آرشیو دی ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

لوگو لاگوست

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

داستان لوگو لاگوست

برند لاگوست در سال 1933 توسط رنه لاگوست (Rene Lacoste) و آندره ژیلر (Andre Gillier) در فرانسه تاسیس شد. رنه لاگوست در دهه 1990 یکی از ستارگان تنیس بود که به این ورزش علاقه بسیاری داشت و آندره ژیلر نیز در آن زمان مالک بزرگ‌ترین شرکت فرانسوی تولید لباس کش بافت بود. شراکت این دو با یکدیگر منجر به تاسیس برند لاگوست شد که البته بخش عمده‌ای از موفقیت‌های این برند به واسطه تلاش‌های رنه لاگوست و شهرت آن در ورزش تنیس رقم خورد.

رنه لاگوست در دهه 30 میلادی به عنوان بهترین بازیکن تنیس دنیا شناخته می‌شد و مدال‌ها و افتخارات بسیاری را در این ورزش کسب کرده بود. او در سال 1930 با ورزش تنیس خداحافظی کرد و به فکر راه اندازی کسب و کار اختصاصی خود افتاد و طولی نکشید که به دنیای تجارت وارد. علاقه وی به تنیس سبب شد تا در ابتدا حوزه طراحی و تولید لباس ورزشی مخصوص تنیس برای تنیسورها را به عنوان حیطه تخصصی کسب و کار خود انتخاب کند؛ زیرا در آن زمان تی شرت‌های ورزش تنیس از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و از همه مهم‌تر آنکه یقه نداشتند و گردن بازیکن‌ها در طول بازی و در زیر نور آفتاب می‌سوخت. این موضوع همیشه دغدغه رنه لاگوست بود؛ زیرا در آن زمان همیشه از طراحی تی شرت‌های تنیس شکایت داشت.
برای سفارش طراحی لوگو با آرمکده تماس بگیرید.

او با تکمیل ایده‌های خود و شراکت با آندره ژیلر سرانجام در سال 1933 برند لاگوست به معنای «اصلی و ضروری» را در فرانسه و با تولید لباس‌های خنک و یقه دار برای ورزش تنیس راه اندازی کرد. تی شرت‌ یقه دار به عنوان یکی از اولین تولیدات رسمی برند لاگوست شناخته می‌شود که در زمان رونمایی و عرضه به بازار با استقبال بسیار خوبی از سوی ورزشکاران مواجه شد و فروش فوق العاده‌ای داشت. این تی شرت‌ها در حال حاضر نیز یکی از پرطرفدارترین محصولات برند لاگوست‌ هستند که با نشان معروف تمساح سبز رنگ تولید می‌شوند.

برند لاگوست پس از کسب موفقیت در حوزه تولید تی شرت‌های یقه دار و لباس‌های ورزشی، در دهه 1950 حوزه فعالیت و طراحی محصولات خود را گسترش داد و به تولید لباس‌های مردانه نیز مشغول شد و آنها را به آمریکا صادر کرد. پس از آن نیز در سال 1958 اولین مجموعه پوشاک کودکانه برند لاگوست طراحی شد که این مجموعه نیز مورد استقبال قرار گرفت و به کشورهای دیگر صادر گردید. نقطه عطف کاری برند لاگوست در دهه 70 و 80 رقم خورد که اقدام به راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بین المللی کرد و پس از کسب شهرت و محبوبیت بیشتر نیز خط تولید خود را گسترش داد. این برند هم اکنون علاوه بر پوشاک زنانه و مردانه در زمینه تولید کفش ورزشی و اسپرت، عینک، کالاهای چرمی، ساعت مچی، عطر، لباس زیر و حوله فعالیت دارد و به عنوان یکی از بهترین و خوش نام‌ترین برندهای لوکس دنیا شناخته می‌شود.

