آرشیو بهمن ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

پلنر چیست؟

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

اول از همه، بیایید تعریف کنیم که پلنر چیست. فرهنگ لغت Merriam-Webster پلنر را به این صورت تعریف می کند 

چیزی (مانند یک دستگاه، برنامه یا دفترچه یادداشت) که یک برنامه زمانی ارائه می دهد و برای برنامه ریزی فعالیت ها، سفرها و غیره استفاده می شود.

پلنر ابزاری است که به شما کمک می کند تا هر کار، هدف یا اقدام مورد نیاز را در حین انجام آن به دست آورید.

برای خرید جدیدترین سالنامه ۱۴۰۲ و سررسید ۱۴۰۲ از واحد سالنامه برگ کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از برنامه ریز

برای استفاده بهینه از یک برنامه ریز، باید نوع صحیح پلنر را با توجه به اهداف خود انتخاب کنیم و ایده های خود را در مورد مبانی سازمان و هدف پلنر روشن کنیم. سپس، باید بیاموزیم که چگونه یک پلنر را ساختار دهیم و در داخل چه چیزی بنویسیم.

 

اگر نمی‌دانید به چه نوع برنامه‌ریزی نیاز دارید، وبلاگ‌های ما را در مورد برترین برنامه‌ریزان بهره‌وری و بهترین برنامه‌ریزان دیجیتال رایگان بخوانید. در آنجا می توانید گزینه های زیادی را پیدا کنید که مفید خواهند بود.

 

هنگام سفارشی سازی پلنر خود ابتدا چه کاری باید انجام دهید

در اینجا چند نکته برای استفاده بیشتر از پلنر وجود دارد:

 

اصول را درک کنید

برنامه ریزان برای سازماندهی زمان شما عالی هستند، اما نمی توانند همه کارها را برای شما انجام دهند. برای استفاده موثر از یک برنامه ریز، باید درک خوبی از نحوه کار آنها داشته باشید.

 

به طور کلی، موارد موجود در پلنر شما به یکی از دو دسته تقسیم می شوند:

 

رویدادهای تقویم: رویدادها یا تعهدات با تاریخ یا زمان شروع و پایان سفت و سخت (به عنوان مثال، جلسات).

کارهای انجام شده: کارهایی که باید انجام شوند - اینجا جای تعجب نیست! کارها ممکن است تاریخ شروع و پایان سفت و سختی داشته باشند، یکی و نه دیگری، یا کاملاً انعطاف پذیر باشند (به عنوان مثال، اظهارنامه مالیاتی را ثبت کنید).

به عنوان یک قاعده کلی، رویدادهای تقویم ستون فقرات پلنر شما را تشکیل می دهند. مطمئناً، ممکن است بتوانید آنها را جابجا کنید، اما به طور کلی، برنامه ریزی در اطراف آنها آسان تر است.

 

کارهای انجام شده بخش اصلی پلنر شما خواهند بود، اما همیشه به اندازه رویدادهای تقویم سفت و سخت نیستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد وظایف خود را در یک لیست جداگانه می نویسند و آنها را در بلوک های زمانی بین رویدادهای تقویم برنامه ریزی می کنند.

 

یک هدف روشن در ذهن داشته باشید

دلایل پشت انتخاب خود برای استفاده از پلنر را روشن کنید.

 

شما می خواهید به چه جیزی برسید؟ شاید شما می خواهید زندگی پربارتری داشته باشید؟ یا می خواهید در مدیریت زمان خود بهتر شوید؟ آیا می خواهید سلامت و رفاه خود را بهبود ببخشید و آیا برای رسیدن به این هدف به پلنر نیاز دارید؟

