت نام برند را منتقل می کند. شما همچنین باید با قرار دادن کلمات بازی کنید. انحراف از ظاهر استاندارد - نشان لوگو در بالای نام تجاری - می تواند فوراً تأثیر بصری ایجاد کند. در اینجا روش های متداول برای تبدیل یک الگو وجود دارد: کادربندی: کلمات را در اطراف نشان‌واره در یک کادر یا دایره بچینید (استارباکس، NBC)دو رنگ: برای کنتراست از یک رنگ متفاوت روی کلمات مجاور استفاده کنید (Beats Audio)انباشتن: چند کلمه را با تراز راست، چپ یا خارج از مرکز روی هم قرار دهید (لندرور)تغییر جهت: جهت کلمات را تغییر دهید یا از یک طرح غیرخطی استفاده کنید (Home Depot، Ocean Spray)اگر اصلاً قصد استفاده از لوگومارک را ندارید، منحصر به فرد بودن با حروف بسیار مهم است.4. نرم افزار طراحی لوگو مناسب را انتخاب کنیداز نرم افزارهایی که برای ساخت تصاویر با کیفیت بالا طراحی نشده اند دوری کنید. وسوسه انگیز است که مستقیماً به سراغ برنامه هایی بروید که با آنها آشنا هستید، اما قبل از اینکه متوجه شوید به دیوار آجری برخورد خواهید کرد. با برنامه‌هایی مانند Microsoft Paint یا Powerpoint، هرچه اندازه لوگو را تغییر اندازه و ویرایش کنید، وضوح خود را از دست می‌دهید. برای بهترین نتیجه، باید با فایل های برداری کار کنید که مقیاس پذیر هستند. انواع فایل های رایج عبارتند از .ai، .eps و svg. این نوع فایل همچنین به شما امکان می دهد پس زمینه شفاف ایجاد کنید، بنابراین می توانید یک لوگوی تمیز را در هر رسانه ای نمایش دهید. یک نرم افزار حرفه ای مانند Adobe Illustrator و CorelDraw یا گزینه های رایگان مانند GIMP را انتخاب کنید. اگر طراحی در قالب وکتور راحت نیستید، می توانید نوع فایل دیگری را به وکتور تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که طرح اصلی بزرگ و واضح باشد تا تا حد امکان کیفیت را حفظ کند.5. ایده ها را روی کاغذ بیاوریدایجاد یک طراحی لوگو کاملا جدید؟ از پیش نویس های دستی با قلم یا مداد برای طراحی خود استفاده کنید. سعی کنید زیاد نگران مهارت های هنری خود نباشید. هدف این است که با ایده های اولیه خود محدودیت کمتری داشته باشید. Doodling مانند این است که مغز خود را آزاد کنید تا تمام قدرت خلاقیت خود را روی کاغذ آزاد کند. اگر با یک نرم افزار طراحی مبتدی شروع کنید، به احتمال زیاد خود را به اشکال و نمادهای موجود محدود می کنید. طرح های شکست خورده خود را دور نیندازید. برای مقایسه تغییرات، چندین doodle را در یک صفحه قرار دهید. چرا چند فونت دستی را نیز آزمایش نمی کنید؟ روند تکامل لوگو را تماشا کنید تا متوجه شوید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. سپس، می‌توانید ترکیب‌های جدیدی را امتحان کنید که ویژگی‌هایی را که دوست دارید جفت می‌کنند. 6. بر روی اشکال ساده بسازیدمانند افراد حرفه ای فکر کنید و اجازه دهید شکل ها راهنمای شما باشند. طراحان از اشکال اساسی برای تکمیل فرم یک لوگو و ایجاد اشکال پیچیده تر استفاده می کنند. این تکنیک راهی آسان برای حفظ تقارن و تناسب و جلوگیری از بدشکل شدن خطوط است. این روش های هوشمند را برای ساختن از اشکال در نظر بگیرید: لایه بندی: روی هم قرار گرفتن اشکال ساده می تواند به شما کمک کند طرح کلی یک شکل بزرگتر را ایجاد کنید. چه متوجه شوید یا نه، احتمالاً این مهارت را در مقطع دبستان آموخته اید. تصور کنید که یک لوگوی خرگوش می کشید. سعی کنید به دنبال اشکال آشنا در شکل خرگوش بگردید. با نگاه دقیق تر، متوجه خواهید شد که بدن بیشتر از دایره ها و بیضی ها تشکیل شده است. کاهش: از اشکال اولیه و لایه‌بندی استفاده کنید و سپس بخش‌هایی را پاک کنید تا فضای منفی نمایان شود. لوگوهای برندهای بزرگ مانند پپسی، آدیداس و میتسوبیشی را به تصویر بکشید. جایگزینی: هنگامی که می‌خواهید یک فرم لوگوی متعادل و زیبا داشته باشید، شکل‌ها می‌توانند به‌عنوان مکان‌گیر نیز عمل کنند. به "بایت" معروف در لوگوی اپل فکر کنید. یک طراح از یک دایره برای ایجاد برش کامل استفاده می کند. حتی اگر دایره بخشی از طرح نیست، به دستیابی به یک منحنی متعادل و متناسب در سیب کمک می کند. 7. پالت رنگ خود را انتخاب کنیدپس از ساختن شکل و طراحی لوگو، شروع به فکر کردن در مورد رنگ هایی که می خواهید در برند شما نشان داده شود، کنید. با توجه به Adobe Create، 3 نکته ساده برای انتخاب پالت رنگ لوگوی مناسب وجود دارد: لوگوی خود را سیاه و سفید شروع کنید. لوگو به یاد ماندنی تر از رنگ است.از رنگ ها برای برجسته شدن استفاده کنید. داستان رنگی را انتخاب کنید که شما را از رقبا در صنعت خود جدا کند.زمینه پالت رنگ خود را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید به خوبی از چاپ روی مواد بازاریابی شما به وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی شما ترجمه می‌شوند. همچنین معانی رنگ را در صنایع و موقعیت های جغرافیایی مختلف در نظر بگیرید.طراحی لوگو یک چالش است و احتمالاً ایده های بد بیشتری نسبت به ایده های خوب پیدا خواهید کرد. اما ناامید نشو حذف تمام عناصری که مناسب نیستند، نحوه ایجاد یک طرح برنده است. همانطور که طرح خود را زنده می کنید، بازخورد دریافت کنید. بیرون رفتن از دیدگاه خلاقانه خود هر چند وقت یکبار به شما کمک می کند تا نقایص را تشخیص دهید و مانند یک حرفه ای ویرایش کنید.

 

https://www.freelogoservices.com/blog/2020/10/21/how-to-make-your-own-logo-design/

 

 

اضافه کردن اکشن به لوگو ورزشی

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
اکثر مردم می توانند بلافاصله لوگوی تیم بسکتبال یا فوتبال مورد علاقه خود را تشخیص دهند یا انتخاب کنند. این احتمال وجود دارد که بتوانید نماد تیمی که از آن حمایت می کنید را با جزئیات توصیف کنید. رنگ‌ها، نمادها و طرح‌ها برای موفقیت یک باشگاه ورزشی یا لیگ بسیار مهم است، زیرا می‌تواند تأثیری ماندگار بر طرفداران بالقوه داشته باشد. از آنجایی که طراحی برند ورزشی بر روی کالاهایی مانند پیراهن، پیراهن، کیف و سایر اقلام برجسته می شود، این یکی از اولین مواردی است که سازمان ها روی آن تمرکز می کنند.
درباره لوگو ورزشی لوگو استقلال و لوگو پرسپولیس در آرمکده بیشتر بخوانید.
 