مفهوم لوگو لاگوست

همانطور که اشاره کردیم، نام برند لاگوست برگرفته از نام موسس اصلی آن یعنی آقای رنه لاگوست است که این لغت در زبان فرانسوی به معنای «اصلی و ضروری» است. اما مفهوم لوگو لاگوست چیست و چرا برای طراحی نماد بصری این برند از تمساح استفاده شده است؟ ماجرای انتخاب نماد تمساح برای طراحی لوگو لاگوست به دوران جوانی رنه لاگوست و زمانی که تنیسور حرفه‌ای بود بازمی‌گردد. او در زمان بازی بسیار متمرکز بود و در هر شرایطی لبخند بر لب داشت و بسیار شکست ناپذیر بود. همین موضوع نیز سبب شد تا مطبوعات برای تحسین عملکرد و قدرت لاگوست به او لقب «تمساح» را بدهند.

اما داستان جالب دیگری نیز در پس طراحی لوگو لاگوست و این تمساح معروف وجود دارد. رنه لاگوست در زمان اوج شهرت و محبوبیت خود در ورزش تنیس و در زمان برگزاری یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون با کاپیتان تیم فرانسه در صورت برد خود بر روی چمدان گران قیمتی که با پوست کروکودیل درست شده بود، شرط بندی کرد. یعنی اگر رنه این مسابقه را می‌برد، کاپیتان فرانسوی باید چمدان ساخته شده با پوست کروکدیل را برای رنه لاگوست خریداری می‌کرد. اما بخت با رنه یار نبود و این شرط هیجان انگیز را باخت اما در آن زمان به دلیل روحیه جنگنده و سرسخت بودن به او لقب کروکدیل دادند و او نیز برای طراحی لوگو برند اختصاصی خود از تصویر یک تمساح استفاده کرد.

تاریخچه طراحی لوگو لاگوست

همانطور که اشاره کردیم، برند لاگوست یکی از محبوب‌ترین برندهای ورزشی دنیا است که کار خود را از تولید پوشاک ورزشی برای تنیس آغاز کرد؛ زیرا بنیانگذار آن یعنی آقای رنه لاگوست یکی از درخشان ترین ستاره‌های تنیس جهان در دهه 1920 بود. تمساح سبز قابل تشخیص امروزی که نماد اصلی این برند است نیز برای اولین بار به طور غیر رسمی در سال 1926 بر روی یک چوگان تنیس قرار گرفت و از آن زمان به بخش جدایی ناپذیری از هویت بصری برند لاگوست تبدیل شد. این برند از ابتدای شروع فعالیت تا به امروز چندین مرتبه لوگوی خود را تغییر داده است که البته تغییرات آن چندان چشمگیر و قابل توجه نبودند. در این بخش نسخه‌های مختلف لوگو لاگوست را به همراه جزئیات و تغییرات آنها مورد بررسی قرار می‌دهیم:

لوگو لاگوست 1933 – 1984

اولین لوگو لاگوست در سال 1933 و همزمان با تاسیس رسمی این برند طراحی و رونمایی شد که عنصر اصلی آن یک تمساح با دهان باز بود. شکل و شمایل این تمساح دقیقا مانند یک تمساح واقعی است که رنگ پوست آن قهوه‌ای با لکه‌های خاکستری و نارنجی به همراه سایه‌های سیاه و سفید است. در این نسخه از لوگو لاگوست هیچگونه حروفی استفاده نشد و حتی نام برند نیز در آن درج نشده است. نماد تمساح در آن زمان چنان در لوگوی لاگوست برجسته و خاص بود که سال‌ها بدون تغییر به عنوان نشان بصری اختصاصی آن مورد استفاده قرار گرفت و به نشانی قابل تشخیص و خاص نیز تبدیل شد.