چگونه یک پلنر را ساختار دهیم؟هنگامی که اصول و انگیزه ها مشخص شد، زمان آن است که به چگونگی ساختار یک پلنر فکر کنید. یک سیستم سازمانی ایجاد کنیدایجاد سیستمی برای نوشتن چیزها در پلنر ضروری است. راه درستی برای انجام این کار وجود ندارد، اما بسیار مهم است که ثابت قدم باشید و همه اطلاعاتی که نیاز دارید به راحتی در دسترس باشند. برخی از مواردی که باید گنجانده شوند عبارتند از: نام وظیفهسررسید و زماناولویتمکان (در صورت وجود)اطلاعات تکمیلی (به عنوان مثال، نام، اطلاعات تماس)از ویژگی های پلنر استفاده کنیدبسته به نوع برنامه‌ریزی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است ویژگی‌های خوبی داشته باشد که می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و سازماندهی ماندن کمک کند. در اینجا چند نمونه هستند:بخش یادداشت ها: یادداشت برداری در طول جلسات یا جلسات طوفان فکری؟ بسیاری از برنامه ریزان بخش های یادداشتی را تعیین کرده اند که یافتن افکار شما را بعدا آسان می کند.بخش‌های مرجع: برنامه‌ریزی با دفترچه آدرس دارید؟ از آن برای پیگیری مخاطبین مهم استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی اطلاعات آنها را پیدا کنید.برچسب‌ها، برچسب‌ها و برچسب‌ها: برخی از برنامه‌ریزان دارای برچسب یا برچسب‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای علامت‌گذاری تاریخ‌ها یا کارهای مهم استفاده کنید. این می تواند یک راه عالی برای افزودن حس شخصی به پلنر شما باشد.در یک پلنر چه چیزی بنویسیمیک برنامه هفتگی بسازیدیک راه موثر برای سازماندهی زمان، نوشتن یک برنامه هفتگی است. اگر کارهای تکراری یا قرار ملاقات هایی دارید که باید در روزهای خاصی تکمیل شوند، این می تواند مفید باشد. برای مثال، فرض کنید هر دوشنبه ساعت 10 صبح یک جلسه هفتگی با تیم خود دارید. می‌دانید که این جلسه حدود یک ساعت طول می‌کشد، بنابراین باید آن زمان را در برنامه‌ریز خود مسدود کنید. به‌علاوه، می‌خواهید قبل و بعد از جلسه زمان اضافی برای آماده‌سازی و پیگیری بگذارید. با تنظیم یک برنامه هفتگی، می توانید اطمینان حاصل کنید که برای همه چیزهایی که در راه است آماده هستید - و برای تکمیل آن زمان دارید. از چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید یادداشت برداریددر اینجا نمونه هایی از چیزهایی هستند که باید در پلنر خود یادداشت کنید: برنامه های کاریتولدها، سالگردها و تعطیلاتمهلت هالیست کارهاروزهای تعطیلسررسید پرداخت قبضقرار ملاقات با پزشکلیست خریدتعمیرات خودرومهمانینقل قول های الهام بخشافکاری که داریداهدافاگر از پلنر خود برای سازماندهی سلامت و رفاه شخصی نیز استفاده می کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را نیز یادداشت کنید: مراحل چرخهعادات خوابیدنعادات غذاییسطوح انرژیمصرف رسانه های اجتماعیورزش و فعالیت بدنیپنج نکته برای سازماندهی پلنر شما1. اولویت های کار را تعیین کنیدهر روز، چند دقیقه وقت بگذارید و به آنچه مهم‌تر است فکر کنید. چه کارهایی باید ابتدا انجام شود؟ چه مهلت هایی را باید رعایت کنید؟ لطفاً اولویت های اصلی خود را در پلنر خود بنویسید تا بتوانید ابتدا روی آنها تمرکز کنید. برخی از برنامه ریزان کاغذ مکانی مشخص برای نوشتن اولویت های روز شما دارند. دیگران این کار را نمی کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد سیستمی را برای نمایش دستی اینها در نظر بگیرید، مانند: ستاره ها (به عنوان مثال، 1 ستاره = اولویت کم، 5 ستاره = فوری)کدگذاری رنگ (به عنوان مثال، آبی = اولویت کم، قرمز = فوری)ترتیب فهرست (به عنوان مثال، آخرین = اولویت کم؛ اول = فوری)از ربع‌های ماتریس مدیریت زمان برای کمک به اولویت‌بندی کارهایتان استفاده کنید. 2. از Timeboxing استفاده کنیدتایم باکسینگ تکنیکی است که می تواند به شما کمک کند از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. این شامل تقسیم کردن روز خود به بخش های کوچکتر و اختصاص هر قطعه به یک کار، هدف، فعالیت یا تمرکز خاص است. به عنوان مثال، ممکن است روز خود را به شرح زیر مسدود کنید: ۸ صبح تا ۹ صبح: چک کردن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها.9 صبح تا 11 صبح: نوشتن.12 صبح تا 1 بعد از ظهر: ناهار و استراحت.1 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر: جلسات مشتری.4 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر: رسیدگی به موارد فهرست کارها.یا ممکن است بخواهید از تکنیک پومودورو استفاده کنید، که شامل تقسیم کار به فواصل زمانی (معمولاً حدود 25 دقیقه) و استراحت های کوچک است. با استفاده از بلوک های زمانی، می توانید اطمینان حاصل کنید که در مهم ترین وظایف و اهداف خود پیشرفت می کنید. به علاوه، می‌تواند به شما کمک کند از هر کاری که باید در یک روز انجام شود غرق نشوید. در این بلوک‌های زمانی، ممکن است وظایف یا رویدادهای تقویم خاصی وجود داشته باشد که باید از آنها مراقبت کنید. یا ممکن است زمان نسبتاً بدون ساختار باشد. این انعطاف‌پذیری چیزی است که مسدود کردن زمان را بسیار مؤثر می‌کند! اکثر ابزارهای برنامه ریزی دیجیتال از یک سیستم پرچم برای برچسب گذاری اولویت هر زمان که یک کار یا کار جدید ایجاد می کنید استفاده می کنند.. آن را به یک عادت تبدیل کنیدهرچه بیشتر از پلنر خود استفاده کنید، سازماندهی راحت تر خواهد بود. مطمئن شوید که از پلنر خود روزانه استفاده می کنید تا به بخشی از روتین شما تبدیل شود. تا زمانی که به یک عادت تبدیل شود، توصیه می کنیم یک زنگ روزانه را روی تلفن خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که پلنر خود را به روز کنید. 4. در زمان بافر برنامه ریزی کنیدمهم نیست چقدر خوب برنامه ریزی می کنید، همیشه شگفتی هایی وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که زمان‌بندی مقداری زمان بافر بین کارها و رویدادها ضروری است. اگر کاری بیشتر از حد انتظار طول بکشد، از مسیر خود دور نمی شوید. زمان بافر همچنین می‌تواند استراحت کند، ایمیل‌ها را پیگیری کند، یا کمی به خودتان اتاق تنفس بدهد. آن را برای شما کاربردی تر کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر برنامه ریزان دیجیتال با این ویژگی داخلی عرضه می شوند. 5. انعطاف پذیر باشیدبرنامه ها تغییر می کنند، و این اشکالی ندارد. از تغییر برنامه خود با پیشرفت برنامه نترسید - یادتان باشد که با مداد بنویسید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به نوت بوک ها و برنامه ریزان خود نیاز دارند تا تمیز و صیقلی به نظر برسند، ممکن است دیجیتالی شدن منطقی باشد.

