طراحی لوگو در 5 مرحله - قسمت سوم

۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

مسکات

بسته به شخصیت برند شما، یک مسکات می تواند سرگرم کننده باشد. به علاوه، آنها نسبت به نماد استاندارد شما انعطاف پذیرتر هستند زیرا عبارات و زمینه های آنها می تواند تغییر کند. فقط مطمئن شوید که از سبکی استفاده کنید که با پیام و احساسی که می خواهید ارتباط برقرار کنید، همسو باشد. اگر می خواهید حال و هوای جدی تری داشته باشید، طلسم ها انتخاب خوبی نیستند.

 

نشان ها

آرم نشان شامل متنی در داخل یک نماد است. نمادها، که به عنوان "آل" نیز شناخته می شوند، برای مدت طولانی وجود داشته اند و می توانند سنت و اعتبار را به هم منتقل کنند.

 

نمادها

اگر تصمیم دارید که نمادی را در لوگوی خود بخواهید – چه سنتی و چه انتزاعی – ممکن است نیاز به طوفان فکری داشته باشید. در اینجا چند نکته از طراحان ما برای ایجاد نمادی مناسب برای برند شما آورده شده است:

ارتباط برقرار کنید. نام شرکت یا سازمان خود را در نظر بگیرید و کلمات مرتبطی را که فکر می کنید بنویسید. با استفاده از Sprout به عنوان مثال، کلماتی مانند رشد، باغ، درخت، جنگل، برگ، شاخه، گلخانه و غیره را می‌نویسیم. این کلمات مجموعه‌ای از تصاویر خود را تداعی می‌کنند که همگی می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای علامت تجاری باشند.

تصویری فکر کنید اینجاست که سوالات در مرحله "کشف" مطرح می شود. با اشاره به مثال آمازون ما، لبخند نشان می دهد که خریداران آمازون چقدر خوشحال و راضی هستند. در نظر بگیرید که می خواهید مخاطبانتان چه احساسی داشته باشند یا چه پیامی را می خواهید منتقل کنید. آیا نمادهایی وجود دارد که به ذهن شما خطور کند؟

به معنای واقعی کلمه برو در حالی که طراحان ما نسبت به بدیهی ترین انتخاب هشدار داده اند، شما همچنان می توانید تفسیر تحت اللفظی پیام برند خود را در نظر بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
فقط از بازی کردن با آن نترسید. یک چرخش منحصر به فرد روی آن قرار دهید. سعی کنید یک نماد تحت اللفظی را با چیزی تجسمی تر ترکیب کنید.

عجیب شدن در این مرحله هیچ قانونی وجود ندارد. تا جایی که می خواهید خارج از چارچوب فکر کنید. همانطور که گفته می شود، اغلب جادو در اینجا اتفاق می افتد. سوال نکنید که آیا چیزی منطقی است. این می تواند کلیدی باشد که ایده برنده را باز می کند.

تولید، ارزیابی، تکرار. این کار را هر چند بار که نیاز دارید انجام دهید تا گزینه های خود را محدود کنید. بیشتر طراحان قبل از اینکه به چیزهای خوب برسند، چندین دور را طی می کنند. تکرار نام بازی است. و فراموش نکنید که برای کمک به یک دوست ضربه بزنید. گاهی اوقات شما فقط به چشمانی تازه نیاز دارید تا گیر تان نکند.

فونت ها

اگر تصمیم دارید با یک علامت کلمه یا علامت حرف بروید، به یاد داشته باشید که تایپوگرافی چقدر مهم است. مشابه رنگ‌ها، فونت‌های مختلف تفاسیر متفاوتی از شخصیت برند شما ایجاد می‌کنند.

 

انواع فونت های بی شماری وجود دارد، اما همه آنها در یکی از سه خانواده (که به آن تایپ فیس نیز می گویند) قرار می گیرند: سریف، سان سریف و اسکریپت.

 

فونت های سریف

فونت های Serif دارای خطوط یا خطوط کوچکی هستند که به انتهای خطوط بزرگتر در یک حرف یا نماد متصل می شوند. این فونت‌ها کلاسیک هستند و زمانی که می‌خواهید اعتماد، سنت و پیچیدگی را به دیگران منتقل کنید، می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

فونت های بدون سری

اینها فونت هایی هستند که هیچ سریف متصل به حروف ندارند. نتیجه یک خط شفاف و تمیز است که شیک و مدرن به نظر می رسد. فونت‌های Sans Serif خانواده فونت‌های ترجیحی برای دیجیتال هستند زیرا خواندن آنها آسان‌تر است. اگر به دنبال طراحی مینیمالیستی هستید، فونت‌های sans serif راهی هستند.

 

اسکریپت

 

فونت های اسکریپت از دست خط شکسته تقلید می کنند و جلوه امضا را ایجاد می کنند. آنها اغلب احساس اصالت و اصالت بیشتری می کنند.

 

اکنون که تمام اطلاعات مربوط به طراحی لوگو را دارید، فراموش نکنید: تولید، ارزیابی، تکرار.

 

قابل تحویل

برای ارزیابی باید حداقل یک طراحی لوگو داشته باشید. در این مرحله نیز معمول است که دو یا سه لوگو برای انتخاب داشته باشید. در مرحله بعدی، به جزئیات بیشتری در مورد نحوه ارزیابی طرح های شما خواهیم پرداخت.

 

فاز چهارم: پالایش

هدف

اگر آخرین مرحله را با چندین گزینه مختلف به پایان رساندید، اکنون زمان محدود کردن آن است. در حال حاضر یک انتخاب نهایی دارید؟ عالی! بیایید آن را آزمایش کنیم.