چه در NBA، چه MLB یا NFL، تیم‌ها در هر اتحادیه یا لیگ توجه زیادی به نمادهای خود می‌کنند و به طور موثر از آنها برای ایجاد پایگاه هواداران وفادار استفاده می‌کنند. در اینجا لس آنجلس لیکرز را مثال بزنید. رنگ‌های ارغوانی و طلایی با تیم بسکتبال مرتبط هستند و ارزش‌های اصلی سازمان را نشان می‌دهند.
 
مردم در سراسر جهان می توانند لوگو را که دارای طرح رنگ کلاسیک و علامت کلمه منحصر به فرد است، تشخیص دهند. اینها تنها برخی از عواملی است که نماد را بسیار متمایز می کند. اگر به دنبال راه هایی برای افزودن اکشن به برند ورزشی خود با استفاده از چنین عناصر گرافیکی هستید، در اینجا چند راه برای امتحان آورده شده است!
 
نیاز به سرعت
اگر به آن فکر کنید، پیروزی در زمین یا زمین ارتباط زیادی با سرعت و حرکات سریع دارد. تیم‌های زیادی در لیگ‌ها و انجمن‌های مختلف وجود دارند که تمایل خود را برای پیشبرد لوگوها با استفاده از swoosh، خطوط یا نمادها نشان می‌دهند. اگر مثال بالا را در نظر بگیرید، خواهید دید که چگونه LA Lakers با برجسته کردن آن در علامت کلمه، حرکت را به نماد برند خود اضافه کرده است. لوگوی ورزشی 1منبع تصویر: ویکی مدیابه طور مشابه، هیوستون راکتز نیز سرعت و حرکت را در لوگوی خود با خطوط و چرخش های اطراف «R» نشان داده است. این طراحی حس یک موشک را می دهد و از نام تیم بسکتبال الهام گرفته شده است. در حالی که نماد چندین بار در طول زمان تغییر کرده است، یک چیز وجود دارد که از ابتدا در مرکز باقی مانده است. هنگامی که به دنبال ایجاد یک طراحی لوگو برای یک لیگ ورزشی هستید، می توانید چنین عناصری را در نظر بگیرید که به جذابیت آن می افزاید. نکته حرفه‌ای: برای تأثیرگذاری قوی‌تر، با هر حرکتی در اطراف نماد حرکت کنید یا یک حروف را با خطوط حرکتی ادغام کنید. ضربه با کنتراست رنگرنگ ها بخش فوق العاده مهمی از فرآیند هستند و می توانند لوگو را بسازند یا بشکنند. به همین دلیل است که طراحان برای انتخاب طرح رنگ و پالت مناسب که احساسات یا احساسات مورد نظر را به نمایش می گذارد، فکر بسیار خوبی می کنند. هنگامی که صحبت از هر لوگوی برند می شود، رنگ ها نشان دهنده صنعت، ماهیت کسب و کار هستند و ارزش های برند را نیز منتقل می کنند.
افراد ویژگی‌های مثبت یا منفی را با رنگ‌های خاصی مانند آبی، سبز، قهوه‌ای خاکی، قرمز یا طلایی مرتبط می‌کنند. هر رنگ معنایی پشت خود دارد، بنابراین بسیار مهم است که رنگ های مرتبطی را انتخاب کنید که تیم یا انجمن ورزشی شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. اگر آرم های شیکاگو بولز، نیوانگلند پاتریوتز، منچستریونایتد یا بارسلونا را مثال بزنید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه این نمادها به طور گسترده در سراسر جهان شناخته شده اند.هر یک از این لوگوها با تضاد رنگی چشمگیر توانسته اند با طرفداران در همه جا ارتباط برقرار کنند و توجه را در هر رسانه چاپی یا دیجیتالی جلب کنند. متوجه خواهید شد که بسیاری از نمادهای برند ورزشی قرمز را به عنوان رنگ غالب دارند زیرا نشان دهنده شور و هیجان است. تیم‌ها و سازمان‌ها به طور موثر از این موضوع در تضاد با سیاه، آبی، زرد یا سفید استفاده می‌کنند. می‌توانید رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های خنثی یا در مقابل پس‌زمینه‌ای ثابت ترکیب کنید. 
نکته حرفه ای: دو یا سه رنگ را تضاد کنید که فوراً نظر بیننده را جلب می کند مانند قرمز تهاجمی با زرد، سبز یا نارنجی خاموش. درخواست تجدید نظر با تایپوگرافی پویااین نیز یکی از مهم ترین عناصر طراحی های گرافیکی است و می تواند کل طراحی لوگو را در کنار هم قرار دهد. فونت هایی که انتخاب می کنید باید نماینده تیم یا باشگاه باشد و پیام درستی را به مخاطب ارسال کند. اکثراً، سازمان‌ها سبک‌های فونت سفارشی‌شده را در آرم‌های ورزشی خود انتخاب می‌کنند تا متمایز شوند و شناخت گسترده‌تری ایجاد کنند. بنابراین در حالی که می‌توانید گزینه‌های مختلفی را آزمایش کنید، مطمئن شوید که حروف واضح هستند و بیننده را در چاپ، در کالاهایی مانند لباس‌های ژاکتی و کوله‌پشتی یا وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی گیج نمی‌کنند. برای طراحی لوگوهای ورزشی، مهم است که فونت های پررنگ و پویا Serif یا Sans Serif را انتخاب کنید که تاریخچه، منشاء و هدف برند را منعکس کند.
 نمونه هایی از آرسنال F.C، گلدن استیت واریرز یا آرم راجر فدرر، "RF" را در نظر بگیرید. تایپوگرافی بلافاصله بیننده را درگیر می کند و از همان نگاه اول تأثیر قوی می گذارد. برخی از تیم‌ها یا باشگاه‌ها نیز برای تأثیرگذاری بیشتر و جلب توجه با تایپوگرافی با خط شکسته یا خط خطی استفاده می‌کنند.نمایش قدرت با تصاویر حیواناتممکن است بتوانید بسیاری از لوگوها را با تصاویر حیوانات الهام گرفته از نام تجاری یا کسب و کار به یاد بیاورید. در ورزش، این امر کاملاً رایج است زیرا بسیاری از تیم ها طلسم های مخصوص به خود مانند خرس، گاو نر یا شاهین دارند. تیم های بسکتبال مانند آتلانتا هاکس و شارلوت هورنتز هر دو آرم هایی با تصاویر حیوانات دارند که نشان دهنده این نام است. طلسم آنها نیز در زمین بسیار محبوب است و اغلب در تعامل با بازیکنان و هواداران دیده می شود.
 لوگوی ورزشی 7منبع تصویر: ویکی مدیا از تصاویر حیوانی یا ورزشی نیز برای نشان دادن پرخاشگری و جدیت استفاده می شود. میلواکی باکس لوگوی خود را چندین بار از یک دلار کارتونی به یک نسخه بالغ تر تغییر داد که در آن متمرکز و مصمم به نظر می رسید. می توانید از این گونه لوگوهای ورزشی الهام یا ایده بگیرید و چنین عناصری را به لوگوی ورزشی خود اضافه کنید. نکته حرفه ای: اگر نمی توانید حیوانی را با نام وارد کنید، چوب بیسبال، بسکتبال، راکت تنیس یا هر تصویر دیگری که نشان دهنده ورزش است را انتخاب کنید. بسته بندیاینها چند راه هستند که می توانید با استفاده از عناصر گرافیکی به لوگوی ورزشی خود اکشن اضافه کنید.
می‌توانید ایده‌های زیادی برای نشان دادن تیم ورزشی و گسترش آگاهی با تضاد رنگی یا تصاویر جذاب پیدا کنید. هنگام انتخاب عناصر، مطمئن شوید که آنها می توانند مقیاس شوند زیرا لوگو در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی نیز نمایش داده می شود. همچنین مهم است که یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید تا افراد بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد سازمان ورزشی شما پیدا کنند. در اینجا چند لوگو ورزشی عالی وجود دارد که می تواند الهام بخش طراحی بعدی شما باشداگر پنگوئن‌های پیتسبورگ را مثال بزنید، لوگوی آن‌ها یک پنگوئن است که چوب هاکی در دست دارد. این موضوع کاملاً مشخص می کند که این تیم به لیگ هاکی تعلق دارد و همچنین درک مثبتی در ذهن هواداران ایجاد می کند.