لوگو لاگوست 1984 – 2002

لوگو لاگوست پس از گذشت 51 سال برای اولین بار تغییر پیدا کرد و به شکل نمادینی که امروز می‌شناسیم، تبدیل شد. در این نسخه تحولات چشمگیری در شکل ظاهری تمساح به وجود آمد و رنگ بدن آن به سبز تیره تغییر پیدا کرد و لکه‌های خاکستری نارنجی روی آن نیز جای خود را به خال‌های سفید دادند. رنگ دهان تمساح نیز از حالت مشکی به قرمز تبدیل شد تا نوعی کنتراست در لوگو ایجاد کرده و توجه مخاطب را به جزئیات و شمایل بدن تمساح جلب نماید.

تغییر قابل توجه دیگر لوگو لاگوست در این نسخه، درج نام برند با حروف بزرگ و به صورت بولد در پایین نماد تمساح بود که با فونت سنس سریف ضخیم و گوشه‌های نازک نوشته شد. طراح لوگو لاگوست در این نسخه سعی داشت تا لوگوی این برند خوش آوازه را به روزرسانی و مدرن سازد؛ به همین دلیل رنگ‌های حقیقی و پر انرژی را جایگزین رنگ‌های تیره نسخه پیشین کرد و به منظور ماندگاری نام برند درذهن مخاطبان نیز کلمه Lacoste را به صورت بولد در قسمت پایینی لوگو قرار داد. این دو تغییر پس از گذشت چندین دهه از طراحی اولین نسخه از لوگوی لاگوست بسیار ضروری و لازم بود که به بهترین شکل ممکن انجام شد.

لوگو لاگوست 2002 – 2011

با ورود به دهه 2000 طراحان لوگو لاگوست تصمیم به ایجاد تغییر در بخش گرافیکی و متنی لوگو گرفتند تا باری دیگر توجه مخاطبان و همراهان برند لوگوست را به نشان بصری آن جلب نمایند. در این نسخه پالت رنگی لوگو بدون تغییر باقی ماند اما اندازه نماد تمساح کوچک‌تر و در عوض نام برند با اندازه‌ای بزرگ‌تر در لوگو نوشته شد. حروف لوگوتایپ با فاصله بیشتری از یکدیگر قرار گرفتند که به تصویر کلی لوگو حس استحکام و قدرت بیشتری القا کنند. البته تغییرات جزئی دیگری همچون پررنگ شدن رنگ تمساح و کاهش تعداد خال‌های سفید بدن آن نیز در نماد اصلی لوگو لاگوست ایجاد شد. در این سال همچنین یک نسخه تک رنگ از لوگو لاگوست نیز طراحی شد که تنها در مقالات و موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

لوگو لاگوست 2011 تا به امروز

لوگو لاگوست در سال 2011 مجددا دچار تغییر و تحول شد اما این تغییرات نیز مانند نسخه‌های پیشین چندان قابل ملاحظه نبودند و تنها طرفداران پروپاقرص و البته تیزبین برند لاگوست متوجه تغییرات جزئی آن شدند. نماد اصلی لوگو در این نسخه نیز کوچک‌تر شد اما تغییری در شکل ظاهری و پالت رنگی آن به وجود نیامد. نام برند نیز با اندازه‌ بزرگ‌تری در لوگو نوشته شد و فونت آن هم تغییر پیدا کرد. حروف نام لوگو با فونت سنس سریف باریک و در مقایسه با نسخه قبلی به صورت باریک‌تر و با لبه‌های تیز نوشته شد که نوعی حس جدیت، اعتماد و فداکاری را به همراه عدم محدودیت به زمان را به مخاطب انتقال می‌دهد.

آخرین نسخه از لوگوی لاگوست از تا سال 2011 تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است و تقریبا بر روی تمامی محصولات برند لاگوست نیز درج می‌شود. نشان جذاب و خاص لاگوست سبز نیز در طول این سال‌ها به نمادی ماندگار و قابل تشخیص از این برند تبدیل شده است که داستان‌های جالبی در پس معنا و مفهوم آن وجود دارد.