 

لوگو کلوین کلاین

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
برند کلوین کلاین (Calvin Klein) یا به اختصار CK یکی از تاثیرگذارترین برندهای دنیا در صنعت مد و فشن است که در زمان ظهور تغییرات بنیادین و بزرگی در سبک پوشش افراد به وجود آورد. از این رو در حال حاضر کمتر کسی وجود دارد که لوگو کلوین کلاین این برند خوش آوازه و موفق آمریکایی را نشناسد و یا با محصولات خاص آن آشنایی نداشته باشد. آرم کلوین کلاین برگرفته از نام موسس این برند یعنی آقای کلویین ریچارد کلاین (Calvin Richard Klein) است که به عنوان یکی از ساده‌ترین و مینیمال‌ترین لوگوهای طراحی شده در دنیای مد شناخته می‌شود.
لوگو کلوین کلاین بدون وجود هیچگونه عنصر اضافه‌ و پیچیده‌ای و تنها با استفاده از نام تجاری این برند طراحی شده است که معمولا به عنوان هویت بصری کلوین کلاین بر روی محصولات آن درج می‌شود. «طراحی ساده و کلاسیک» راز موفقیت و ماندگاری لوگو کالوین کلین در دوره فعالیت این برند از ابتدا تا به امروز است که نقش حائز اهمیتی را در اشتهار کلوین کلاین ایفا کرده است. در ادامه این مطلب تاریخچه برند کلوین کلاین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با نسخه‌های مختلف لوگو کلوین کلاین نیز آشنا خواهیم کرد. اگر از طرفداران این برند ارزشمند و محبوب هستید تا پایان این مقاله با آرمکده همراه باشید.
درباره انواع لوگو در آرمکده بیشتر بخوانید.
تاریخچه برند کلوین کلاین
 
