آرشیو مهر ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

روانشناسی فونت و تایپوگرافی در طراحی لوگو

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

چه بخواهید به عنوان یک برند نوپا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، خود را در یک صنعت رو به رشد تثبیت کنید یا به سادگی با دیگران در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید، ارتباط کلیدی است. با این حال، ارتباط خیلی بیشتر از گفتار ساده است. در واقع، قانون «محرابیان» نشان می دهد که 93 درصد از تماس ما با افراد دیگر غیرکلامی است.

این مطمئناً در مورد طراحی برند و لوگو صادق است، جایی که کارشناسان خلاق سعی می کنند چندین پیام، ایده ها و ارزش های پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن منتقل کنند.

 

در حالی که بیشتر مردم با مفهوم روانشناسی رنگ ها آشنا هستند و اینکه چگونه سایه های خاص می توانند ما را به تفکر و رفتار متفاوت وادار کنند، چیزی که ممکن است ندانید این است که ما نیز تحت تأثیر روانشناسی فونت لوگو هستیم. ارتباط ما با تایپوگرافی های الهام بخش مختلف باعث ایجاد ایده ها و احساسات قدرتمند می شود. برای شرکت‌ها، این بدان معناست که انتخاب تایپوگرافی مناسب در طراحی لوگو می‌تواند به شما در پر کردن شکاف‌های شخصیت برندتان کمک کند.

چه طراحی یک لوگو با حروفی که برای تعریف یک برند «رسمی» جدی و هوشیار باشد، یا انتخاب چیزی شادتر و هیجان‌انگیزتر، فونت‌ها می‌توانند کلیدی برای شناخت مؤثر برند باشند. هنگامی که متوجه شدید که هر فونت ویژگی‌های متمایز خود را دارد، و مشخص کردید که آن‌ها چیستند، می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی‌هایی را به اشتراک بگذارند که به بهترین وجه نشان‌دهنده کسب‌وکار شما هستند.
 بنابراین، بیایید شروع به یافتن "نوع" خود کنیم. روانشناسی فونت: «نوع» شما در مورد شما چه می گویدبه لطف چیزی به نام «اثر برتری تصویر»، انسان‌ها بیشتر از هر چیز دیگری محرک‌های بصری را به یاد می‌آورند. این به این معنی است که اگر می‌خواهید برندتان به خاطر بسپارید، باید جذابیت بصری آن را افزایش دهید، و اینجاست که روانشناسی تایپوگرافی وارد می‌شود. قبل از اینکه به جزئیات تایپوگرافی در طراحی لوگو و طراحی گرافیک بپردازیم، و اینکه چگونه روانشناسی فونت می تواند بر مخاطب شما تأثیر بگذارد، ارزش آن را دارد که بررسی کنیم که چرا حروف چاپی خاص چنین جذابیت احساسی قابل توجهی دارند.احتمالاً در گذشته متوجه تأثیر ذاتی فونت های مختلف شده اید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت مالی را دیدید که لوگوی آن به صورت کمیک نوشته شده بود، احتمالاً در مورد غیرحرفه‌ای بودن آن کسب‌وکار نظر می‌دهید. با این حال، اگر همان نام تجاری را دیدید که با فونت سنتی Serif نوشته شده است، بلافاصله سطح اعتماد بیشتری را احساس خواهید کرد. 
بر اساس «نظریه گشتالت»، مردم معمولاً بخش‌های مختلف چیزی را در صورت امکان به عنوان یک کل واحد می‌بینند. به عبارت دیگر، ما عمداً سعی می کنیم در چیزها معنا پیدا کنیم، حتی زمانی که هیچ معنای آشکاری آشکار نیست. تئوری گشتالت به مردم در دنیای طراحی می گوید که می توانند با اطمینان از تمام اجزای یک کار یکپارچه با هم معنا را منتقل کنند.در یک لوگو، این بدان معنی است که رنگ ها، اشکال و حتی فونت ها باید با هم کار کنند و به شیوه ای هماهنگ با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در عین حال ارزش های منحصر به فرد شرکت را به نمایش بگذارند. حتی اگر نام برند، رنگ‌ها و حتی نمادهای اطراف لوگوی خود را کاملاً درست دریافت کنید - فونت اشتباه می‌تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد. سوال این است که کدام تایپوگرافی را باید انتخاب کنید؟ پاسخ ساده این است که بستگی به هویت برندی دارد که می‌خواهید ایجاد کنید. همانطور که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت، فونت های سریف می توانند حس سنت و احترام را ایجاد کنند، در حالی که فونت های sans serif واضح و دوستانه هستند.
فونت های اسکریپت زیبایی دست خط را ارائه می دهند، در حالی که فونت های مدرن آینده نگر هستند.همه چیز در مورد یافتن تایپوگرافی الهام بخش است که برای شما کار می کند. روانشناسی قلمروانشناسی تایپوگرافی: 6 سبک مختلف فونتهمانطور که افراد احساسات و تداعی‌های خاصی دارند که آنها را به رنگ‌های خاص مرتبط می‌کنند، همین امر را می‌توان در مورد روانشناسی قلم نیز گفت. ما به طور خودکار به نحوه نگارش متن واکنش متفاوتی نشان می دهیم. به عبارت دیگر، مهم این نیست که شما چه می گویید، بلکه چگونه آن را بیان می کنید. به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به انتقال این ایده هستید که تجارت شما قابل احترام یا سنتی است، باید سبک قلمی را انتخاب کنید که ریشه در ایده های میراث دارد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید مردم کسب‌وکار شما را پایدار و خوش‌آمد بدانند، ممکن است یک تایپ‌فیس کمتر رسمی و بدون سری انتخاب کنید. بیایید به تایپوگرافی در طراحی لوگو نگاهی بیندازیم، و اینکه چگونه هر فونت می تواند چیزهای مختلف را با هم ارتباط برقرار کند.
 1. روانشناسی قلم سریف
با شروع سنتی‌ترین گزینه فونت، فونت‌های سریف احساس کلاس و میراث را ترویج می‌کنند و زمانی که می‌خواهید شرکتی ایجاد کنید که احساس «تأسیس» می‌کند، آن‌ها را ایده‌آل می‌کند. فونت های سریف به دلیل ماهیت کلاسیک خود دارای احساس اعتماد و احترام هستند و آنها را برای هویت های برند که حول اقتدار و عظمت می چرخند عالی می کند.فونت های Serif در موقعیت های "رسمی" بهترین کار را دارند. آن‌ها برای شرکت‌هایی که می‌خواهند آگاهی از برند را ایجاد کنند، در حالی که ماهیت قابل اعتماد خود را نشان می‌دهند، عالی هستند. اغلب، انواع سریف برای شرکت های مالی، دانشگاهیان، صفحات گسترده و سرمقاله ها ایده آل هستند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از: تایمز نیو رومنگرجستانگاراموند
2. روانشناسی قلم Slab serif
که اغلب به عنوان یک "زیر مجموعه" از فونت های سریف در نظر گرفته می شود، تایپ فیس های سری اسلب شبیه سریف ها هستند، اما دارای بخش های اسلب خاصی در آنها هستند. آنها اغلب با اعتماد به نفس، استحکام و احساس نگرش جسورانه مرتبط هستند.به طور کلی، فونت‌های slab serif توسط شرکت‌هایی که می‌خواهند بر بازار تأثیر بگذارند، چه با یک ایده جدید نوآورانه یا یک محصول بصری، بهتر استفاده می‌شوند.
آنها اغلب توسط برندهای خودرو و فناوری استفاده می‌شوند که می‌خواهند در مشتریان خود اعتماد کنند و در عین حال خلاقیت مدرن را به نمایش بگذارند. گزینه های مورد علاقه عبارتند از: پیکراکولموزه3. روانشناسی قلم Sans serifفونت های Sans Serif تمیز، مدرن و جذاب هستند. آنها توسط مارک هایی استفاده می شوند که می خواهند یک نگرش مستقیم، ساده و بی معنی نشان دهند. وقتی صحبت از تایپوگرافی در طراحی لوگو می شود، راه حل های sans serif نشان دهنده احساس صداقت و حساسیت است. هیچ عنصر تزئینی وجود ندارد که چشم را پرت کند یا پیام را کدر کند.
ماهیت ساده و در عین حال موثر فونت‌های sans serif آن‌ها را برای برندهایی که می‌خواهند هنگام طراحی لوگوی شرکت خود وضوح را در اولویت قرار دهند، عالی می‌کند. اغلب، این حروف چاپی را در برندهای لباس، شرکت‌های فناوری، و کسب‌وکارهایی می‌بینید که بر روی ایده‌آل‌های «آینده‌اندیشی» و اهداف برند متمرکز هستند. تعدادی از بهترین فونت های sans-serif عبارتند از:آریالگوتیک قرنهلوتیکا