عناصر طراحی لوگوی لاگوست

لوگو لاگوست نمونه کامل و جذابی از یک نشان تجاری ساده اما موفق نه تنها در صنعت پوشاک بلکه در تاریخ طراحی لوگو است. این لوگو از چنان محبوبیتی در میان مردم دنیا برخوردار است که کمتر کسی وجود دارد که تمساح سبز رنگ لوگوی لاگوست را نشناسد و یا حداقل یک مرتبه، پولوشرت‌های معروف آن خریداری نکرده باشد. این لوگوی منحصر به فرد و خاص از المان‌های مختلفی تشکیل شده است که شامل:

سبک طراحی لوگو لاگوست

لوگو لاگوست به سبک «لوگو ترکیبی» طراحی شده است که به عنوان بهترین سبک طراحی لوگو شناخته می‌شود. لوگوی ترکیبی در واقع تلفیقی از لوگو تصویری و لوگوتایپ است که از مزایای طراحی هر دو سبک در یک لوگو بهره می‌برد. لوگوی ترکیبی از یک نماد مرتبط (در اینجا تمساح) با کسب و کار مربوطه و نام برند (در اینجا لاگوست) تشکیل می‌شود. این سبک از طراحی نقش حائز اهمیتی را در ماندگاری یک لوگو ایفا می‌کند و طراحی لوگو لاگوست به سبک ترکیبی نیز یکی از رموز اصلی موفقیت این نشان تجاری جهانی در نظر گرفته می‌شود.

رنگ لوگو لاگوست

لوگوی لاگوست از ترکیب چهار رنگ سبز (تمساح) قرمز (دهان)، سفید (خال‌های بدن تمساح و پس زمینه) و مشکی (نام برند) تشکیل شده است که این چهار رنگ هارمونی جذابی با یکدیگر داشته و به سرعت توجه مخاطب را به نماد اصلی و تایپوگرافی آن جلب می‌کنند. البته نسخه دیگری از لوگو لاگوست نیز با ترکیب رنگی برعکس یعنی تمساح سفید و پس زمینه سبز رنگ نیز وجود دارد که در برخی مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ اصلی این لوگو سبز است که نمادی از احساس آرامش، رشد و رفاه بوده و نوعی حس اعتماد را در مخاطب به وجود می‌آورد. درج نام برند با رنگ مشکی نیز احساساتی همچون اقتدار و جدیت را به مخاطبان انتقال می‌دهد که این دو مفهوم ارتباط معنایی نزدیکی با برند لاگوست داشته و انتخاب هوشمندانه‌ای برای رنگ نام برند در لوگو محسوب می‌شود.

نماد لوگو لاگوست

تمساح سبز رنگ و معروف لاگوست نماد بصری اصلی آن است که انتخاب آن به زمان جوانی موسس برند لاگوست بازمی‌گردد که هم تیمی‌های او به دلیل روحیه شکست ناپذیر رنه لاگوست، لقب تمساح را به او دادند. پس از تاسیس برند لاگوست نیز این تمساح با او همراه بود و به عنوان نماد بصری لاگوست انتخاب شد.

فونت لوگو لاگوست

فونت لوگوی لاگوست نوعی فونت سنس سریف سفارشی گرد است که تمامی حروف آن به صورت بزرگ در لوگو درج شده است تا توجه مخاطب را به نام برند جلب نماید. این رویکرد معمولا توسط اکثر شرکت‌های معروف جهت درج نام برند خود در لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاثیر بسزایی بر ماندگاری نام برند در ذهن مخاطبان خواهد داشت.