 

روند

طرح های خود را با پرسیدن این سوالات از خود ارزیابی کنید:

 

چه چیزی یک لوگوی عالی را می سازد؟

یک لوگوی عالی این است:

 

ساده

بیاد ماندنی

خاطره انگیز

کجا از این لوگو استفاده خواهید کرد؟

هم موارد استفاده اصلی خود را در نظر بگیرید - مانند وب سایت یا نمایه های رسانه های اجتماعی - و هم موارد استفاده ثانویه خود را مانند مواد بازاریابی چاپی، آگهی های استخدام و رویدادها و غیره.

 

در ملاحظات متوقف نشوید آن را روی پس‌زمینه‌های مختلف شبیه‌سازی کنید تا مطمئن شوید که تصویر، کلمات و پیام کلی در هر رسانه ترجمه می‌شوند. هر علامت لوگویی باید در اندازه های مختلف موثر باشد، اما برنامه های کوچک و دیجیتال بسیار مهم هستند.

 

آیا لوگو پا دارد؟

زیبایی شناسی تغییر می کند. روندها می آیند و می روند. اما ارزش لوگوی شما با گذشت زمان قوی تر می شود. در نظر بگیرید که آیا می بینید که لوگوی خود 5، 10، 15 و حتی 20 سال آینده برای شما ماندگار باشد یا خیر.

 

همچنین، لوگو را در چارچوب کل هویت بصری خود در نظر بگیرید. این ممکن است نیاز به یک تمرین اضافی باشد. عناصر مختلف طراحی لوگوی خود، مانند رنگ ها، فونت ها و سبک ها را در نظر بگیرید و ببینید چگونه ممکن است بتوانید آنها را در جای دیگری در موارد استفاده خود بگنجانید.

در نهایت - و یکی از طراحان ما بر این موضوع کاملاً تأکید داشت - یک نسخه تک رنگ و سیاه و سفید از لوگوی خود بسازید و مطمئن شوید که می توان آن را روی رنگ های تیره برعکس کرد. اگر این کار را نکنید، ممکن است در آینده برای مشکلات خود ثبت نام کنید.

 

قابل تحویل

در حال حاضر، شما باید یک طرح نهایی لوگوی مورد علاقه خود داشته باشید. و به احتمال زیاد، برای درست کردن هر عنصر زمان مناسبی از شما صرف شده است. مرحله پنجم و آخر ما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که به همین شکل باقی می ماند.

 

فاز پنجم: تعریف کنید

هدف

هنگامی که صحبت از حفظ یکپارچگی هویت برند شما می شود، کیفیت و ثبات کلیدی است. با توجه به تعداد مکان‌هایی که لوگوی شما زندگی می‌کند - و تعداد افرادی که ممکن است نیاز به استفاده از آن داشته باشند - مهم است که مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها را برای نحوه رفتار با لوگوی خود تعریف کنید.

 

و چگونه نمی شود.

 

روند

برای شروع، هر دستورالعملی را که ممکن است در مورد اندازه، رنگ، طرح، نحوه برخورد، موقعیت، جهت و غیره لوگوی خود داشته باشید، در نظر بگیرید.

 

چند سوال که باید از خود بپرسید:

 

آیا فقط پس‌زمینه‌های رنگی خاصی وجود دارد که لوگوی شما باید روی آن قرار گیرد؟

آیا می توان از لوگوی شما در بالای عکاسی استفاده کرد؟ اگر چنین است، آیا می توانید رنگ را تغییر دهید تا به آن کمک کنید تا ظاهر شود؟

اگر علامت لوگوی ترکیبی دارید، آیا می‌توان عناصر را در زمینه‌های خاصی از هم جدا کرد؟

برای اطمینان از اینکه لوگوی شما تأثیری قوی دارد، از گنجاندن برخی قوانین «هرگز» برای جلوگیری از هرگونه تغییر یا تحریف در لوگو نترسید. در غیر این صورت، در ایمیلی که برای 10 هزار مشتری شما ارسال شده، لوگوی رنگارنگ تعطیلات خواهید داشت.

 

قابل تحویل

این اغلب به عنوان راهنمای سبک نامیده می شود. یک راهنمای سبک می تواند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا جامع باشد. اخیرا، تیم سیستم های طراحی Sprout یک وب سایت کامل را به راهنمای سبک ما اختصاص داده است. Seeds نام دارد و تمام دستورالعمل‌های برند، نوشتار و بصری ما، و همچنین تمام الگوها و اجزایی که طراحان محصول ما برای ساخت اپلیکیشن ما نیاز دارند را در خود جای داده است.

 

اما شما مجبور نیستید یک وب سایت کاملاً جدید بسازید تا استانداردهای برند خود را در خود جای دهد. فقط مطمئن شوید که آنها به درستی با تیم های شما ارتباط برقرار کرده اند و به راحتی برای همه قابل دسترسی هستند. اکثر طراحان یک pdf ایجاد می کنند و آن را در کتابخانه منابع داخلی شرکت یا سازمان خود به اشتراک می گذارند.

 

نتیجه

بعد از همه اینها، ممکن است بگویید، "وای، این خیلی است." ما می دانیم شما چه احساسی دارید. وقتی گفتیم برای طراحی لوگو چقدر کار می شود اغراق نکردیم. طراحان معمولاً هفته ها طول می کشند تا در تمام مراحل کار کنند. بنابراین آخرین توصیه ما این است: عجله نکنید. برای انجام تمریناتی که در هر مرحله توضیح دادیم، وقت بگذارید. طراحی نهایی شما نشان دهنده میزان تلاش شما برای آن خواهد بود.

 

و به یاد داشته باشید، در پایان روز، لوگوی شما برند شما را نمی‌سازد، بلکه افراد شما این کار را می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.