8 اشتباه رایج در طراحی لوگو

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
با دسترسی و نفوذ اینترنت، افراد بیشتری نسبت به همیشه برند شما را تماشا می کنند.
 
یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی چیزی است که شرکت شما را متمایز می کند – و مهم است که پیام خود را به وضوح منتقل کنید.
برای دیدن  نمونه طراحی لوگو آرمکده اینجا کلیک کنید.
حتی اگر طراحی لوگو برای ارتقای کسب و کار شما به سطح بعدی بسیار مهم است، همیشه درست کردن آن آسان نیست. حتی موفق ترین سازمان ها نیز ممکن است اشتباه کنند.
 
در سال 2010، طراحی مجدد لوگوی گپ تنها پس از یک هفته معکوس شد و تغییر نام تجاری یاهو با موجی از واکنش مواجه شد.
 
چه به تازگی فرآیند طراحی را شروع کرده باشید و چه در حال اصلاح یک لوگوی موجود هستید، بسیاری از اشتباهات رایج طراحی لوگو وجود دارد که می توانید از آنها بیاموزید.
 
بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از دام‌ها و خطاهایی بیندازیم که طراحان لوگو قربانی آن‌ها می‌شوند – و در عوض چه کاری باید انجام دهید.
 
چرا طراحی لوگو بسیار مهم است؟
در حالی که لوگو تنها بخشی از استراتژی تبلیغاتی شماست – یکی از حیاتی ترین جنبه های هر برند برای درست کردن آن است.
 