برند کلوین کلاین در سال 1968 میلادی توسط یک طراح مد آمریکایی به نام کلوین ریچارد کلاین در شهر نیویورک آمریکا تاسیس شد. آقای کلاین از دوران نوجوانی به حوزه مد و فشن علاقه داشت و در مدرسه عالی هنر و طراحی مد و مدل لباس تحصیلات خود را ادامه داد و ضمن تحصیل نیز در این حوزه فعالیت می‌کرد. آغاز فعالیت جدی او در زمینه مد و فشن به سال 1962 بازمی‌گردد که در یک کار گاه خط تولید قدیمی کت و شلوار مشغول به کار شد تا مهارت‌های لازم جهت مدیریت و راه اندازی یک کارگاه مستقل و چه بسا برند اختصاصی خود را بیاموزد. برند Calvin Klein در نهایت پس از 6 سال کارآموزی طراحی مدل و لباس دخترانه در سال 1968 توسط کلوین کلاین و همراهی دوست صمیمی دوران کودکی او به نام بری شوارتز (Barry Schwartz) در آمریکا راه اندازی شد.
راه اندازی برند مستقل در آن زمان تصمیم بسیار چالش برانگیزی برای کلوین کلاین و شریک او بود؛ زیرا صنعت مد و فشن در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و لباس دختران و خانم‌ها در نهایت سادگی طراحی می‌شد و به لباس‌هایی همچون دامن‌های کوتاه و لباس‌های سبک هیپی محدود بود. کلوین کلاین در ابتدا تمرکز خود را بر طراحی لباس‌های زنانه و مردانه معطوف کرد و پس از مدتی کوتاهی با تولید یک کت و شلوار خاص برای آقایان و ست پلیور یقه اسکی به همراه یک دامن گشاد برای خانم‌ها به شهرت و محبوبیت رسید. پس از آن نیز با تولید یک شلوار جین جذاب و درج لوگو کلوین کلاین بر روی آن توانست توجه افراد زیادی را به این برند جلب کرده و خیلی سریع، نبض بازار تولید شلوار جین مردانه و زنانه و کت شلوارهای رسمی و اسپرت را بدست بگیرد.
برند کلوین کلاین پس از تغییر و تحول اساسی در صنعت مد و فشن، خط تولید خود را گسترش داد و در کنار طراحی لباس به تولید عطر و ادکلن نیز مشغول شد. اولین عطر Calvin Klein در سال 1981 به بازار عرضه شد و مورد توجه و استقبال طرفداران آن قرار گرفت. این برند پس از خوش درخشیدن در حوزه تولید عطر و ادکلن به طراحی ساعت، جواهرات، لوازم آرایشی، عینک، کیف و کفش نیز مشغول و در تمامی این حوزه‌ها نیز بسیار موفق عمل کرد. برند کلوین کلاین در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خانه‌های مد آمریکایی شناخته می‌شود که محصولات خاص خود را به سراسر دنیا صادر می‌کند و تحت مالکیت شرکت تولیدکننده پوشاک پی وی اچ (PVH) قرار دارد.
تاریخچه طراحی لوگو کلوین کلاین
برند کلوین کلاین نیز مانند هر نماینده معروف و مطرح دیگری در صنعت مد، توجه ویژه‌ای به طراحی یک نماد و هویت بصری خاص برای خود داشت تا به واسطه آن بتواند نام تجاری کلوین کلاین را به طور حرفه‌ای به مخاطبان معرفی نماید. لوگو کلوین کلاین یک لوگوی کاملا ساده و مینیمال است که توسط یک طراح گرافیک مشهور به نام جفری بنکس (Jeffrey Banks) طراحی شده و در طول فعالیت این برند نیز چندین مرتبه دستخوش تغییرات جزئی قرار گرفته است. آرم کلوین کلاین در ابتدا تنها بر روی شلوارهای جین (جیب پشتی) درج می‌شد اما پس از مدتی بر روی تمامی محصولات این برند قرار گرفت و سبب شد تا مخاطبان ارتباط عاطفی بیشتری با لوگو کلوین کلاین برقرار کرده و آن را به خاطر بسپارند.
به طور کلی از ابتدای تاریخچه تاسیس خانه مد کلوین کلاین تا به امروز پنج لوگو برای آن طراحی شده است که تمامی آنها دارای ظاهری مشابه هستند و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند؛ از این رو نمی‌توانیم آنها را به عنوان طراحی مجدد لوگو در نظر بگیریم. لوگو کالوین کلین در زمان رونمایی سر و صدا بسیاری در صنعت مد و فشن به پا کرد و یکی از اولین لوگوهایی بود که در عین طراحی جسورانه بسیار پر شکوه و جذاب بود. لوگو کلوین کلاین دارای معنایی فراتر از نام برند بوده و در واقع دربرگیرنده چیستی و هویت آن است. در این بخش تاریخچه طراحی لوگو کلوین کلاین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با تغییرات اعمال شده بر لوگوی این برند پرطرفدار و لوکس آشنا خواهیم کرد.
لوگو کلوین کلاین 1968 - 1975
اولین لوگو کلوین کلاین همزمان با تاسیس این برند یعنی در سال 1968 و با استفاده از نام بنیاندگذار آن طراحی و رونمایی شد. حروف کلمه Calvin Klein در این لوگو بسیار ظریف بودند که با رنگ مشکی و پس زمینه سفید در همان ابتدا توانستند توجه مخاطبان را به نام برند جلب نمایند. این لوگو دقیقا همان چیزی بود که برند کلوین کلاین در آن زمان احتیاج داشت؛ لوگویی با ظرافت و مطابق با شخصیت برند. طراحی این لوگو شروع قوی برای برند کلوین کلاین محسوب می‌شد و توانست این برند را به طور حرفه‌ای به مشتریان معرفی نماید.
لوگو کلوین کلاین 1975 – 1992
لوگو کلوین کلاین هفت سال بعد یعنی در سال 1975 مجددا طراحی شد. البته این نسخه از آرم کلوین کلاین را می‌توانیم نوعی به روزرسانی در نظر بگیریم؛ زیرا عنصر جدیدی به آن اضافه نشد و تنها نحوه نوشتار نام برند کمی تغییر پیدا کرد. فونت لوگو کلوین کلاین در این به روزرسانی کمی پررنگ‌تر شد و حروف ظریف جای خود را به حروف ضخیم‌تر و پررنگ‌تر دادند که این تغییر منجر به افزایش جذابیت بصری لوگو و برجسته ساختن نام برند گردید. البته حروف کلمه Calvin Klein در این نسخه نیز همچنان از ظرافت کافی برخوردار هستند اما در مقایسه با لوگوی پیشین بسیار بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند. این لوگو به مدت 25 سال به عنوان هویت بصری برند کلوین کلاین مورد استفاده قرار گرفت و هیچگونه تغییری در آن اعمال نشد.
لوگو کلوین کلاین 1992 – 2017
پس از گذشت 17 سال از به روزرسانی نسخه دوم، برند کلوین کلاین تصمیم گرفت تا لوگوی خود را مجددا به روز کرده و تغییراتی در آن ایجاد نماید. در این نسخه از لوگو کلوین کلاین حروف آن همچنان پررنگ هستند اما در مقایسه با لوگوی قبلی کمی نازک‌تر شده‌اند. تایپ فیس این لوگو در واقع چیزی میان لوگوی اولی و دومی است که پس از گذشت سال‌ها به تعادل رسیده و تنها استایل آن کمی تغییر پیدا کرده است.
با این وجود فونت لوگو مطابق با دو لوگوی قبلی است و تغییر چندانی در آن به وجود نیامده است. تنها تغییر مشهود این لوگو کلوین کلاین نسبت به دو لوگوی پیشین، تغییر شکل نقطه‌های بالای حرف i از مستطیل به دایره است. علاوه بر این، فاصله نقطه با تنه آن کمی افزایش پیدا کرده است تا تمامی علائم موجود در لوگو به لحاظ بصری دارای ارتفاع یکسانی باشند. فونت مورد استفاده در این نسخه از لوگو کلوین کلاین بسیار شبیه به فونت Bambino Light don't است.
لوگو کلوین کلاین 2017 – 2020
در سال 2017 برند کلوین کلاین تصمیم گرفت تا پس از گذشت 25 سال باری دیگر لوگوی خود را به روزرسانی کرده و تغییرات مشخصی در آن اعمال کند. این طراحی مجدد سبب شد تا لوگو کلوین کلاین پس از سال‌ها به لوگویی جدید تبدیل شود تا مخاطبان به راحتی قادر به تشخیص تغییرات ایجاد شده در آن باشند. اصلی‌ترین تحول لوگو کلوین کلاین در این نسخه استفاده از فونت ITC Avant Garde Gothic Pro Book (فونت مورد استفاده طراحی لوگو در دهه 1980) و نوشتن نام برند با استفاده از حروف بزرگ است.
حروف کلمه Calvin Klein در این نسخه با فاصله کمتری از یکدیگر قرار دارند که باعث می‌شود لوگو منسجم‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. این نسخه نیز همچنان مفهوم اصلی لوگو و پالت رنگی اصلی آن را حفظ کرده است اما تغییرات آن به گونه‌ای است که در عین تشابه زیاد با سایر نسخه‌های لوگو کلوین کلاین، مخاطبان قادر به درک و تشخیص تغییرات اعمال شده در آن هستند. علامت اختصاری و معروف CK برند کلوین کلاین نیز در همین سال رونمایی شد که بر خلاف لوگوی اصلی با حروف کوچک طراحی شده و بر روی تمامی محصولات نیز درج می‌گردد.
لوگو کلوین کلاین 2020 تا به امروز
صاحبان برند کلوین کلاین دو سال بعد به منظور جلب توجه مجدد مخاطبان و بخشیدن جانی تازه به کسب و کار خود مجددا لوگوی این برند را به روزرسانی کردند. این لوگو تقریبا شبیه به نسخه 1975 – 1992 است اما تفاوت اندکی با آن دارد. نقاط بالای حرف i از حالت مستطیلی به حالت مربعی تغییر پیدا کردند و فاصله میان حروف آن نیز کمی افزایش یافت تا لوگو از حالت فشرده خارج شود و خواندن نام برند برای مخاطبان نیز آسان‌تر گردد. از طرفی دیگر نیز این نسخه از ترکیب حروف کوچک و بزرگ طراحی شده است؛ یعنی حروف C و K به صورت بزرگ و سایر حروف نیز به صورت کوچک در لوگو درج شده‌اند که این سبک به عنوان ایده آل‌ترین روش درج نام برند در لوگو شناخته می‌شود.
آخرین نسخه از لوگو کلوین کلاین بسیار ساده، مینیمال و در عین حال جذاب است که با ارزش‌ها و شخصیت این برند کاملا تطابق داشته و بسیار شبیه به لوگویی است که کلوین کلاین به واسطه آن به اوج شهرت و محبوبیت رسید. این خانه مد آمریکایی پرطرفدار در تمامی لوگوها، ارزش و مفهوم خود را با طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید حفظ نموده و آن را به عنوان هویت بصری اصلی خود در کنار نماد ck به مخاطبان معرفی کرده است.