https://www.zilliondesigns.com/blog/how-to-action-sports-logo-graphic-elements/  
 

چطور در 6 مرحله لوگو طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
در مقاله قبل درباره سه مرحله اول از طراحی لوگو با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سه گام اساسی دیگر در طراحی لوگو حرفه ای خواهیم پرداخت. 

لوگوی خود را بسازید: نمونه هایی از 7 نوع لوگو
7 نمونه لوگو همراه با مثال.
همچنین درک تمام خصوصیات لوگوی مجزا و نحوه تعامل آنها با یکدیگر مفید است. رنگ، شکل و تایپوگرافی موارد اصلی هستند، اما شما باید اندازه ها، لحن و سیگنال های کسب و کار خاص خود را نیز در نظر بگیرید (به عنوان مثال، یک نابودگر ممکن است بخواهد حشرات را در لوگوی خود قرار دهد تا مردم بدانند شرکتشان چه می کند). علاوه بر این، چند جنبه دیگر برای آناتومی یک لوگو وجود دارد. ویژگی هایی مانند شعارها، تاریخ تاسیس یا فریم ها همگی می توانند آن چیزی خاص را به لوگو اضافه کنند، حتی اگر آنها اختیاری باشند.
 به همین ترتیب، فضای منفی لوگو یا فضای خالی اطراف و بین عناصر بصری نیز تأثیر زیادی می گذارد. برای یک چیز، اضافه کردن فضای منفی در اطراف یک عنصر باعث می شود که آن را بیشتر به چشم بیاورید، این یک تکنیک مفید است اگر می خواهید توجه را به قسمت خاصی بیشتر از بقیه جلب کنید. می توانید از فضای منفی برای ایجاد معانی پنهان ظریف مانند فلش مخفی بین E و X در لوگوی FedEx استفاده کنید.در نهایت، برخی از اشتباهات رایج طراحی لوگو که در راهنمای طراحی لوگوی بد ما ذکر شده است را مرور کنید تا بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. این اشتباهات برای اولین بار طراحان لوگو و حرفه ای های کسب و کار بدون تجربه طراحی معمول است، بنابراین آماده شدن برای آنها به شما کمک می کند.
 4. ببینید آیا روند فعلی لوگو برای شما جذاب است یا خیر
یکی دیگر از جنبه های کلیدی طراحی لوگو، به روز بودن در روند طراحی است. از آنجایی که سلیقه‌های زیبایی‌شناختی در طول زمان تغییر می‌کند، مهم است که با روندهای طراحی به روز بمانید تا مدرن به نظر برسید، یا حداقل از قدیمی به نظر نرسیدن خودداری کنید. لوگوی اصلی 1964 Doritos را با استفاده از سبک های زیبایی شناسی زمان خود در نظر بگیرید. دلیلی وجود دارد که لوگوها هر چند سال یک بار به روز می شوند - با ظهور سبک ها و روندهای جدید، سبک های قدیمی باعث می شود که لوگو قدیمی به نظر برسد و مشتریانی را که چیزی مدرن تر را ترجیح می دهند دور می کند. لوگوی خود را بسازید: آرم Doritos از سال 1964 و اکنونلوگوی اصلی Doritos (1964) از ظاهری معمولی دهه 60 با حروف مسدود شده و مبهم استفاده می کند. لوگوی فعلی بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما به مرور زمان نیز قدیمی به نظر می‌رسد.روندهای لوگو حول این است که چه نوع تصاویری در یک زمان معین محبوب هستند. رنگ‌های خاصی مانند سبک‌های خاص، مانند تصاویر طراحی شده با دست یا شبکه‌های آینده‌نگر، وارد مد می‌شوند و از مد خارج می‌شوند. با این حال، نکته در مورد روندها این است که آنها همیشه برای هر برندی اعمال نمی شوند. دقت داشته باشید که کدام روندها را در لوگوی خود بگنجانید و کدام را نادیده بگیرید. قبل از شروع طراحی لوگوی خود، به روندهای فعلی طراحی لوگو نگاهی بیندازید تا ببینید آیا می خواهید از آنها برای لوگوی خود استفاده کنید یا خیر. علاوه بر این، مطمئن شوید که هر چند سال یک بار روند طراحی لوگو را بررسی کنید و در صورت لزوم طراحی مجدد لوگو را تکمیل کنید. اگر هیچ یک از روندها جذاب به نظر نمی رسد، خوب است که یک سبک طراحی لوگوی کلاسیک و جاودانه برای برند خود در نظر بگیرید. 
5. نرم افزار طراحی مناسب را پیدا کنید
جدا از تصمیمات خلاقانه، شما همچنین باید نرم افزار طراحی مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. هر نرم افزار با افراد مختلف با نیازهای متفاوت هماهنگ شده است، نه اینکه به سطوح مهارت های مختلف اشاره کنیم. هیچ "یکی از بهترین نرم افزارها" وجود ندارد و بهترین نرم افزار برای شما به سبک شما بستگی دارد.ابتدا، قابلیت استفاده یا آسان یا راحت بودن کار با آن را در نظر بگیرید. نرم افزارهای سطح حرفه ای دارای منحنی های یادگیری بزرگی هستند که سال ها طول می کشد تا به آنها تسلط یابد، در حالی که سازندگان لوگوی آنلاین کوچکتر به خودی خود توضیح می دهند، اگرچه فاقد ویژگی های غنی نرم افزارهای پیشرفته هستند. قابلیت استفاده برای شما بستگی به این دارد که چقدر زمان برای یادگیری آن سرمایه گذاری می کنید و چه چیزی از آن به دست می آورید. دوم، هزینه را در نظر بگیرید. باز هم، این نرم افزارهای سطح حرفه ای می توانند بسیار گران باشند، زیرا برای عکاسان و گرافیست های حرفه ای طراحی شده اند. از آنجایی که شما به هر حال مسیر DIY را انتخاب می کنید، احتمالاً علاقه مند به صرفه جویی در هزینه هستید، بنابراین استفاده از یک سازنده آرم رایگان یا مقرون به صرفه احتمالاً بهتر است. سوم، شما می خواهید مطمئن شوید که نرم افزار طراحی شما قابلیت ایجاد لوگوی مورد نظرتان را دارد. دلیل اینکه این مرحله به پایان می رسد این است که شما از قبل ایده ای در مورد آنچه نیاز دارید دارید: تا کنون باید بدانید که لوگوی شما چگونه خواهد بود، بنابراین می توانید مطمئن شوید که ابزار طراحی را انتخاب می کنید که می تواند تمام آن نیازها را برآورده کند. در آخر، گزینه های ثانویه مانند حقوق مالکیت و کالاهای تحویلی را دوباره بررسی کنید. اگر از نرم‌افزارهای پایین‌رده مانند یک سازنده لوگو رایگان استفاده می‌کنید، ممکن است رشته‌هایی به آن‌ها متصل شده باشد—به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای دریافت مجوز تصاویر خاصی هزینه پرداخت کنید. به همین ترتیب، مطمئن شوید که قالب قابل تحویل با آنچه شما نیاز دارید مطابقت دارد، مانند png.، jpg یا tiff. اگر به تازگی طراحی لوگو را شروع کرده اید، احتمالاً به نرم افزارهای با کیفیت حرفه ای مانند Photoshop یا Adobe Illustrator نیاز ندارید. با خیال راحت لیست ما از بهترین سازندگان لوگو را مرور کنید، که به طور خاص شامل نرم افزارهای مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است.
 6. زمان صرف کنید تا واقعاً آن را بسازید
اکنون که مقدمات کامل شده است، وقت آن است که در واقع لوگوی خود را ایجاد کنید. این بخش از فرآیند می تواند از هفته ها تا چند دقیقه طول بکشد، بسته به آنچه که می خواهید. حتما زمانی را برای یادگیری کنترل های هر نرم افزاری که استفاده می کنید اختصاص دهید. برای آشنایی با تمام مکان‌های دکمه‌ها و کشف ویژگی‌هایی که قبلاً از آن‌ها بی‌اطلاع بودید، بهتر است کمی قبل بازی کنید. خوشبختانه، استفاده از بسیاری از سازندگان لوگو آسان است و بازی با رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادهای لوگو می‌تواند سرگرم کننده باشد. هنگامی که برای اولین بار شروع به ایجاد لوگوی خود می کنید، اگر در ذهن شما امیدوار کننده به نظر نمی رسد، ناامید نشوید. طراحی گرافیکی مهارتی است که از تمرین سود می برد، بنابراین اولین تلاش شما احتمالا بهترین نخواهد بود. فقط به آن ادامه دهید و قسمت های مشکل دار را یکی یکی تعمیر کنید تا زمانی که به آن دست پیدا کنید.از ایجاد نسخه های مختلف از یک لوگو نیز نترسید. نشان دادن هر دو نسخه به اشخاص ثالث برای دریافت نظر آنها، مانند یک گروه تمرکز موقت یا آزمایش کاربر، می تواند کمک کند. به طور کلی، نظرات بیرونی می تواند مناطقی را برای بهبود نشان دهد که قبلاً متوجه آنها نشده بودید - هنگام طراحی، همه ما اغلب جنگل را برای درختان از دست می دهیم. حتی زمانی که لوگوی شما تمام شده است، هرگز واقعاً تمام نمی شود. از اینجا می‌توانید آن را برای ارتقا به یک طراح حرفه‌ای نشان دهید یا آن را برای چند سال در گردش نگه دارید تا زمانی که در طراحی لوگو مهارت بیشتری پیدا کنید. 
هر کسی می تواند یک لوگو طراحی کند
البته، استخدام یک طراح حرفه ای ایده آل است، اما همیشه عملی نیست. صرفه جویی در پول، صرفه جویی در زمان، یا به سادگی کنترل پروژه های شخصی خود همه دلایل معتبری برای ایجاد لوگوی خود هستند. این روزها ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در ایجاد لوگوی شخصی کمک می کند. سازندگان لوگو یکی از ساده ترین راه ها برای شروع هستند. وقتی خودتان یک لوگو ایجاد می کنید، آماده باشید. طراحی لوگو می تواند بسیار پیچیده شود، به خصوص اگر در تلاش هستید ایده های جاه طلبانه یا تجربی را زنده کنید. برای آشنایی با جنبه های مختلف طراحی لوگو، به لینک های ارسال شده در این مقاله نگاهی بیندازید. هر مقاله به جنبه ای از طراحی لوگو با جزئیات بسیار می پردازد، بنابراین هرچه بیشتر بخوانید، ایجاد لوگوی خود آسان تر خواهد بود.