مشتریان بالقوه باید شرکت شما و شخصیت پر جنب و جوش آن را در نگاه اول درک کنند.
 
ساختن لوگوی عالی هرگز یک علم دقیق نیست. کار سخت، آزمایش و خلاقیت زیادی لازم است تا یک لوگو جمع‌آوری کنید که ماموریت شرکت شما را خلاصه کند.
 
در حالی که فرمولی برای ایجاد یک لوگوی خوب وجود ندارد، بسیار مهم است که شما یک درک نظری اولیه از آنچه که یک طراحی قانع کننده است داشته باشید.
 
متعادل کردن رنگ، تصاویر و طراحی فونت برای انتقال پیام آسان نیست – اما می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای کسب و کار شما باشد.
اشتباهات طراحی لوگو که به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کنیدوقتی همه چیز به آن ختم می شود، طراحی لوگوی شما یک سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری پول و زمان خود در اموال یا تجهیزات کافی نیست - باید به لوگوی خود توجه کنید تا به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد. اگر لوگوی شما آماتور یا زشت به نظر می رسد، کسب و کار شما نیز چنین خواهد بود. پرهیز از این اشتباهات طراحی لوگو می تواند تمام تلاش شما را از هدر رفتن دور نگه دارد.
 1. انتخاب قلم ضعیف
وقتی نوبت به ایجاد یک لوگوی موفق می‌رسد، انتخاب فونت مناسب می‌تواند باعث ایجاد یا شکستن یک طراحی شود. بالا رفتن از فونت ها فقط باعث می شود نام تجاری شما احمقانه یا غیرحرفه ای به نظر برسد. غیر معمول نیست که یک لوگو به دلیل انتخاب نامناسب فونت (مانند Comic Sans یا پاپیروس بدنام) شکست بخورد. همه شرکت‌ها شخصیت‌های خاص خود را دارند و فونت‌ها نیز دارای شخصیت هستند. شما باید شخصیت فونت مناسب را برای برند تجاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک فونت با دست طراحی شده در مقابل یک فونت جدی و پررنگ، حال و هوای متفاوتی ایجاد می کند و ویژگی های متفاوتی را منتقل می کند. مدتی را صرف تحقیق در مورد فونت های مختلفی کنید که با سبک شرکت شما مطابقت دارند. از امتحان کردن فونت های مختلف یا تغییر آنها برای مطابقت با نیازهای خود نترسید. شما حتی می توانید خود را ایجاد کنید!
2. بیش از حد مشغول
در حالی که ممکن است وسوسه شوید تا جایی که می توانید در لوگوی خود بیفزایید، در طراحی زیاده روی نکنید. پیچیدگی بیش از حد یا ترکیبی از تصاویر متضاد می تواند بیننده را منحرف کند و هدف برند شما را تضعیف کند. سادگی کلید طراحی لوگوی شماست. در اینجا دلیل آن است: تطبیق پذیری. شما می خواهید لوگوی شما همه کاره باشد. باید بتواند در اندازه های مختلف و برای رسانه های مختلف تکثیر شود بدون اینکه سبک یا معنای خود را از دست بدهد.خاطره انگیز بودن وقتی بیننده ای به لوگوی شما نگاه می کند، شما می خواهید که به لوگوی شما بچسبد. به این ترتیب، هنگامی که آنها به محصول شما فکر می کنند، لوگو و نام تجاری شما به ذهن خطور می کند. به خاطر سپردن و درک آن باید آسان باشدتأثیر. تنها کاری که یک مشتری باید برای درک لوگوی شما انجام دهد این است که به آن نگاه کند. با یک نگاه، آنها باید درک کنند که شرکت شما چیست و چیستسعی کنید آن را به ماهیت چیزی که شرکت شما نمایندگی می کند خلاصه کنید. اضافه کردن بیش از حد به طرح می تواند خوانایی و شناخت برند لوگوی شما را از بین ببرد. شما می خواهید مطمئن شوید که طراحی شما ساده، تمیز و به یاد ماندنی است.
 3. بیش از حد انتزاعی
یکی دیگر از اشتباهات لوگوی که باید از آن اجتناب کرد این است که با سادگی زیاده روی کنید. شما هنوز در تلاش هستید تا پیامی بسیار پیچیده را تنها با یک لوگو به مشتریان بالقوه خود منتقل کنید. تصور نکنید که بینندگان شما همیشه جاهای خالی را پر می کنند. اگر کسی به لوگوی شما نگاه می کند و با احساس سردرگمی مواجه می شود یا برای چیدن قطعات به سختی تلاش می کند، کار خود را انجام نداده اید. هدف خود را برای طراحی ساده و بدون از دست دادن هیچ هدفی در نظر بگیرید. از افزودن جزئیات نترسید – برای رساندن پیام خود به چیزهای زیادی نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم است چند جزئیات ساده در فونت، رنگ و فاصله تصویر است تا بیانیه ماموریت کسب و کار شما را به تصویر بکشد.