نکات لازم در طراحی بروشور

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

بروشورها یک انتخاب عالی برای گفتن بیشتر در مورد کسب و کار شما هستند. خواه به دنبال ارائه اطلاعات دقیق تری در مورد خدمات خود باشید، از آن به عنوان منو استفاده کنید یا به سادگی ارتباط بیشتری با مشتریان برقرار کنید، یک بروشور فضایی را در اختیار شما قرار می دهد تا داستان خود را بگویید. و ساختن آنها ساده تر از آنچه به نظر می رسد است. فقط این مراحل را دنبال کنید تا بروشوری ایجاد کنید که باعث افتخار شما شود.
برای سفارش سررسید ۱۴۰۲ و سالنامه ۱۴۰۲ در واحد سالنامه برگ کلیک کنید.
 
قبل از اینکه شروع کنید
برای ایجاد یک بروشور منحصر به فرد در مورد کسب و کار خود، به محتوایی نیاز دارید. بنابراین قبل از شروع، یک پوشه ایجاد کنید که در آن موارد ضروری را در اختیار داشته باشید:
 
لوگو: اگر لوگو دارید، نسخه با بالاترین وضوح را می خواهید تا به خوبی چاپ شود. بدون آرم؟ خدمات طراحی لوگو ما را بررسی کنید.
 
تصاویر: تعدادی از بهترین عکس های محصولات و خدمات خود را انتخاب کنید. و شاید حتی یکی از خودتان یا تیمتان. باز هم مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند.
بیشتر در مورد لوگو و کیفیت تصویر.
 
کپی (متن): پیام شما مهم است، بنابراین کمی وقت بگذارید تا پیش‌نویس آنچه می‌خواهید بگویید – بعداً می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید. نسخه شما باید شامل این اصول اولیه باشد:
 
مقدمه/درباره ما - بروشور فرصتی است برای گفتن بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید - خواه این قابلیت اطمینان، خدمات شخصی یا محصولات با کیفیت باشد. سعی کنید روی یک یا دو پیام کلیدی تمرکز کنید.
اطلاعات محصول/خدمات - تمام اطلاعات ضروری خود را در مورد آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد آماده کنید. به تقسیم آن به دسته‌ها کمک می‌کند، بنابراین اسکن و هضم آن آسان‌تر است.
جزئیات تماس - به مشتریان بگویید چگونه با آنها تماس بگیرند و ساعات کاری خود را درج کنند. نکات نوشتن بیشتر را در اینجا دریافت کنید.
ایجاد بروشور شماهنگامی که نسخه پیش نویس، لوگو و تصاویر خود را آماده کردید، آماده ایجاد بروشور خود هستید.  قالب خود را انتخاب کنید:به محتوای خود نگاه کنید و در مورد هدف بروشور خود فکر کنید تا تصمیم بگیرید که آیا دو تا، سه تا یا Z-fold بهترین کار را برای شما دارد. اگر در حال ایجاد یک منو هستید یا می خواهید اطلاعات دقیق زیادی داشته باشید، tri-fold می تواند انتخاب خوبی باشد. در حالی که اگر می‌خواهید تصاویر برجسته بزرگی را بگنجانید، یک دوتایی ممکن است فضای بیشتری به شما بدهد. نکته: یک تکه کاغذ بردارید، آن را در یکی از این قالب ها تا کنید و تقریباً آنچه را که روی هر پانل قرار می دهید یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا طرح را تجسم کنید و بهترین قالب را انتخاب کنید.یک قالب طراحی را انتخاب کنید:بسیاری از قالب های طراحی حرفه ای در دسترس هستند. شما می توانید بر اساس صنعت خود فیلتر کنید، سپس رنگ های خود را انتخاب کنید یا لوگوی خود را آپلود کنید تا یک پالت رنگی منطبق را پیدا کنید. برای داشتن ظاهری تمیز به یک یا دو رنگ اصلی بچسبید.مطالب خود را بچینید:هنگامی که قالب خود را دریافت کردید، می توانید شروع به پر کردن آن با محتوای خود کنید و در حین انجام آن را ویرایش کنید. از عناوین برای شکستن متن خود استفاده کنید و در حالت ایده آل فقط به یک یا دو فونت بچسبید تا خواندن آن آسان باشد. برای جابجایی چیزها وقت بگذارید و گزینه های مختلف را امتحان کنید.کاغذ خود را انتخاب کنید و تمام کنیدوقتی از چیدمان و ظاهر خود راضی هستید، کاغذی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با سبک بروشور شما مطابقت دارد - با در نظر گرفتن نحوه استفاده از آن. اگر می‌خواهید چندین بار از آن‌ها استفاده مجدد کنید، منوها باید محکم باشند، براق برای رنگ‌های زنده و عکس‌های بزرگ به خوبی عمل می‌کند. نکات بیشتری در مورد انتخاب کاغذ دریافت کنیدبروشور شما برای شما کارساز باشدوقتی می بینید که بروشور خود به صورت چاپی زنده می شود، هیجان انگیز خواهد بود، اما پاداش واقعی زمانی حاصل می شود که شروع به کارکردن آن کنید. می‌توانید برای جذب مشتریان بالقوه، آنها را در مکان‌هایی که به خوبی انتخاب شده‌اند نمایش دهید، آن‌ها را در محل کسب‌وکار خود تحویل دهید یا به نمایشگاه‌های تجاری ببرید. هر کاری را که انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که بروشور شما یکی از مغرورترین و همه کاره ترین مواد بازاریابی شماست.بروشور شما برای شما کارساز باشدوقتی می بینید که بروشور خود به صورت چاپی زنده می شود، هیجان انگیز خواهد بود، اما پاداش واقعی زمانی حاصل می شود که شروع به کارکردن آن کنید. می‌توانید برای جذب مشتریان بالقوه، آنها را در مکان‌هایی که به خوبی انتخاب شده‌اند نمایش دهید، آن‌ها را در محل کسب‌وکار خود تحویل دهید یا به نمایشگاه‌های تجاری ببرید. هر کاری را که انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که بروشور شما یکی از مغرورترین و همه کاره ترین مواد بازاریابی شماست. 
 