چطور در 6 مرحله یک لوگو طراحی کنیم؟

۱۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
بسیاری از مشاغل به یک لوگو نیاز دارند، اما همه آنها نمی دانند چگونه یک لوگو طراحی کنند. برای کاهش هزینه ها یا سرعت بخشیدن به کارها، بسیاری از کسب و کارها تصمیم می گیرند به جای استخدام یک متخصص، لوگوی خود را ایجاد کنند. در حالی که طراحی لوگو حرفه ای مزایای زیادی دارد، اما همه آنها به شما نیاز دارند که بدانید چگونه لوگوی خود را ایجاد کنید.
 
در این راهنمای سریع، ما شش مرحله مورد نیاز برای ایجاد لوگوی خود را بیان می کنیم. ما فرآیند را یک مرحله در یک زمان توضیح می دهیم، بهترین گزینه های شما را برای نرم افزار طراحی (رایگان یا پولی) شناسایی می کنیم و به راهنماهای دقیق تر پیوند می دهیم تا بتوانید جنبه های فردی مانند تایپوگرافی و تئوری رنگ را با سرعت خود یاد بگیرید. در پایان، شما یک لوگوی خانگی خواهید داشت که نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه برای برند شما نیز شخصی سازی شده است.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو اینجا کلیک کنید.
این راهنمای خاص به طور خاص برای غیر طراحانی است که می خواهند خودشان یک لوگو ایجاد کنند. اگر دستورالعمل های کامل و دقیق در مورد ساخت لوگو به طور کلی می خواهید، راهنمای محبوب ما را برای طراحی لوگو بخوانید.
 