مقایسه لوگو مارک، لوگو ترکیبی و نشان لوگو

۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
با مفاهیم لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی گیج می شوید؟ آنها چه هستند؟ آنها در طراحی لوگو یا برندسازی تجاری شما چگونه عمل خواهند کرد؟ و کجا از آنها به درستی استفاده کنیم؟
 
پاسخ های آسان در زیر پوشش داده شده است!
 
لوگو ساده ترین گرافیکی است که همه مردم در نگاه اول تفسیر می کنند. برعکس، لوگو اولین سردرد برای طراحان است. اغلب، طراحان حرفه ای بر سر نحوه طراحی و طراحی یک لوگوی مناسب شرکت بحث می کنند.
اگر مفاهیم اولیه لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی را درک کنید، به لوگوی بهتری دست خواهید یافت:
*وقتی یک طراح را برای کار روی طراحی لوگوی خود استخدام می کنید، می توانید امتیازات را به روش های حرفه ای تری دریافت کنید.
*در غیر این صورت، تصمیم می گیرید به تنهایی یک لوگو بسازید، سپس دانش به شما اطلاع می دهد که کدام یک انتخاب مناسب است.
قسمت 1 - لوگومارک چیست؟ نماد لوگو چیست؟ لوگوی ترکیبی چیست؟
نگاهی به تفاوت بین لوگومارک (برند مارک) و لوگوی ترکیبی.
تصویر تصویر: به تفاوت بین نشان‌واره (برند مارک) و لوگوی ترکیبی نگاه کنید.
 
*لوگومارک، با نام تجاری نماد یا نشان تجاری، یک علامت تصویری است که تمام اطلاعات قابل توجه برند ارائه شده خود را در طراحی مبتنی بر گرافیک فشرده می کند. - این یک نماد برند نمادین بدون متن لوگو است.
 
اغلب، طراحی لوگومارک خیره کننده، منحصر به فرد و قابل توجه است. برندهای معروف طراحان مشهور جهان را برای کارکردن لوگوی خود استخدام می کنند.
 
*آرم ترکیبی لوگومارک (گرافیک آرم/اشکال) و لوگوتایپ (متون آرم/نشان کلمه) را ترکیب می کند. با مطالعه انواع لوگوهای موجود در بازار، از مایکروسافت، آدیداس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال گرفته تا پیتزا هات و غیره (طبقه بندی شده در لوگوی انتزاعی، لوگوی نشان، لوگوی طلسم)، خواهید دید که میلیون ها شرکت انتخاب کرده اند. یک لوگو ترکیبی - دلیل ساده است:
 