طراحی لوگو شیر

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
لوگو هر کسب و کار پایه و اساس هویت بصری آن را شکل می‌دهد و ارزش‌های آن را در قالب یک نماد خاص و جذاب به تصویر می‌کشد تا احساسات مخاطبان را درگیر ‌کند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید احساساتی همچون قدرت، رهبری و شجاعت را به مخاطبان خود انتقال دهید، طراحی لوگو شیر بهترین گزینه پیش روی شما است. لوگو شیر دقیقا مانند حیوان شیر در دنیای واقعی، مفهوم اقتدار را به مخاطبان انتقال می‌دهد و توجه آنان را به نشان بصری یک کسب و کار جلب خواهد کرد. برندهای معروف بسیاری برای طراحی لوگوی خود از تصویر حیوان شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده کرده‌اند تا از طریق آن بتوانند به بیزینس خود ارزش و اعتبار بخشند و به طور کلی نیز از رقبا متمایز شوند. طراحی لوگو شیر رویکردی خاص در طراحی لوگو محسوب می‌شود و معمولا برندهایی به سراغ آن می‌روند که قصد دارند تمامی ویژگی‌های شخصیتی این حیوان از جمله قدرت و رهبر بودن آن را در لوگوی خود به نمایش بگذارند. لوگو شیر و خورشید یکی از معروف‌ترین نمونه‌ لوگوهای طراحی شده با شیر است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین نمادهای ملی قدیمی ایران شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب اصول طراحی لوگو شیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با چندین نمونه طراحی لوگو شیر معروف نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.

در مورد طراحی لوگو حیوانات و مونوگرام بیشتر بخوانید.

مزایای طراحی لوگو شیر
شیر در تمامی ادیان، کشورها و فرهنگ‌ها به عنوان حیوانی قدرتمند، شجاع و تحسین برانگیز شناخته می‌شود و همه ما در دوران کودکی نیز آن را سلطان جنگل خطاب می‌کردیم. این حیوان مظهری از اصالت، اقتدار، استحکام، نجابت، غرور، سلطنت و حفاظت است. یک شیر همواره خواستار رهبری، عزت و احترام است؛ زیرا همواره باید از قلمرو خود محافظت کند و قدرت بالای خود را به نمایش بگذارد. تمامی این ویژگی‌ها دقیقا همان ویژگی‌هایی است که برخی از برندها دارا هستند و می‌خواهند آنها را از طریق لوگوی خود به مخاطبان نشان دهند. از آنجایی که در دنیای طراحی، تصاویر بسیار بهتر و تاثیرگذارتر از کلمات عمل می‌کنند پس طراحی لوگو شیر انتخاب بسیار مناسبی برای برندهایی است که به دنبال خلق یک نشان بصری ماندگار هستند و می‌خواهند قدرت، اصالت و کیفیت بالای خود را از طریق یک لوگوی منحصر به فرد در معرض نمایش قرار دهند.
بنابراین اگر به دنبال روشی جذاب و خاص جهت جلب توجه و اعتماد مخاطبان هدف خود هستید، لوگو شیر بهترین انتخاب است. از طرفی دیگر طراحی لوگو شیر شما را به طور کامل از رقبا متمایز می‌سازد و لوگویتان را به لوگویی قابل تشخیص و ماندگار تبدیل خواهد کرد. علت اصلی ایجاد تمایز از رقبا این است که معمولا برندهای معدودی، جسارت و ریسک پذیری طراحی لوگو شیر را دارند و ترجیح می‌دهند تا لوگوی خود را با استفاده از رویکردهای رایج و معمول طراحی نمایند. از این رو برندهای ریسک پذیرتر و البته هوشمندتر از این ضعف رقبای خود استفاده کرده و رویکرد طراحی لوگو شیر را به عنوان سبک اصلی طراحی هویت بصری خود انتخاب می‌کند.
اصول طراحی لوگو شیر
طراحی لوگو با نماد شیر برای هر کسب و کاری مناسب نیست و برای انتخاب این حیوان به عنوان نماد اصلی لوگوی خود باید هویت برند و حوزه فعالیت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برندهای خودروسازی یکی از بهترین کاندیداها برای طراحی لوگو شیر هستند تا از طریق آن بتوانند ارزش‌های برند خود را به مخاطبان نشان دهند. با این حال برای طراحی لوگو شیر باید به برخی اصول و قواعد اولیه توجه داشته باشید تا بتوانید لوگویی جذاب طراحی نمایید. مهم‌ترین اصول طراحی لوگو شیر شامل:
طراحی ساده
طراحی ساده اما جذاب از جمله اصول اولیه طراحی لوگو شیر است که موجب جلب توجه مخاطب به نماد اصلی لوگو و افزایش جذابیت بصری آن خواهد شد. در حالت ایده آل زمانی که از نماد شیر به عنوان عنصر اصلی لوگو خود استفاده می‌کنید، بکاگیری نمادهای دیگر در لوگو موجب پیچیدگی و شلوغی آن می‌شود. البته استفاده از یک نماد کوچک همچون تاج در لوگو شیر می‌تواند لوگو را از حالت سادگی مطلق خارج کرده و میزان تاثیرگذاری آن را افزایش دهد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک تصویری و یا ترکیبی بهتر است از نماد شیر به تنهایی در لوگو استفاده کنید تا در عین سادگی بتوانید لوگوی منحصر به فرد و جذابی را طراحی نمایید. ترکیب نماد شیر به همراه نام برند به عنوان یک ترکیب استاندارد برای طراحی لوگوی شیر شناخته می‌شود که در عین حفظ سادگی لوگو، نام برند را نیز در ذهن مخاطبان ثبت خواهد کرد.
 