چرا لوگوی خود را بسازید؟
روش های مختلفی برای نحوه ایجاد یک لوگو وجود دارد و انجام آن بدون تجربه طراحی قبلی بهترین نتایج را به همراه نخواهد داشت. با این حال، انتخاب همیشه به شما بستگی ندارد: شرایط خارجی مانند محدودیت‌های زمانی یا پولی اغلب ایجاد لوگوی خود را کاربردی‌ترین گزینه می‌کند.
در حالی که گاهی اوقات کار با فریلنسرهای سطح ابتدایی مقرون به صرفه است، مواقعی وجود دارد که نمی توانید از پس هزینه کمک اضافی برآیید. در این موارد، ایجاد لوگوی خود کاملا منطقی است، حتی اگر مجبور باشید کمی کیفیت را فدا کنید. همچنین شایان ذکر است که لوگوها برای همیشه ماندگار نیستند، بنابراین حتی اگر با اولین لوگوی خود اشتباه کنید، همیشه می توانید آن را بعداً با یک طراح حرفه ای به روز کنید. برای کسانی که بودجه کمی دارند، می‌توانید لوگوی خود را اکنون به‌عنوان مکان‌دار ایجاد کنید و بعداً یک حرفه‌ای را برای ارتقا آن استخدام کنید. حتی اگر با یک طراح حرفه ای کار می کنید، طراحی یک لوگوی آماتور می تواند به شما کمک کند تا ایده های خلاقانه خود را بهتر از صحبت با طراح بیان کنید. می توانید یک لوگو یا طرح اولیه را به آنها تحویل دهید و از آنها بخواهید آن را به کیفیت حرفه ای تبدیل کنند. در مجموع، پرداخت هزینه برای لوگوی طراحی شده حرفه ای، حداقل در ابتدا ضروری نیست، حتی اگر توصیه شود. مسیر DIY ممکن است گاهی با پی بردن به اصول اولیه لوگو، منحنی‌های یادگیری نرم‌افزار و غرق شدن در همه گزینه‌های طراحی بالقوه، یک نبرد دشوار باشد. اما اگر برای این چالش آماده هستید، هنوز هم می‌توانید لوگوی خود را از ابتدا بسازید، و همچنین با قیمت مقرون به صرفه.
 نحوه ایجاد لوگوی خود در 6 مرحله
1. برند خود را درک کنید
قلب هر لوگو شخصیت برند است. اینکه چه نوع برندی هستید (یا می خواهید باشید) تک تک تصمیمات طراحی لوگوی شما را تعیین می کند، بنابراین اولین قدم شناسایی ویژگی های برندی است که می خواهید. برند شما نباید صرفاً ترجیحات شخصی شما را منعکس کند. شما باید برند خود را بر اساس ویژگی های کسب و کار خود بسازید: صنعت، فرصت های بازار، مصرف کنندگان هدف، مدل کسب و کار، ارزش پیشنهادی و هر عامل مرتبط دیگری مانند شهرت. همانطور که در مرحله بعدی خواهید دید، انتخاب های طراحی مانند رنگ ها و شکل ها می توانند این اهداف را پیش ببرند، اما تنها در صورتی که بدانید در چه جهتی باید حرکت کنید.اگر در زمینه برندسازی تازه کار هستید، می توانید با یادگیری نحوه ایجاد برند خود از ابتدا شروع کنید.
این راهنما اصول برندسازی را توضیح می‌دهد تا بدانید چرا انتخاب‌های برندینگ اهمیت دارند و دقیقاً بدانید که چه انتخاب‌هایی باید انجام دهید. اگر از قبل ایده ای در مورد نوع برندی که می خواهید دارید، می توانید با بررسی جزئیات بیشتر آن را اصلاح کنید. پرسشنامه لوگوی ما سوالاتی را ارائه می دهد تا از خود در مورد برند خود بپرسید تا پاسخ ها بتوانند بعداً به شما در طراحی لوگو کمک کنند. یکی از تمرین‌هایی که می‌تواند به هر شرکتی کمک کند، فهرست کردن 30 صفت است که برند ایده‌آل آنها را توصیف می‌کند. ویژگی هایی مانند «دوستانه»، «مقرون به صرفه»، «قابل دسترس» یا «قادر» را می توان مستقیماً در لوگوی شما ترجمه کرد تا مصرف کنندگان از همان ابتدا تصور درستی از شما داشته باشند. هنگامی که شخصیت برند خود را تثبیت کردید، پس از آن می توانید نحوه بیان این ویژگی ها را به صورت بصری در هنگام ایجاد لوگوی خود بیابید. 
2. قطعات لوگوی مناسب برای برند خود را انتخاب کنید
سه عنصر اصلی هر لوگو رنگ، شکل و تایپوگرافی است. اگرچه این ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما هر یک از این زمینه ها دارای تاریخ و تجربه ای هستند که تسلط بر آن یک عمر طول می کشد - به همین دلیل است که طراحان ماهر ارزان نیستند. رنگ لوگوی شما باید همراه با تئوری رنگ باشد، که چگونگی ترکیب، تطابق یا تضاد رنگ‌ها و همچنین اینکه چه رنگ‌هایی باعث واکنش احساسی می‌شوند را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، رنگ‌های مختلف به احساسات مختلفی مربوط می‌شوند، مانند قرمز که با اشتیاق یا فوریت همراه است یا آبی که با اعتماد و راحتی مرتبط است.از آنجایی که قبلاً ویژگی‌های برند خود را در حالت قبلی اولویت‌بندی کرده‌اید، انتخاب رنگ‌های لوگو فقط یک موضوع ساده برای تطبیق ویژگی‌های برتر شما با معانی رنگ لوگوی مربوطه آنها است که در لینک فهرست شده است.
از آنجا که ممکن است بیش از یک رنگ بخواهید، مطمئن شوید که تئوری رنگ ها و نحوه ترکیب و تطبیق رنگ ها را می دانید. همچنین می‌توانید ترکیب‌های رنگی لوگوی محبوب را برای الهام گرفتن بررسی کنید. به طور مشابه، اشکال مختلف لوگو هر کدام مفاهیم عاطفی خاص خود را دارند. این در مورد اشکال اصلی مانند دایره یا مربع صدق می کند که اگر می خواهید لوگوی خود را قاب کنید ارزش یادگیری در مورد آنها را دارد. در سطح پیشرفته، شکل لوگو به چیزهایی مانند نمادها، نشان‌ها یا طلسم‌ها نیز مربوط می‌شود - برای مثال، لوگوهای ورزشی اغلب از حیوانات درنده به عنوان طلسم استفاده می‌کنند تا تهاجمی‌تر به نظر برسند، در حالی که شرکت‌های حقوقی ممکن است از نمادهایی مانند ترازو استفاده کنند.
 در نهایت، سبک فونت و روانشناسی برای لوگوهای علامت کلمه و حروف یا لوگوهایی که به ترتیب فقط یک کلمه یا حروف هستند، بسیار مهم هستند. در این طرح ها، هیچ تصویر اضافی به جز حروف وجود ندارد، بنابراین فونت باید بصری اضافی برای جبران باشد. درست مانند رنگ ها و شکل ها، انواع مختلف فونت ها هر کدام حالت های متفاوتی را ایجاد می کنند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد.قبل از اینکه تصمیمات مشخصی برای همه این زمینه ها بگیرید، روانشناسی طراحی لوگو را مرور کنید. طراحی یک لوگوی خوب بیشتر از انتخاب رنگ ها و شکل های مناسب است، بلکه در کنار هم قرار دادن تمام قطعات به گونه ای منطقی است. برای انجام این کار، یادگیری کمی در مورد طراحی گرافیک کمک می کند.
 3. اصول طراحی را درک کنید
اگر با یک طراح حرفه ای کار نمی کنید، بهتر است اصول طراحی لوگو را به خودتان آموزش دهید. شما باید بدانید که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد تا لوگوی خود را به درستی طراحی کنید. برای شروع، شما می خواهید انتخاب کنید که کدام یک از 7 نوع لوگو استفاده شود: انتزاعی، طلسم، ترکیبی، نشان، حروف، تصویری و علامت کلمه. هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، پس قبل از تصمیم گیری نهایی همه آنها را مرور کنید.