از طریق یکپارچه‌سازی گرافیک لوگو و حروف برندسازی، یک لوگو ترکیبی آگاهی از برند را از نظر بصری و واژگانی افزایش می‌دهد: با خواندن متون لوگو، مخاطبان بلافاصله به معنای لوگو پی می‌برند. در عین حال، گرافیک نمادین لوگو (شکل منحصر به فرد برای برند) تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان می گذارد.
در مورد لوگومارک، 2 نوع وجود دارد:  الف) اولین نوع لوگومارک به راحتی قابل درک است و می توان بلافاصله آن را فراخوانی کرد. مثال معمولی لوگومارک اپل است: وقتی آن را می بینید، می دانید که یک سیب است.ب) نوع دیگر لوگومارک انتزاعی است: لوگوی swoosh نایک و المپیک معمولی هستند. آنها یک لوگوی ساده هستند، اما ارتباط با آن برندها و حدس زدن معانی دشوار است.قسمت 2 - مهرهای زمانی تاریخی در نماد لوگومارک در مقابل لوگوی ترکیبیمهر زمانی روی لوگوی ترکیبیگوگل و تایم بر این باورند که اولین لوگوی ثبت شده Bass Ale از سال 1876 است که یک آرم ترکیبی متشکل از یک مثلث قرمز و متن نشان باس است. Bass Ale نماینده یک برند آبجو بریتانیایی است. (اگر با Bass Ale آشنا نیستید، پس Budweiser چطور؟)و تا به حال، اکثریت قریب به اتفاق برندهای محبوب، لوگوی ترکیبی را ترجیح می دهند، برای نام بردن از چند مورد، آدیاس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال، پیتزا هات و غیره. اکنون که می دانیم اولین لوگو یک آرم ترکیبی است. اما، اولین لوگومارک چه زمانی معرفی شد؟ مهر زمان در لوگومارکما همه منابعی را که می‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم جستجو می‌کنیم، اما فقط هیچ چاپ دیجیتالی پیدا نمی‌کنیم که نشان دهد کدام نشان‌واره اولین لوگومارک جهان است. اما با مطالعه لوگومارک‌های معروف و قدیمی، فکر می‌کنیم ممکن است دلیل این رکورد را پیدا کنیم: در واقع، چندین شرکت معروف، یک لوگومارک را به عنوان لوگوی خود، به جای لوگوتایپ یا لوگوی ترکیبی انتخاب کرده اند. مانند، *اپل از گرافیک نمادین اپل بدون هیچ توضیح متنی استفاده می کند.*نایک چندین دهه است که یک لوگوی جذاب انتخاب کرده است.*ورزش های المپیک فقط از گرافیک/لوگومارک پنج حلقه ای برای نمایش استفاده می کنند.با این حال، وقتی سعی می کنیم تمام لوگوهای استفاده شده در این مارک ها را کشف کنیم، آنچه می یابیم ما را شگفت زده می کند! - همه این برندهای لوگومارک از یک لوگوی ترکیبی به عنوان اولین لوگوی خود استفاده کردند! قسمت 3 - چرا لوگومارک (برندمارک) برای برندهای بزرگ کار می کند، اما برای مشاغل کوچک موثر نیست؟به گفته کارشناسان، لوگومارک عمدتاً برای برندهای بزرگی استفاده می شود که محصولات آنها غیرقابل مقایسه و قابل تشخیص هستند. لوگوی براق و شیک باعث می شود محصولات آنها نوآوری بیشتری داشته باشند. در حالی که برای کسب و کارهای کوچک یا شرکت های مرحله اولیه، نشانک ممکن است موثر نباشد. بدون شهرت بزرگ، یک نماد لوگو به راحتی فراموش می شود. (تمام اطلاعاتی که مخاطبان دریافت کردند فقط یک شکل است!) وقتی مخاطبان چیز دیگری را می بینند، شکل خالی می شود. در کل، استفاده از لوگومارک برای کسب و کارهای کوچک عاقلانه نیست. ظاهراً لوگومارک امتیازی است که متعلق به شرکت های بزرگ است. - اما قانون سختگیرانه ای در طراحی لوگوی شرکتی وجود ندارد. امیدواریم آنچه در بالا جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌ایم برای ساختن یا خرید لوگو مفید باشد. قسمت 4- چگونه به راحتی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی بسازیم؟چگونه لوگومارک (یا مارک تجاری) خود را بسازیم؟ و چگونه به راحتی یک لوگو ترکیبی طراحی کنیم؟ 3 راه برای رفتن وجود دارد. اولین روش استفاده از DesignEvo: با بیش از 10000 الگوی لوگو، سازنده لوگو DesignEvo همه چیزهایی را که برای طراحی لوگو نیاز دارید را دارد:هر کلمه کلیدی لوگو را در ذهن خود جستجو کنید، یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، شعار و نام شرکت را حذف کنید و یک لوگومارک شیک دریافت خواهید کرد.یا در عوض، یک نام شرکت و یک شعار معنوی را چسبانده اید، و آن لوگوی ترکیبی شماست.راه دیگر برای طراحی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی، استفاده از نماد و منابع متنی DesignEvo و طراحی از ابتدا است: a.با نمادها نشان لوگوی خود را بسازید - یک کلمه کلیدی را در بخش [ICON] وارد کنید و اشکالی را برای لوگوی خود پیدا کنید. (سعی کنید 2+ نماد و زوایای مختلف اضافه کنید تا لوگوی خود را منحصر به فرد کنید.) نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.Image Depict: نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo. ب. لوگوی ترکیبی خود را از صفر بسازید - [از ابتدا شروع کنید]، و از [Icon] و [Text] به ترتیب برای یافتن اشکال آرم و فونت آرم استفاده کنید. راه دوم با استفاده از فتوشاپ، هوش مصنوعی یا GIMP: از Google Image یا Bing Image برای پیدا کردن تصاویر بدون حق چاپ به عنوان شکل لوگو استفاده کنید. و بقیه کارهای شما ساختن یک لوگو با PS، طراحی یک لوگو با Adobe Illustrator یا یک لوگو GIMP خواهد بود. روش سوم استفاده از Icon Maker - با توجه به نمادها می‌توان یک نماد لوگو را ایجاد کرد، هر کسی می‌تواند به راحتی نشان‌های لوگو ایجاد کند یا ایده‌های نشان‌واره را با برخی از سازندگان نماد پیدا کند. قسمت 4 - کلمات در پایانیک لوگو کاربران را با یک برند مرتبط می کند. رابطه بین لوگومارک و لوگوی ترکیبی - یک لوگوی ترکیبی از یک علامت حروف و یک نشان‌واره تشکیل شده است. با برخی از برنامه های گرافیکی مفید، می توانید لوگوی خود را به راحتی ایجاد کنید. هر فکری؟ لطفا فیسبوک یا توییتر، و ما را با طرح های لوگوی خود به اشتراک بگذارید، یا ابزارهای طراحی ترجیحی خود را به ما بگویید. وبلاگ ما را نشانه گذاری کنید تا آخرین نکات لوگو را بخوانید.
 

مقایسه لوگوتایپ، لوگو مارک و لوگو ترکیبی

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

یک لوگوی خوب طراحی شده می تواند تصویر و برند شرکتی شما را تقویت کند. به شما مزیتی نسبت به رقابت کسب و کارتان می دهد و جذابیت بیشتری برای مشتریانتان ایجاد می کند.

 

فرقی نمی‌کند خودتان طراحی کنید یا یک آژانس حرفه‌ای استخدام کنید، مهم است که برخی از تفاوت‌های بین سه نوع اصلی طراحی برندسازی لوگو – لوگومارک، لوگوتایپ و لوگو ترکیبی را بدانید. هر سبکی مزیت منحصر به فرد خود را دارد و هنر طراحی لوگو به خودی خود پیچیده تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند.