لوگو شیر
انتخاب پالت رنگی مناسب
انتخاب پالت رنگی مناسب نیز یکی دیگر از مراحل مهم و اصول طراحی لوگو شیر است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری آن خواهد داشت. آگاهی از اصول و مفاهیم روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی، برندسازی و طراحی لوگو بسیار مهم‌ است؛ زیرا رنگ‌ها معرف ارزش‌های اصلی یک برند هستند و تاثیر عمیقی بر شناخت اولیه مخاطب از آن خواهند داشت. بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر از اهمیت بالایی برخوردار است و ارتباط مستقیمی با نحوه ادراک مخاطبان از لوگو خواهد داشت. روانشناسی رنگ در طراحی لوگو دارای مفهومی فراتر از انتخاب یک رنگ مشخص برای لوگو است و به طور کلی بر تاثیر روانشناختی رنگ‌ها بر افراد تمرکز می‌کند؛ هر رنگ حامل یک پیام عاطفی به خصوصی است که انرژی خاصی دارد.
در میان طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سرد و گرم، شاید انتخاب رنگی که با شخصیت برند شما متناسب باشد کمی دشوار به نظر برسد. اما درک و آگاهی از تاثیر روانشناختی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیقا همان احساسی که می‌خواهید را در مخاطبان خود به وجود آورید. برای انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شیر باید به مواردی همچون حوزه فعالیت، مخاطبان هدف، ارزش و هویت برند و همچنین تمایز از رقبا توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگی را برای لوگوی خود انتخاب نمایید.
 
طراحی لوگو شیر
انتخاب فونت مناسب
انتخاب فونت مناسب نیز یکی دیگر از اصول طراحی لوگو شیر است که موجب تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد. در صورت طراحی لوگو شیر به سبک ترکیبی (استفاده از نماد و نام برند) باید نام برند خود را با فونتی مناسب، خوانا و شایسته در پایین و یا در کنار نماد شیر بنویسید. انتخاب فونت نیز همچون انتخاب رنگ به شخصیت برند و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال یک برند خودروسازی برای طراحی لوگو شیر بهتر است از یک فونت سنس سریف کلاسیک، ساده و خوانا استفاده نماید تا علاوه بر حفظ ارزش و اعتبار برند همچنین بتواند نام تجاری خود را در ذهن مخاطبان هدف برجسته سازد. در حالت کلی بهترین فونت برای طراحی لوگو شیر فونتی است که ساده اما جذاب باشد و مخاطب نیز برای خواندن آن دچار مشکل نشود. از طرفی دیگر بکار بردن فونت‌های فانتزی، پیچیده و ناخوانا برای طراحی لوگو شیر با ویژگی‌های شخصیتی این حیوان در تضاد بوده و نوعی ناهماهنگی و ناسازگاری غیرمعمولی را در لوگوی شما به وجود می‌آورد. بنابراین در انتخاب فونت مناسب برای لوگوی خود دقت کافی داشته باشید تا علاوه بر ماندگاری نام برند خود در ذهن مخاطبان همچنین بتوانید ارزش‌های برندتان را نیز حفظ نمایید.
استفاده از اشکال هندسی
برای طراحی لوگو شیر می‌توانید از اشکال هندسی کمک بگیرید تا لوگوی شما جذاب‌تر به و خاص‌تر به نظر برسد. استفاده از اشکال هندسی همچون دایره، مربع، سه ضلعی یا شش ضلعی در طراحی شیر رویکردی رایج است؛ زیرا این اشکال نمادی از اعتماد، امنیت، حمایت و اقتدار بوده و نظم و ترتیب خاصی به عناصر لوگو می‌بخشند و به نوعی آن را سازماندهی می‌کنند. با استفاده از این اشکال بسیار سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید توجه مخاطبان هدف را به لوگوی خود جلب کرده و احساسات مثبتی را در آنان به وجود آورید.
رعایت فاصله و تناسب میان اجزای لوگو
رعایت فاصله مناسب و تناسب میان اجزای لوگو نیز یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در هنگام طراحی لوگو شیر باید به آن توجه داشته باشید. اگر تمامی نکات بالا را به درستی رعایت کنید اما عناصر تشکیل دهنده لوگو دارای تناسب و فاصله کافی نباشند، لوگوی شما هیچ تاثیر مثبتی بر مخاطبان هدف نخواهد گذاشت. اگر لوگوی خود را به روش لوگو ترکیبی طراحی می‌کنید باید نماد اصلی لوگو یعنی شیر را در وسط قرار دهید و سپس با رعایت فاصله مناسب، نام برند را در پایین و یا کنار آن بنویسید.
با رعایت این نکات ساده اما کاربردی و مهم می‌توانید لوگو شیر را به صورت حرفه‌ای طراحی کرده و از آن به عنوان هویت بصری کسب و کار خود استفاده نمایید.