4 گام در طراحی مجدد لوگو

۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
لوگوی شرکت شما نمایانگر بصری شرکت شما است، و درست مانند شرکت شما در طول زمان تکامل می‌یابد، آرم شما نیز باید.
امروزه، بازاریابی از استراتژی‌های دیجیتال، بصری، متحرک و برانگیخته احساسات بسیار بیشتری استفاده می‌کند، بنابراین برای طراحی مجدد لوگوی شما مهم است که بتواند به خوبی بین این پلتفرم‌ها ترجمه شود. به روز رسانی لوگو مزایای زیادی دارد، بنابراین برای کمک به شما در ساده سازی این فرآیند، در اینجا چهار مرحله برای طراحی مجدد لوگو آورده شده است.
 
مرحله 1: با زمان همراه باشید
مانند مد، طراحی لوگو از روندها پیروی می کند - رنگ، فونت و استفاده از نمادها همه در هنگام در نظر گرفتن تجدید لوگو به کار می روند. این ممکن است به معنای چند تغییر کوچک در لوگوی موجود شما یا یک بازسازی کامل باشد، بسته به اینکه لوگوی شما چقدر قدیمی است و شرکت شما چقدر تکامل یافته است.
البته، این بدان معنا نیست که فقط به این دلیل که رقبای شما همگی از رنگ سبز استفاده می کنند، شما نیز نیاز دارید. عناصر لوگوی جدید یا تازه شما باید نشان دهنده برند شما باشد نه رقبای شما. بنابراین، اغلب بهتر است با نگاهی دقیق به برند و مخاطبان هدف خود شروع کنید - که ما را به مرحله بعدی می‌برد تا در نظر بگیریم.
 
مرحله 2: آن را معنادار نگه دارید
به جای طراحی مجدد لوگوی خود فقط به خاطر "تغییر"، باید استراتژی پشت طراحی مجدد شما وجود داشته باشد. قبل از انتخاب به‌روزرسانی یا طراحی مجدد کامل، موارد زیر را در نظر بگیرید:
آیا مخاطبین هدف شرکت شما در طول زمان تغییر کرده است؟
آیا شرکت شما خدمات/محصولات خود را به مناطق جدیدی که لوگوی شما قبلاً دیده نشده است گسترش داده است؟
آیا یک آماتور لوگوی اصلی شما را با بودجه ای ناچیز طراحی کرده است، و شما اکنون در موقعیتی هستید که فکر، انرژی و بودجه را در یک لوگوی به یاد ماندنی و معنادار قرار دهید که واقعاً به شما بگوید که اکنون چه کسی هستید؟
اگر به هر یک یا همه این سؤالات «بله» پاسخ دادید، به احتمال زیاد لوگوی شما به‌روزرسانی می‌شود. اگر به هر یک یا همه سؤالات «نه» پاسخ دادید، ممکن است لوگوی شما همچنان از طراحی مجدد بهره مند شود، اما ممکن است بخواهید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دیگری را نیز برای تبلیغ برند خود در نظر بگیرید.
 مرحله 3: آن را ساده نگه دارید
لوگوهای امروزی باید برای کاربردهای دیجیتال مناسب باشند، به این معنی که هر چه پیچیدگی کمتری داشته باشد، خاطره انگیزتر خواهد بود. بسیاری از رنگ‌ها، شیب‌ها یا جزئیات پیچیده در یک لوگو وقتی به صورت رسمی دیجیتال نمایش داده شوند، به خوبی ترجمه نمی‌شوند. به عنوان مثال، رنگ طلایی پر جنب و جوش در کارت ویزیت شما می تواند به زرد خردلی کثیف در وب سایت شما تبدیل شود.ثبات ظاهری در هر زمان و هر کجا که لوگوی شما دیده می شود، قانون شماره یک در طراحی مجدد لوگو است! این نه تنها در مورد رنگ‌های لوگوی شما، بلکه در طراحی کلی نیز صدق می‌کند. در حالی که خطوط پیچیده و حروف ظریف ممکن است بر روی یک قطعه چاپ شده واضح به نظر برسند، ممکن است هنگام نمایش دیجیتال بسیار شلوغ به نظر برسند - به خصوص در یک دستگاه تلفن همراه کوچکتر. سادگی واضح و مختصر در طراحی شما کلیدی است.
 مرحله 4: آن را قابل تشخیص نگه دارید

زمانی که یک کسب و کار راه اندازی می کنید، با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنید. مشتریان شما با برند و لوگوی شما آشنا شده اند (چه خوب و چه بد!). بنابراین، مگر اینکه از ابتدا شروع کنید و نام شرکت خود را تغییر دهید (که نیاز به یک تغییر نام تجاری کامل دارد، نه فقط یک لوگوی جدید)، یک لوگوی بازطراحی شده عناصری را که آشنا شده و در ذهن مخاطبان شما ریشه دوانده است، حفظ می کند.برای مثال، لوگوی مک دونالد را در نظر بگیرید. در حالی که عناصر لوگو در طول زمان به روز شده اند، پس از معرفی آنها در دهه 1970، آن قوس های طلایی معروف ثابت ماندند (شما می توانید دیگر طراحی های موفق لوگو را در اینجا مشاهده کنید).علاوه بر این، مسترکارت و اپل هر دو نمونه های خوبی برای حفظ ثبات و حفظ عناصر آشنا هستند. پس از طراحی مجدد اولیه در مراحل ابتدایی کسب و کار، هر دو شرکت لوگوی خود را با ترفندها و تغییرات کوچک به روز کردند.
از طریق هر به روز رسانی لوگو، مسترکارت دایره های قرمز و زرد امضای آن را حفظ کرده است و اپل شکل سیب آن را حفظ کرده است.با درک قوی از برند خود و تیم طراحی با تجربه، می توانید چهره ای تازه و در عین حال آشنا برای برند خود ایجاد کنید. یک لوگوی به روز جلوه ای تازه به وب سایت و حضور شما در رسانه های اجتماعی می دهد و همچنین تصویری از ارتباط و تکامل را به مشتریان شما ارائه می دهد. اگر مراحل بالا را دنبال کنید، طراحی مجدد لوگو شما انجام خواهد شد:نگرش تازه، پرانرژی و پیشرو را به اشتراک بگذارید که در ذهن مشتریان طنین انداز شودقبل از اینکه مداد روی کاغذ بیاید، در نتیجه تفکر استراتژیک به طور مشخص به یاد ماندنی باشید.از چندین ابزار بازاریابی، از جمله رسانه های دیجیتال و چاپی، به خوبی ترجمه کنیداز بهترین لوگوی موجود خود استفاده کنید و آن را برای بیان برند در حال رشد و تکامل خود تغییر دهید.
 