 

لوگومارک

لوگومارک برای تقویت هویت برند استفاده می شود و تصویر یا نمادی است که برای نشان دادن یک شرکت استفاده می شود. لوگومارک ها معمولاً نام شرکت را ضمیمه نمی کنند و می توانند به طراحان فرصت ایجاد هویت برند قوی را بدهند.

 

چرا لوگومارک را انتخاب کنید؟

 

بسته به بودجه و نوع کسب و کار شما، استفاده از لوگومارک می تواند ظاهر بصری قوی برای شرکت شما ایجاد کند و می تواند تأثیر زیادی بر هویت برند داشته باشد.

لوگومارک ها بیشتر «انتزاعی» هستند و به عنوان یک نماد بدون چسباندن به یک نام تجاری قرار می گیرند.

رهبران شناخته شده و تثبیت شده در یک بازار خاص از لوگومارک استفاده می کنند. فیس بوک، اندروید، پپسی و اپل همگی از این سبک استفاده می کنند.

چرا ممکن است از لوگومارک اجتناب کنید: با توجه به اینکه یک لوگومارک شامل نام نمی شود، این می تواند برای یک شرکت جدید و ناشناخته یک نقطه ضعف باشد. اگر شما یک کسب و کار جدید هستید، ممکن است بخواهید نام شرکت خود را مشاهده کنید. هنگامی که شرکت رشد کرد و در بازار گسترده تر تثبیت شد، می توان یک علامت اضافه کرد. 

لوگوتایپ

 همچنین در صنعت طراحی به عنوان "علامت کلمه" شناخته می شود، تمرکز اصلی در اینجا تایپوگرافی است. این سبک به شدت هویت بصری یک برند را به نام شرکت مرتبط می کند. به دلیل تمرکز زیاد روی متن، مهم است که فونت را با دقت انتخاب کنید، زیرا سبک، رنگ و حتی شکل حروف می‌تواند به اندازه خود کلمات معنی را منتقل کند.

 

چرا لوگوتایپ را انتخاب کنیم؟

 شما یک کسب و کار جدید هستید و دوست دارید نام شرکت شما دیده شود.نام برند شما کوتاه و ساده است و به عنوان یک لوگو شلوغ به نظر نمی رسد.نام شما برند شماست. لوگوتایپ ها می توانند به تقویت پیوند بین حافظه بصری و تشخیص نام کمک کنند.فیس بوک، گوگل، دیزنی و اسکایپ همگی از سبک لوگوتایپ استفاده می کنند.چرا ممکن است از لوگوتایپ اجتناب کنید: اگر نام شرکت شما طولانی است، ممکن است نخواهید از لوگوتایپ استفاده کنید زیرا زمانی که نام شما به عنوان لوگوی برند شما قرار می گیرد، ممکن است شلوغ به نظر برسد.اگر قصد ندارید فونت لوگوی خود را در طول زمان به روز کنید، ممکن است این نوع لوگو را نخواهید. یک فونت خاص ممکن است مد فعلی باشد، اما با گذشت زمان، ممکن است احساس شود کهنه شده است. حتی برندهای معروفی مانند پپسی و کوکاکولا باید فونت لوگوی خود را هر از چند گاهی به روز کنند تا تازه و به روز بمانند.لوگوتایپ + لوگومارک = علامت ترکیبی

لوگوی استارباکس

یک علامت ترکیبی به سادگی نشان‌واره و نشان‌واره در یک لوگو ترکیب می‌شود. متن و تصویر یا نمادها برای ارتقای پیام برندسازی ترکیب می‌شوند و به روشن شدن مفهوم یک کسب‌وکار کمک می‌کنند. با این حال علائم ترکیبی یکپارچه و مستقل وجود دارد. به عنوان مثال، لوگوی استارباکس دارای متن با گرافیک یکپارچه است، در حالی که لوگوی AT&T دارای نمادی جدا از متن است. 

چرا لوگو ترکیبی را انتخاب کنید؟

 لوگوهای علامت ترکیبی داستانی را در مورد سازمان شما بیان می کنند که تصویری به یاد ماندنی از برند شما ایجاد می کند.انعطاف‌پذیری را برای استفاده از هر دو یا هر دو نام تجاری و/یا نماد ارائه می‌دهد.یک علامت ترکیبی خوب طراحی شده با هر دو عنصر با هم یا جدا از هم موثر است و انعطاف پذیری بیشتری را برای نام تجاری ارائه می دهد. همچنین برای مشاغل جدید عالی است.Starbucks، Dove، NBC و Pizza Hut همگی نمونه هایی از طراحی علامت ترکیبی هستند.چرا ممکن است از علامت ترکیبی اجتناب کنید: اگر برند شما بر سادگی تمرکز دارد، ممکن است تصمیم گیری برای استفاده از علامت کلمه یا کل لوگو دشوار باشد (آیا کل لوگو را روی کارت ویزیت خود قرار می دهید یا فقط لوگو تایپ؟).همیشه درباره لوگو نیست - یک تصور اشتباه رایج شکی وجود ندارد که هر برند و کسب و کاری به یک لوگو نیاز دارد – در نهایت این یک بخش مهم از هویت برند شما است. در کنار هویت بصری قوی، برندسازی موفق شامل استراتژی موثر، پیام‌های واضح و جذابیت احساسی نیز می‌شود. در اصل، طراحی برند، هویت و لوگوی کسب‌وکار شما با هم کار می‌کنند تا همه عناصر غیر بصری را منتقل کنند، بنابراین مشتریان فعلی و آینده شما می‌توانند بفهمند که تجارت شما چیست.