طراحی لوگو خیاطی

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

پیش از پرداختن به اصول و نکات مهم طراحی لوگو خیاطی برای مزون‌ها ابتدا بهتر است با اهمیت طراحی لوگو و نشان بصری برای یک مزون آشنا شویم. در چندین سال اخیر کسب و کار طراحی و تولید پوشاک به یکی از مشاغل پردرآمد و پرمتقاضی تبدیل شده است؛ از این رو کارگاه‌ها و مزون‌های خیاطی بسیاری به منظور تولید لباس‌های زنانه و مردانه افتتاح شدند و فعالیت خود را در این حوزه آغاز کردند. بدیهی است که یک مزون خیاطی در چنین فضای رقابتی و پرهیاهویی باید از طریق اقداماتی همچون تبلیغات، ابزارها و ترفندهای مختلف برندینگ و البته تولید لباس‌های خاص و شیک خود را به طور حرفه‌ای به مخاطبان هدف معرفی نماید.

برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو با آرمکده تماس بگیرید.

طراحی لوگو خیاطی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های برندسازی شناخته می‌شود که حیطه فعالیت یک مزون را از طریق یک نماد بصری جذاب به مخاطبان معرفی کرده و آن را به طور کلی از رقبا متمایز می‌سازد. از طرفی دیگر لوگو مزون خیاطی همچنین موجب جلب توجه و اعتماد مشتریان نیز خواهد شد؛ زیرا با طراحی لوگو خیاطی این پیام را به آنها انتقال می‌دهید که شما یک مجموعه حرفه‌ای و معتبرید و برای مخاطبان خود نیز ارزش قائل هستید. مشتریان امروزی بسیار هوشمند و تیزبین هستند و به عناصر بصری از جمله طراحی داخلی و لوگوی یک مزون خیاطی توجه بسیاری دارند؛ بنابراین با طراحی حرفه‌ای فضای داخلی مزون و همچنین طراحی لوگو خیاطی به راحتی می‌توانید اولین مرحله از جلب اعتماد مشتریان رابا موفقیت طی کرده و آنها را نسبت به خرید ترغیب نمایید. البته طراحی لوگو خیاطی به تنهایی کافی نیست و تولید لباس‌های باکیفیت و خاص نیز نقش حائز اهمیتی را در تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری وفادار ایفا می‌کند. بنابراین تاثیرات مثبت طراحی لوگو مزون خیاطی را در رونق کسب و کارتان دست کم نگیرید و حتما برای مزون خود یک لوگوی شیک و منحصر به فرد طراحی نمایید.

ویژگی های لوگو برای مزون خیاطی

لوگو خیاطی برای آنکه بتواند تاثیرات مثبت و کارآمدی بر مخاطبان داشته باشد و توجه آنان را جلب نماید باید به صورت اصولی و حرفه‌ای طراحی شود. لوگو مزون خیاطی باید طوری طراحی شود که مخاطب در اولین نگاه بتواند با آن ارتباط عاطفی برقرار کرده و لوگو را به خاطر بسپارد. یعنی لوگوی شما باید به قدری تاثیرگذار و منحصر به فرد طراحی شود تا مخاطبان هدف به راحتی آن را در ذهن خود ثبت کرده و در موقعیت‌های مختلف نیز قادر به شناسایی آن باشند. اما لوگو خیاطی زنانه و مردانه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا به لوگویی به یادماندنی تبدیل شود؟ برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوگو خیاطی شامل:

ساده باشد

لوگو خیاطی باید در کمال سادگی و البته جذابیت طراحی شود تا مخاطب به راحتی قادر به درک مفهوم و پیام لوگو باشد و با آن ارتباط برقرار کند. استفاده از عناصر بصری متعدد در لوگو مزون خیاطی نه تنها توجه و اعتماد مخاطبان را جلب نمی‌کند بلکه لوگوی مزون شما را به لوگویی شلوغ و بی ارزش تبدیل خواهد کرد. زیرا در این صورت مخاطبان برای درک معنا و مفهوم لوگو و برقراری ارتباط عاطفی با آن دچار مشکل می‌شوند و به راحتی نمی‌توانند آن را به خاطر بسپارند. بنابراین برای آنکه بتوانید لوگویی ماندگار و تاثیرگذار برای مزون خیاطی خود طراحی کنید باید اصل سادگی را در طراحی آن رعایت کرده و از بکارگیری عناصر و نمادهای مختلف و پیچیده در آن خودداری نمایید.