مونوگرام چیست؟

۱۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
لوگوی مونوگرام یکی از روش های جالب برای روایت داستان در کنار کلمات و حروف است. مفهوم لوگوی مونوگرام در اواخر قرن نوزدهم در صنعت مد شکوفا شد. برندهای مد مانند Louis Vuitton، Chanel، Hewlett-Packard (HP)، Life’s Good (LG) و Gucci نمادین ترین طرح های لوگوی مونوگرام را دارند که برای دهه ها در بازار بوده و در سراسر جهان شناخته شده است.
لوگوی مونوگرام یکی از روش های جالب برای روایت داستان در کنار کلمات و حروف است. مفهوم لوگوی مونوگرام در اواخر قرن نوزدهم در صنعت مد شکوفا شد. برندهای مد مانند Louis Vuitton، Chanel، Hewlett-Packard (HP)، Life’s Good (LG) و Gucci نمادین ترین طرح های لوگوی مونوگرام را دارند که برای دهه ها در بازار بوده و در سراسر جهان شناخته شده است.جالب ترین چیز در مورد طراحی لوگو مونوگرام این است که آنها دارای ارزش های احساسی هستند. حروف مخفف های به یاد ماندنی را تشکیل می دهند که عمیق تر به نام شرکت متصل می شوند. 
لوگو مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف و در نتیجه یک نماد ایجاد می شود. آنها معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا یک تجارت استفاده می شوند. حروف همچنین ممکن است با تصاویر ترکیب شوند تا مفهوم برند را نشان دهند.نشان‌های مونوگرام قدیمی‌ترین اشکال شناسایی هستند که توسط یونانیان باستان بر روی سکه‌هایی که شهرهای مختلف را نشان می‌دادند استفاده می‌کردند. آنها اغلب توسط نقاشان در آثار هنری خود و توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز / برای اعلام اموال و برای دعوت برای عروسی به آنها تکیه می کردند استفاده می شدند.انتخاب لوگوی مونوگرام برای کسب و کار شماهنگامی که شخصی یک لوگوی مونوگرام طراحی می کند، باید روی لوگوی کار کند که در کنار جوهره برند با مخاطبان هدف طنین انداز شود. لوگوی مونوگرام یک انتخاب هوشمندانه برای شرکت‌هایی است که نام‌های طولانی یا دشوار تلفظ دارند و در بازار جهانی به خوبی کار می‌کنند. آنها به راحتی مانند LV به جای Louis Vuitton به خاطر سپرده می شوند، اگرچه فرانسوی است و همه فرانسوی صحبت نمی کنند، به یاد ماندنی است.در اینجا این است که چرا باید یک لوگو تایپ برای طراحی لوگوی مونوگرام خود انتخاب کنید: نام کسب و کار شما طولانی تر استاگر نام کسب و کار شما به طور طبیعی می تواند به مخفف تبدیل شودکسب و کار دارای پیوند خانوادگی استبازارهای جهانی را پوشش می دهدشما با استفاده از یک نماد تصویری یا انتزاعی مخالف هستید
نحوه ساخت لوگو مونوگرام:
نکات طراحی برای لوگوی مونوگرام
در زیر چند نکته برای کمک به ایجاد لوگوی مونوگرام آورده شده است: 
1. تایپ فیس متمایزاین مستلزم توجه به حروفی است که انتخاب می‌کنید، زیرا تک‌نگاره‌ها همه در مورد حروف هستند. این امر باعث می شود که پیدا کردن حروفی که شخصیت برند و مخاطب هدف را نیز منعکس کند، مهم است. قبل از شروع طراحی لوگوی مونوگرام، سوالات زیر را بپرسید تا به شما در انتخاب تایپ فیس مناسب کمک کند: هنگامی که پاسخ سوالات را دریافت کردید، می توانید شروع به آزمایش کنید!آیا قصد دارید ظاهری فانتزی و مفصل داشته باشید؟ اگر پاسخ مثبت است! یک نوع اسکریپت را امتحان کنید کلاسیک؟
استفاده از یک سریف را در نظر بگیرید. اگر اهل ماجراجویی هستید، نترسید که با دست آزادانه صحبت کنید یا حتی حروف دیگر را کشف کنید. تا زمانی که از طراحی لوگوی مونوگرام راضی نباشید، باید از منطقه راحتی خود خارج شوید و گزینه های زیادی را آزمایش کنید.
 2. سعی کنید ویژگی های شخصیت را مخلوط کنیدآیا شرکت شما دو یا سه حرف دارد؟ اگر بله، از ویژگی کاراکتر استفاده کنید. 
به عنوان مثال: راجر فدرر - تنیس باز حرفه ای مشهور از ویژگی های نام تجاری خود همراه با اولین و آخرین حروف اول خود استفاده کرد. با این وجود، بخش‌های خاصی از این حروف گم شده بودند و در نتیجه مغز ما تصویر «RF» را کامل کرد. لوگوی مونوگرام راجر فدرردر این مورد، تک‌حرف‌های تک‌حرفی چالش‌برانگیزترین لوگوهای مونوگرام برای ایجاد هستند. اما، زمانی که ایجاد می‌شوند، می‌توانند قوی‌ترین مونوگرام‌ها باشند. به عنوان مثال: لوگوی مک دونالد - نمادین ترین لوگوهای تمام دوران. جیم شیندلر، طراح، حرف "M" را با "طاق های طلایی" معروف که یک حرف مستقل "M" به خود گرفت، به اوج جدیدی رساند.
 3. رنگ مونوگرامشعار "کمتر بیشتر است" بسیار مهم است و باید در هنگام ایجاد یک لوگوی مونوگرام به آن توجه مطلق داشت. استفاده از رنگ های محدود بر روی حروف لوگوی مونوگرام شما قوی است.در میان همه، رنگ مشکی همراه با سفید، محبوب‌ترین رنگ لوگو در میان همه است، به خصوص در صنعت مد، زیرا هم از تطبیق پذیری و هم مینیمالیسم صحبت می‌کند. Mejuri - این برند جواهرات حرف "M" خود را برای لوگوی مونوگرام خود در یک دایره سیاه قرار داد. آنها همچنین از تنوع رنگ آرم طلایی برای مواد بازاریابی استفاده کردند. رنگ قرمز و آبی اغلب چه به تنهایی و چه به صورت ترکیبی استفاده می شود. گفته می شود قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد، در حالی که رنگ آبی حس اعتماد و اعتماد را منتقل می کند.رنگ قرمز و آبی اغلب چه به تنهایی و چه به صورت ترکیبی استفاده می شود. گفته می شود قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد، در حالی که رنگ آبی حس اعتماد و اعتماد را منتقل می کند. اکثر شرکت ها به یک رنگ با حروف (های) تزئین شده یا تزئینی پایبند هستند.
در حالی که دیگران از دو رنگ به عنوان رنگ های اصلی برای برند خود استفاده می کنند که اهمیت آنها را دارد. 4. اشکال و طرحهمراه با حروف، اشکال نقش مهمی در طراحی کلی لوگوی مونوگرام دارند. طرح افقی رایج ترین طرح با حروف روی هم قرار گرفته است که به شکل مستطیل قرار می گیرند. برندهای مد مانند Yves Saint Laurent از این موضوع دوری می‌کنند و حروف اول "YSL" خود را طوری ترتیب می‌دهند که در جهت عمودی همپوشانی داشته باشند.در اینجا چند گزینه چیدمان برای انتخاب فهرست شده است: 
Interlocked: این یک طرح همه کاره است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. برای ایجاد حداقل دو حرف لازم است. لوگوی مونوگرام در هم قفل شدهمهر و موم نامه: این طرح برای یک برند سنتی تر از نظر حرفه ای بودن با سابقه ای در پشت آن کار می کند.Mirrored or Flipped: این چیدمان زمانی که با دو حرف انجام شود کاملاً چشم نواز است و بیشترین تأثیر را دارد. این برای برندهایی در زمینه های خلاقانه مانند دکوراتورهای داخلی و آژانس های طراحی به خوبی کار می کند.
 لوگوی مونوگرام فندی
Stacked:
این تمایل دارد که برای یک رویکرد غیر سنتی خوب کار کند؟
طرحی منحصر به فرد با دو تا چهار حرف دارد. این به بهترین وجه با حروف سرف یا sans-serif کار می کند یا ممکن است هنگام استفاده از حروف اسکریپت درهم به نظر برسد.
 لوگوی مونوگرام Givenchyغیررسمی: این چیدمان بهترین کار را برای ایجاد جنبه عجیب‌تر برای شخصیت برند شما دارد. بیشتر برای یک وبلاگ یا یک مارک لباس غیر رسمی استفاده می شود. لوگو مونوگرام H & Mافکار نهایی-طرح های لوگوی مونوگرام را می توان بر روی تصاویر فاویکون، پین ها، واترمارک ها، لوازم التحریر، نشان ها و موارد دیگر استفاده کرد. آنها به گفتن یک داستان کمک می کنند و شخصیت برند را آشکار می کنند و برند را قابل تشخیص می کنند. آنها احساساتی ترین انتخاب در طراحی لوگوی مونوگرام هستند و بهترین چیز این است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. فقط کمی تخیل و دانش از خلقت نیاز دارد. سوالات متداول لوگوی مونوگرام1. لوگوی بد چیست؟
 لوگوهایی که بیش از حد روشن یا گیج کننده هستند نمی توانند به مخاطبان خود متصل شوند و درک آن را دشوار می کنند. اغلب سازندگان ایده‌هایی را بیش از حد جمع‌آوری یا ادغام می‌کنند که از چیزی جز هرج و مرج سخن نمی‌گویند.2. حداکثر رنگی که یک لوگوی مونوگرام می تواند داشته باشد؟ یک لوگو و به خصوص یک لوگوی مونوگرام می تواند حداکثر سه رنگ داشته باشد. با این حال، ما سازندگان را تشویق می کنیم که از دو و نه سه استفاده کنند تا از هرج و مرج جلوگیری کنند و تک نگاری ها را ساده و مینیمالیستی نگه دارند. 3. چه چیزی یک لوگوی برند قوی را می سازد؟ لوگویی که زیربنای برند شما با جوهر، ارزش ها و لحن شرکت است. لوگوی خوب لوگوی است که به ایجاد خاطره کمک کند و برای مخاطب خاطره انگیز باشد.
 