 

13 حقیقت جالب در مورد آرم ماشین ها

۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

طراحی لوگوی ماشین شوخی نیست. یک لوگو باید نشان دهنده نام تجاری، طرح بازاریابی، انگیزه پشت شرکت، چرایی منحصر به فرد بودن آن باشد، اطمینان حاصل کند که با لوگوهای دیگر شرکت ها متفاوت است و در نهایت اختصاصی باشد!
لوگوها به نمادهای وضعیت تبدیل شده اند، اما در واقع عمق بسیار بیشتری از آنچه که فکرش را بکنید دارند. بنابراین، اجازه دهید 13 حقیقت جالب درباره آرم ماشین ها و معنای واقعی آنها را بررسی کنیم!

 

  1. Audi

نشان آئودی با چهار حلقه خود یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آلمانی را نشان می‌دهد. این نماد ادغام در سال 1932 از چهار شرکت سازنده خودروهای موتوری مستقل است: آئودی، DKW، Horch و Wanderer. این شرکت ها ریشه AUDI AG امروزی را تشکیل می دهند.

2. تویوتادر سال 1990، تویوتا اولین آرم سه بیضی را روی خودروهای آمریکایی معرفی کرد. تویوتا بیضی نماد اتحاد قلب مشتریان ما و قلب محصولات تویوتا است. فضای پس زمینه نشان دهنده پیشرفت تکنولوژیکی تویوتا و فرصت های بی حد و حصر پیش رو است.
3. بی ام و
گفته می شود لوگوی فعلی BMW از طراحی دایره ای یک پروانه چرخان هواپیما الهام گرفته شده است. جعبه‌های چکر سفید و آبی ظاهراً نمایانگر یک تیغه ملخ سفید/نقره‌ای است که در برابر آسمان آبی روشن می‌چرخد.  
4.لامبورگینی
لوگوی لامبورگینی نمادی از شخصیت زودیاک بنیانگذار - ثور یا گاو نر است. عشق فروچیو به گاوبازی در لوگو به تصویر کشیده شد و خودروهای لامبورگینی سبک خود را از گاوهای نر معروف می گیرند. گاو طلایی آماده برای گاوبازی روی سپر سیاه رنگ با عنوان طلایی "لامبورگینی" در بالا به تصویر کشیده شده است.  
5.تسلا
آرم تسلا برای نشان دادن سطح مقطع یک موتور الکتریکی "T" به عنوان یکی از قطب هایی که از روتور موتور بیرون می آیند در نظر گرفته شده است، با خط دوم در بالا نشان دهنده بخشی از استاتور است6. فوردلوگوی فورد یک شکل بیضی مسطح است که در چندین رنگ آبی و سفید طراحی شده است. امضای شیک معروف هنری فورد در بیضی شکل تعبیه شده است. 
 7. شورلت
لوگوی «پاپیون» شورلت مدت‌هاست که یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان خودرو در تاریخ را نشان می‌دهد. این نماد میراث و چشم انداز خودروهای شورلت است و از سال 1913 بر روی مدل ها در نمایندگی های شورلت استفاده شده است.
  8. فراری
نماد معروف فراری یک اسب پرش سیاه روی زمینه زرد است که معمولاً با حروف S F برای اسکودریا فراری است. این اسب در اصل نماد کنت فرانچسکو باراکا، یک "آسو" (آس) افسانه ای نیروی هوایی ایتالیا در طول جنگ جهانی اول بود که آن را در کنار هواپیماهای خود نقاشی کرد.
  9. جگوار
جگوار قرار بود نماد ارزش‌های اصلی شرکت باشد: ظرافت، ظرافت، عملکرد، قدرت و جاه‌طلبی برای حرکت رو به جلو.
10. رولز رویس
این نماد به معنای روح این ماشین است، یعنی سرعت همراه با فقدان لرزش، سکوت، و مهار اسرارآمیز نیروی عظیم و یک موجود زنده زیبا و فراوان.  
11.ولوو
لوگوی ولوو، دایره‌ای با فلش نشان‌دهنده، یک نماد شیمیایی باستانی برای آهن است 
 12.موتور تاتا
لوگوی تاتا نماد سیالیت و سازگاری است. همچنین گفته می‌شود که چشمه‌ای از دانش یا درخت اعتمادی را به تصویر می‌کشد که مردم می‌توانند زیر آن پناه بگیرند. رنگ آبی در لوگوی تاتا نشان‌دهنده برتری، قابلیت اطمینان و قدرت محصولات این شرکت است.
13. هیوندای
در حالی که "H" در لوگوی خودروی هیوندای به معنای نام شرکت است، اما همچنین یک تصویر سبک است: تصویری از دو نفر که در حال دست دادن هستند. یکی نماینده شرکت و دیگری مشتری راضی است.

