لوگو کلوین کلاین

طراحی و ساخت لوگو

لوگو کلوین کلاین

۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
برند کلوین کلاین (Calvin Klein) یا به اختصار CK یکی از تاثیرگذارترین برندهای دنیا در صنعت مد و فشن است که در زمان ظهور تغییرات بنیادین و بزرگی در سبک پوشش افراد به وجود آورد. از این رو در حال حاضر کمتر کسی وجود دارد که لوگو کلوین کلاین این برند خوش آوازه و موفق آمریکایی را نشناسد و یا با محصولات خاص آن آشنایی نداشته باشد. آرم کلوین کلاین برگرفته از نام موسس این برند یعنی آقای کلویین ریچارد کلاین (Calvin Richard Klein) است که به عنوان یکی از ساده‌ترین و مینیمال‌ترین لوگوهای طراحی شده در دنیای مد شناخته می‌شود.
لوگو کلوین کلاین بدون وجود هیچگونه عنصر اضافه‌ و پیچیده‌ای و تنها با استفاده از نام تجاری این برند طراحی شده است که معمولا به عنوان هویت بصری کلوین کلاین بر روی محصولات آن درج می‌شود. «طراحی ساده و کلاسیک» راز موفقیت و ماندگاری لوگو کالوین کلین در دوره فعالیت این برند از ابتدا تا به امروز است که نقش حائز اهمیتی را در اشتهار کلوین کلاین ایفا کرده است. در ادامه این مطلب تاریخچه برند کلوین کلاین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با نسخه‌های مختلف لوگو کلوین کلاین نیز آشنا خواهیم کرد. اگر از طرفداران این برند ارزشمند و محبوب هستید تا پایان این مقاله با آرمکده همراه باشید.
درباره انواع لوگو در آرمکده بیشتر بخوانید.
تاریخچه برند کلوین کلاین
 
برند کلوین کلاین در سال 1968 میلادی توسط یک طراح مد آمریکایی به نام کلوین ریچارد کلاین در شهر نیویورک آمریکا تاسیس شد. آقای کلاین از دوران نوجوانی به حوزه مد و فشن علاقه داشت و در مدرسه عالی هنر و طراحی مد و مدل لباس تحصیلات خود را ادامه داد و ضمن تحصیل نیز در این حوزه فعالیت می‌کرد. آغاز فعالیت جدی او در زمینه مد و فشن به سال 1962 بازمی‌گردد که در یک کار گاه خط تولید قدیمی کت و شلوار مشغول به کار شد تا مهارت‌های لازم جهت مدیریت و راه اندازی یک کارگاه مستقل و چه بسا برند اختصاصی خود را بیاموزد. برند Calvin Klein در نهایت پس از 6 سال کارآموزی طراحی مدل و لباس دخترانه در سال 1968 توسط کلوین کلاین و همراهی دوست صمیمی دوران کودکی او به نام بری شوارتز (Barry Schwartz) در آمریکا راه اندازی شد.
راه اندازی برند مستقل در آن زمان تصمیم بسیار چالش برانگیزی برای کلوین کلاین و شریک او بود؛ زیرا صنعت مد و فشن در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و لباس دختران و خانم‌ها در نهایت سادگی طراحی می‌شد و به لباس‌هایی همچون دامن‌های کوتاه و لباس‌های سبک هیپی محدود بود. کلوین کلاین در ابتدا تمرکز خود را بر طراحی لباس‌های زنانه و مردانه معطوف کرد و پس از مدتی کوتاهی با تولید یک کت و شلوار خاص برای آقایان و ست پلیور یقه اسکی به همراه یک دامن گشاد برای خانم‌ها به شهرت و محبوبیت رسید. پس از آن نیز با تولید یک شلوار جین جذاب و درج لوگو کلوین کلاین بر روی آن توانست توجه افراد زیادی را به این برند جلب کرده و خیلی سریع، نبض بازار تولید شلوار جین مردانه و زنانه و کت شلوارهای رسمی و اسپرت را بدست بگیرد.