معرفی 5 سبک طراحی لوگو

۱۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
آیا به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و به فکر لوگوی شرکت خود هستید؟ یا شاید شما فقط آماده هستید که برند خود را تغییر دهید. 
در هر صورت، درک گزینه‌های سبک، نحوه بهترین استفاده از آنها و اینکه کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است، مهم است. این پنج نوع لوگوی محبوب را بررسی کنید:
 
علامت های ترکیبی قطعاً یکی از - اگر نگوییم - محبوب ترین گزینه ها هستند. در واقع 61 شرکت از 100 شرکت برتر از این سبک استفاده می کنند. علامت ترکیبی یک تصویر گرافیکی است که هم متن و هم نماد را شامل می شود. به عنوان مثال می توان به آدیداس و مایکروسافت اشاره کرد. نماد و متن را می توان مانند آدیداس در کنار هم یا یکی روی دیگری ادغام کرد.
 
آیا باید از علامت ترکیبی استفاده کنید؟ در بیشتر موارد، بله. علائم ترکیبی بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند، با تصویری چشم نواز و نامی که تشخیص کسب و کار شما را برای افراد آسان می کند. به خصوص اگر کسب و کار شما یک کسب و کار نوپا، کوچک یا نسبتا ناشناخته است، بهترین لوگو برای ایجاد شناخت برند است.
 
نکته کلیدی این است که یک نماد ساده انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و به طور یکپارچه با فونت انتخابی شما ترکیب شود.
 
علامت های نماد
علائم نمادها یا تصویری هستند - تصویری که بلافاصله قابل تشخیص است که ساده شده است - یا انتزاعی - تصویری که مشخص نیست اما ایده بزرگتری را منتقل می کند. Apple و Target هر دو دارای لوگوی تصویری هستند، در حالی که اپل و نایک از لوگوی Abstract استفاده می کنند.
 
هر دو تصویر قابل توجهی ارائه می دهند که به یاد ماندنی است.
 
آیا باید از لوگوی Symbol استفاده کنید؟ احتمالاً اینطور نیست، مگر اینکه نام تجاری شما از قبل به خوبی تثبیت شده و بسیار قابل تشخیص باشد. یک نکته: اگر قصد دارید جهانی شوید و نام کسب و کار شما به خوبی ترجمه نمی شود.
 
اگر تصمیم به استفاده از لوگوی نماد دارید، کمی به این تصویر فکر کنید. شما نمی خواهید از چیزی استفاده کنید که ممکن است به اشتباه تعبیر شود، و می خواهید بی انتها باشد، بنابراین چیزهای خیلی مد روز یا که ممکن است ظرف چند سال به تاریخ تبدیل شوند را انتخاب نکنید.
علائم نشانعلامت نشان زمانی است که نام شرکت به یک عنصر تصویری متصل شود. به عنوان مثال، لوگوهای UPS و Starbucks به سبک Emblem هستند. آنها برای نشان دادن تاریخچه یک برند یا برانگیختن یک احساس قدیمی یا عجیب ایده آل هستند. آیا باید از آرم Emblem استفاده کنید؟ اگر شرکت شما برای مدت طولانی وجود داشته است - یا فقط می‌خواهید که به نظر برسد - لوگوی نماد می‌تواند راهگشا باشد. آنها تمایل دارند کمی جزئیات بیشتری داشته باشند، بنابراین شما می خواهید با یک طراح حرفه ای کار کنید که بتواند روح، ارزش ها و تاریخ برند شما را در یک تصویر واحد و جسورانه تجسم کند. علامت نامهحروف ترکیبی از حروف هستند، معمولاً حروف اول یک شرکت با نام بلندتر (مانند CNN، HBO یا NASA) با برخی عناصر طراحی. علائم حروف نسبتا ساده هستند و فونت مهمترین جزء لوگو است. آیا باید از لوگوی Lettermark استفاده کنید؟ اگر کسب و کار شما نام بلندی دارد، سبک حروف می تواند به ساده سازی طراحی لوگو شما کمک کند و شما را به یاد ماندنی تر کند. با این حال، اگر شما یک کسب‌وکار معتبر با شناخت برند نیستید، می‌خواهید نام کامل کسب‌وکار خود را در زیر لوگو قرار دهید تا مردم یاد بگیرند که حداقل در ابتدا آن را تشخیص دهند. علامت کلمهلوگوی Wordmark همه چیز در مورد نام تجاری است، با برخی از عناصر طراحی قوی. به عنوان مثال، گوگل، ویزا و کوکاکولا، لوگوهای نمادین Wordmark هستند. آیا باید از لوگوی Wordmark استفاده کنید؟ اگر نام کسب و کار شما کوتاه و پرچرب است – و به راحتی قابل یادآوری است – آن را انتخاب کنید. این یک انتخاب هوشمندانه برای کسب و کارهای جدیدی است که می خواهند نام خود را شناسایی کنند. فقط به یاد داشته باشید، تایپوگرافی مهم است زیرا چیزی است که به جهان می گوید شما چه نوع تجارتی هستید، چه کاری انجام می دهید و حال و هوای کلی سازمان شما.