 

اصطلاحات برندسازی

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

اگر تا به حال به دنبال راهنمایی در مورد "ایجاد ظاهری برای کسب و کار خود" یا "توسعه هویت بصری" بوده اید، از قبل می دانید که برندسازی چیست. اما آیا می‌دانید چه نکاتی را در بر می‌گیرد، چه فراز و نشیب‌ها؟

 

اگر پاسخ منفی است، نگران نباشید. ما یک فرهنگ لغت جامع گردآوری کرده‌ایم تا به شما در درک چگونگی ایجاد هویت برند و اعمال آن در محصولات بازاریابی خود کمک کنید.

درباره برند مارکتینگ در آرمکده بیشتر بخوانید.

 

اصطلاحات مرتبط با برند

نام تجاری

اصطلاح "برند" دو معنی دارد. اولاً، به یک زیرمجموعه از یک شرکت بزرگتر اشاره دارد (مثلاً Sprite یک مارک شرکت کوکاکولا است). همچنین به برداشتی که مردم از یک شرکت یا خط محصول دارند اشاره دارد. این تصور می تواند از منابع مختلفی از جمله تجربه دست اول، تبلیغات دهان به دهان، و دیگر عبارات برند (لوگو، طرح رنگ، سبک نوشتن و غیره) باشد. و در حالی که این یک چیز ملموس نیست، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک به آن توجه کرد زیرا به ایجاد وفاداری مشتری کمک می کند و به کسب و کار شما اجازه می دهد از رقبا جدا باشد.

 

مثال: برند کوکاکولا الهام بخش خوش بینی و شادی در سراسر جهان است. هر کاری که انجام می دهند از خدمات اجتماعی گرفته تا تبلیغات به ایجاد این درک کمک می کند.

 

دارایی برند

دارایی برند برای شناسایی شرکت شما استفاده می شود. اغلب، اینها تصاویر، لوگوها یا کلماتی هستند که مستقیماً با کسب و کار شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، نایک "swoosh" و شعار "فقط انجامش بده" هر دو دارایی برند نایک هستند. مهم است که دارایی های برند خود را منظم نگه دارید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید – هرگز نمی دانید چه زمانی این شکست بزرگ فرا می رسد و باید تصویری با وضوح بالا از لوگوی خود ارسال کنید.

ارزش ویژه برند
این اصطلاح به سادگی به معنای ارزش است. برند شما چه ارزشی دارد؟ هرچه تداعی های مثبت برند شما بیشتر باشد، ارزش ویژه آن بیشتر می شود. مشخصاً تعیین کمیت این امر دشوار است، اما توضیح آن از طریق مثال ها نسبتاً آسان است. به عنوان مثال، نام تجاری اسپرایت آشکارا ارزشمندتر از تب است، اگرچه هر دو زیرمجموعه کوکاکولا هستند. 

موقعیت یابی برند
موقعیت یابی برند، مانند بسیاری از این اصطلاحات، حاوی تعریف درست در این اصطلاح است. این است که چگونه یک شرکت تصمیم می گیرد خود را در یک صنعت خاص قرار دهد تا به آن کمک کند تا از رقبا جدا شود. یک موقعیت برند خوب شامل سه بخش اساسی است: مخاطب هدف: برند برای چه کسی است؟ (مامان ها، نوجوانان، تیپ های خلاق و غیره)
مزیت: شرکت چگونه زندگی مخاطب را بهتر خواهد کرد؟ چه سودی برای آنها دارد؟ (آرامش، صرفه جویی در هزینه، ظاهر/احساس بهتر و غیره)متمایز کننده: چرا این برند را نسبت به سایرین در صنعت انتخاب کنید؟
(بدون قرارداد، تکنولوژی پیشرفته، طراحی برتر و غیره)به عنوان مثال، جنرال موتورز کادیلاک را به عنوان یک برند لوکس معرفی کرده است در حالی که شورولت یک برند روزمره است. مخاطبان کادیلاک رانندگانی هستند که درآمد خانوار بالاتری دارند - افرادی که به دنبال خودرویی با کیفیت بالا با همه زنگ‌ها و سوت‌ها هستند. برعکس، شورولت راننده‌های طبقه متوسط ​​را هدف قرار می‌دهد و قابلیت اطمینان و استحکام آن‌ها را به عنوان نقطه‌ی فروش معرفی می‌کند. تعداد نامحدودی از راه‌ها وجود دارد که می‌توانید خود را در مقابل رقبا قرار دهید، اما مهم است که بهترین گزینه‌های کسب‌وکارتان را انتخاب کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید.

 نام تجاری 
برندسازی اقدامی است که شما انجام می دهید تا کسب و کار خود را از دیگران جدا کنید. می‌توانید این کار را با اعمال نشانه‌های بصری و/یا صوتی برای محصولات، خدمات و مکان‌هایی که افراد با برند شما در تعامل هستند (بسته‌بندی، وب‌سایت، طرح‌بندی فروشگاه، آگهی‌های بازرگانی، قطعات چاپی و غیره) انجام دهید. به عنوان مثال، یک قوطی نوشابه زمانی که برند کوکاکولا روی آن باشد، در مقایسه با مارک سوپرمارکت محلی شما، معنای بسیار متفاوتی به خود می گیرد.