برند کلوین کلاین پس از تغییر و تحول اساسی در صنعت مد و فشن، خط تولید خود را گسترش داد و در کنار طراحی لباس به تولید عطر و ادکلن نیز مشغول شد. اولین عطر Calvin Klein در سال 1981 به بازار عرضه شد و مورد توجه و استقبال طرفداران آن قرار گرفت. این برند پس از خوش درخشیدن در حوزه تولید عطر و ادکلن به طراحی ساعت، جواهرات، لوازم آرایشی، عینک، کیف و کفش نیز مشغول و در تمامی این حوزه‌ها نیز بسیار موفق عمل کرد. برند کلوین کلاین در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خانه‌های مد آمریکایی شناخته می‌شود که محصولات خاص خود را به سراسر دنیا صادر می‌کند و تحت مالکیت شرکت تولیدکننده پوشاک پی وی اچ (PVH) قرار دارد.
تاریخچه طراحی لوگو کلوین کلاین
برند کلوین کلاین نیز مانند هر نماینده معروف و مطرح دیگری در صنعت مد، توجه ویژه‌ای به طراحی یک نماد و هویت بصری خاص برای خود داشت تا به واسطه آن بتواند نام تجاری کلوین کلاین را به طور حرفه‌ای به مخاطبان معرفی نماید. لوگو کلوین کلاین یک لوگوی کاملا ساده و مینیمال است که توسط یک طراح گرافیک مشهور به نام جفری بنکس (Jeffrey Banks) طراحی شده و در طول فعالیت این برند نیز چندین مرتبه دستخوش تغییرات جزئی قرار گرفته است. آرم کلوین کلاین در ابتدا تنها بر روی شلوارهای جین (جیب پشتی) درج می‌شد اما پس از مدتی بر روی تمامی محصولات این برند قرار گرفت و سبب شد تا مخاطبان ارتباط عاطفی بیشتری با لوگو کلوین کلاین برقرار کرده و آن را به خاطر بسپارند.
به طور کلی از ابتدای تاریخچه تاسیس خانه مد کلوین کلاین تا به امروز پنج لوگو برای آن طراحی شده است که تمامی آنها دارای ظاهری مشابه هستند و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند؛ از این رو نمی‌توانیم آنها را به عنوان طراحی مجدد لوگو در نظر بگیریم. لوگو کالوین کلین در زمان رونمایی سر و صدا بسیاری در صنعت مد و فشن به پا کرد و یکی از اولین لوگوهایی بود که در عین طراحی جسورانه بسیار پر شکوه و جذاب بود. لوگو کلوین کلاین دارای معنایی فراتر از نام برند بوده و در واقع دربرگیرنده چیستی و هویت آن است. در این بخش تاریخچه طراحی لوگو کلوین کلاین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با تغییرات اعمال شده بر لوگوی این برند پرطرفدار و لوکس آشنا خواهیم کرد.
لوگو کلوین کلاین 1968 - 1975
اولین لوگو کلوین کلاین همزمان با تاسیس این برند یعنی در سال 1968 و با استفاده از نام بنیاندگذار آن طراحی و رونمایی شد. حروف کلمه Calvin Klein در این لوگو بسیار ظریف بودند که با رنگ مشکی و پس زمینه سفید در همان ابتدا توانستند توجه مخاطبان را به نام برند جلب نمایند. این لوگو دقیقا همان چیزی بود که برند کلوین کلاین در آن زمان احتیاج داشت؛ لوگویی با ظرافت و مطابق با شخصیت برند. طراحی این لوگو شروع قوی برای برند کلوین کلاین محسوب می‌شد و توانست این برند را به طور حرفه‌ای به مشتریان معرفی نماید.
لوگو کلوین کلاین 1975 – 1992
لوگو کلوین کلاین هفت سال بعد یعنی در سال 1975 مجددا طراحی شد. البته این نسخه از آرم کلوین کلاین را می‌توانیم نوعی به روزرسانی در نظر بگیریم؛ زیرا عنصر جدیدی به آن اضافه نشد و تنها نحوه نوشتار نام برند کمی تغییر پیدا کرد. فونت لوگو کلوین کلاین در این به روزرسانی کمی پررنگ‌تر شد و حروف ظریف جای خود را به حروف ضخیم‌تر و پررنگ‌تر دادند که این تغییر منجر به افزایش جذابیت بصری لوگو و برجسته ساختن نام برند گردید. البته حروف کلمه Calvin Klein در این نسخه نیز همچنان از ظرافت کافی برخوردار هستند اما در مقایسه با لوگوی پیشین بسیار بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند. این لوگو به مدت 25 سال به عنوان هویت بصری برند کلوین کلاین مورد استفاده قرار گرفت و هیچگونه تغییری در آن اعمال نشد.