سررسید رقعی 1402

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
سررسید، امروزه بسیار کاربرد بسیاری برای انواع کارها دارد. شما می توانید برای ذخیره اطلاعات، کارهای روزانه، نوشتن خاطره، حوادث، کارهای ضروری و مهم و غیره از سررسید استفاده کنید. سررسیدها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. یکی از این سررسیدها، سررسید رقعی 1402 است که بسیار پرفروش است. اگر شما هم دوست دارید، بیشتر با سررسید رقعی روزشمار آشنا شوید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

برای خرید انواع سررسید ۱۴۰۲ و سالنامه ۱۴۰۲ از واحد سالنامه برگ کلیک کنید.

سررسید رقعی 1402 چیست؟

سررسید رقعی چیست؟ چه فرقی با دیگر سررسیدها می کند؟ این سوال ها ممکن است گاهی ذهن شما را درباره سررسید رقعی ۱۴۰۲ درگیر خود کند. از دیگر نام های سررسید، سال نامه است که حاوی تقویم و صفحاتی است که می توانید اطلاعات، کارهای روزانه و غیره را در آن اضافه کنید. سررسید رقعی 1402 جزو همین سررسیدها است که فقط در طرح و ابعاد متفاوت تری وجود دارد.

سررسید رقعی 1402 یکی از انواع سررسید های موجود در بازار می باشد که نسبت به سررسید وزیری از نظر کیفیت و ظاهر بسیار خوش دست و بهتر می باشد. این سررسید براساس سال 1402 تاریخ بندی شده است. شما می توانید هر نوع اطلاعاتی را داخل این سررسید ثبت کنید. شرکت های زیادی هستند که از این سررسید استفاده می کنند. ابعاد سررسید رقعی حدود 21*14.5 است. یعنی حدود 2 سانتی متر از سررسید اروپایی بزرگ تر است.

یکی از دلایلی که سررسید رقعی 1402 بسیار پرطرفدار می باشد، به علت حمل آسان است. زیرا در اندازه های نسبتاً کوچکی تولید می شوند. به همین خاطر اگر دنبال سررسیدی با همچین قابلیتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم آن را خریداری کنید.

از دیگر مزایای این سررسید، قیمت سررسید رقعی است که بسیار مناسب و به صرفه است. چون دارای ابعاد کوچکی هستند، به همین خاطر نسبت به دیگر سررسید کم هزینه به حساب می آیند. شما حتی می توانید سررسید رقعی جمعه جدا را هم با این قیمت خریداری کنید. منظور از سررسیدهای جمعه جدا این است که روزهای هفته در هر صفحه به صورت مجزا قرار دارند.

انواع سررسید‌ رقعی

همان طور که گفته شد، سررسید رقعی ۱۴۰۲ در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود. این سررسیدها از نظر جنس و ظاهر داخلی متفاوت هستند که در ادامه می خواهیم به معرفی آنها بپردازیم. اگر با ویژگی و انواع این سررسید آشنا شوید، هنگام انتخاب ست اداری دچار مشکل نخواهید شد. درواقع اکثر شرکت ها، سررسید را هم جزو ست اداری به حساب می آورند. حتی بعضی از سازمان ها برای این که نام تجاری خود را تبلیغ کنند روی جلد سررسید، لوگوی برند خود را حک می کنند.

انواع سررسید از نظر جنس

سررسید رقعی 1402 از نظر جنس و صفحات تفاوت هایی دارند. جلد سررسید رقعی می تواند، چرم طبیعی، مصنوعی، سلفونی، مخمل، گالینگور و غیره باشد. بهترین کیفیت و پرفروش ترین جنس سررسید، سررسید چرمی و ترمو است.

سررسیدهای رقعی چرمی، به دلیل این که زیبایی سررسید را بیشتر می کند و جلوه خاصی به آن می دهد، پرطرفدارتر هستند. سررسیدهای جلد ترمو هم از نظر بافت جنسی خیلی شبیه به چرم دارند اما ضخامت آن نسبت به جنس چرمی کمتر است. سررسیدهای ترمو از نظر قیمت بالاتر از سررسیدهای چرمی هستند. جهت خرید سررسید رقعی ۱۴۰۲ به سایت سالنامه برگ مراجعه کنید.

انواع سررسید رقعی از نظر ظاهر داخلی

سررسید رقعی 1402 از نظر ظاهری به چندین دسته تقسیم می شوند که شامل سررسید رقعی روزانه، سررسید رقعی دو روزه، سررسید رقعی هفتگی و سررسید رقعی ماهانه می باشد.

در سررسیدهای روزانه، همان طور که در بالا هم اشاره کردیم می تواند روزهای هفته در صفحات جدا از هم چاپ می شوند و پنجشنبه و جمعه ها با هم دیگر در یک صفحه قرار می گیرند.

در سررسید رقعی دوروزه، هر دو روز به صورت سطری یا ستونی در سررسید ایجاد می شود که این سررسید جزو پرفروش ترین سررسیدها به حساب می آید.

در سررسید هفتگی، روزها در دو صفحه چاپ می شوند و در سررسید رقعی ماهانه، روزهای هر ماه در یک صفحه قرار می گیرند. شما می توانید با توجه به نیازهای خود سررسید رقعی۱۴۰۲را خریداری کنید.