لوگو کلوین کلاین 1992 – 2017
پس از گذشت 17 سال از به روزرسانی نسخه دوم، برند کلوین کلاین تصمیم گرفت تا لوگوی خود را مجددا به روز کرده و تغییراتی در آن ایجاد نماید. در این نسخه از لوگو کلوین کلاین حروف آن همچنان پررنگ هستند اما در مقایسه با لوگوی قبلی کمی نازک‌تر شده‌اند. تایپ فیس این لوگو در واقع چیزی میان لوگوی اولی و دومی است که پس از گذشت سال‌ها به تعادل رسیده و تنها استایل آن کمی تغییر پیدا کرده است.
با این وجود فونت لوگو مطابق با دو لوگوی قبلی است و تغییر چندانی در آن به وجود نیامده است. تنها تغییر مشهود این لوگو کلوین کلاین نسبت به دو لوگوی پیشین، تغییر شکل نقطه‌های بالای حرف i از مستطیل به دایره است. علاوه بر این، فاصله نقطه با تنه آن کمی افزایش پیدا کرده است تا تمامی علائم موجود در لوگو به لحاظ بصری دارای ارتفاع یکسانی باشند. فونت مورد استفاده در این نسخه از لوگو کلوین کلاین بسیار شبیه به فونت Bambino Light don't است.
لوگو کلوین کلاین 2017 – 2020
در سال 2017 برند کلوین کلاین تصمیم گرفت تا پس از گذشت 25 سال باری دیگر لوگوی خود را به روزرسانی کرده و تغییرات مشخصی در آن اعمال کند. این طراحی مجدد سبب شد تا لوگو کلوین کلاین پس از سال‌ها به لوگویی جدید تبدیل شود تا مخاطبان به راحتی قادر به تشخیص تغییرات ایجاد شده در آن باشند. اصلی‌ترین تحول لوگو کلوین کلاین در این نسخه استفاده از فونت ITC Avant Garde Gothic Pro Book (فونت مورد استفاده طراحی لوگو در دهه 1980) و نوشتن نام برند با استفاده از حروف بزرگ است.
حروف کلمه Calvin Klein در این نسخه با فاصله کمتری از یکدیگر قرار دارند که باعث می‌شود لوگو منسجم‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. این نسخه نیز همچنان مفهوم اصلی لوگو و پالت رنگی اصلی آن را حفظ کرده است اما تغییرات آن به گونه‌ای است که در عین تشابه زیاد با سایر نسخه‌های لوگو کلوین کلاین، مخاطبان قادر به درک و تشخیص تغییرات اعمال شده در آن هستند. علامت اختصاری و معروف CK برند کلوین کلاین نیز در همین سال رونمایی شد که بر خلاف لوگوی اصلی با حروف کوچک طراحی شده و بر روی تمامی محصولات نیز درج می‌گردد.
لوگو کلوین کلاین 2020 تا به امروز
صاحبان برند کلوین کلاین دو سال بعد به منظور جلب توجه مجدد مخاطبان و بخشیدن جانی تازه به کسب و کار خود مجددا لوگوی این برند را به روزرسانی کردند. این لوگو تقریبا شبیه به نسخه 1975 – 1992 است اما تفاوت اندکی با آن دارد. نقاط بالای حرف i از حالت مستطیلی به حالت مربعی تغییر پیدا کردند و فاصله میان حروف آن نیز کمی افزایش یافت تا لوگو از حالت فشرده خارج شود و خواندن نام برند برای مخاطبان نیز آسان‌تر گردد. از طرفی دیگر نیز این نسخه از ترکیب حروف کوچک و بزرگ طراحی شده است؛ یعنی حروف C و K به صورت بزرگ و سایر حروف نیز به صورت کوچک در لوگو درج شده‌اند که این سبک به عنوان ایده آل‌ترین روش درج نام برند در لوگو شناخته می‌شود.
آخرین نسخه از لوگو کلوین کلاین بسیار ساده، مینیمال و در عین حال جذاب است که با ارزش‌ها و شخصیت این برند کاملا تطابق داشته و بسیار شبیه به لوگویی است که کلوین کلاین به واسطه آن به اوج شهرت و محبوبیت رسید. این خانه مد آمریکایی پرطرفدار در تمامی لوگوها، ارزش و مفهوم خود را با طراحی لوگو به صورت سیاه و سفید حفظ نموده و آن را به عنوان هویت بصری اصلی خود در کنار نماد ck به مخاطبان معرفی کرده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.