خاص و منحصر به فرد باشد

لوگو خیاطی باید خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند مزون شما را از سایر مزون‌های خیاطی متمایز سازد. زیرا «ایجاد تمایز از رقبا» یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی لوگو است و برای تحقق این هدف نیز باید لوگو مزون خیاطی خود را طوری طراحی کنید تا در مقایسه با لوگوهای رقبا، قابل تشخیص باشد. طراحی یک لوگوی خاص و شیک بهترین روش جهت متمایز ساختن یک مزون خیاطی از میان ده‌ها مزون است که موجب ماندگاری نام آن در ذهن مخاطبان و ایجاد انگیزه خرید در آنها خواهد شد. بنابراین طراحی یک لوگوی منحصر به فرد ارتباط مستقیمی با رونق کسب و کار شما دارد.

معرف حوزه کسب و کار شما باشد

لوگو خیاطی باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتواند به صورت واضح و شفاف حوزه فعالیت و پیام برند شما را به مخاطبان هدف معرفی کند. یعنی مخاطب در نگاه اول به لوگو باید بتواند تشخیص دهد که این لوگو مربوط به یک مزون خیاطی مردانه یا زنانه است. برای انجام این کار نیز بهتر است در لوگوی خود از نمادهای مرتبط با خیاطی و لباس همچون چرخ خیاطی یا تصویر یک لباس استفاده کنید تا این نمادهای بصری معرف حوزه فعالیت شما به مخاطبان باشند.

طرح لوگو خیاطی

منعطف باشد

انعطاف پذیری یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم لوگو خیاطی است؛ زیرا لوگوی شما قرار نیست تنها در یک موقعیت همچون تابلوی مزون یا کارگاه خیاطی مورد استفاده قرار گیرد. هویت بصری کسب و کار شما در تمامی فرآیندها و مراحل مربوط به برندسازی و تبلیغات همچون شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و بنرهای تبلیغاتی درج می‌شود و در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌گیرد. به همین خاطر باید به گونه‌ای طراحی شود که بدون افت کیفیت، امکان تغییر سایز و ابعاد را داشته باشد تا در هر زمینه‌ای به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

با در نظر داشتن این ویژگی‌های کلیدی و شاخص می‌توانید یک لوگو خیاطی جذاب و شکیل برای مزون خود طراحی نمایید. نکته مهمی که برای طراحی لوگو مزون خیاطی باید به آن توجه داشته باشید این است که در ابتدا تمامی ایده‌های خود را جمع آوری کرده و آنها را با یک طراح در میان بگذارید تا با ادغام ایده‌های شما و استانداردهای طراحی لوگو بتواند نشان بصری جذابی را برایتان طراحی نماید.

بسیاری از افراد برای طراحی لوگو خیاطی خود به سراغ ابزارهای آنلاین رفته و از قالب‌های آماده آنها کمک می‌گیرند. بدیهی است که طراحی لوگو خیاطی رایگان و آنلاین امکانات زیادی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد و در نهایت نیز یک لوگوی ساده و ابتدایی برای مزون شما طراحی خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای طراحی لوگو خیاطی خود از افراد متخصص در حوزه گرافیک و طراحی کمک بگیرید تا بتوانید یک نشان تجاری خاص برای مزون خود طراحی نمایید.

مراحل طراحی لوگو مزون خیاطی

حال که با اهمیت طراحی و ویژگی‌های مهم لوگو خیاطی آشنا شدید، در این بخش شما را با اصول و مراحل طراحی لوگو مزون خیاطی نیز آشنا خواهیم کرد. طراحی لوگو خیاطی مزون مردانه و زنانه چندان دشوار و پیچیده نیست؛ اما به شرط آنکه تمامی ویژگی‌ها و نکات ساده ولی مهم طراحی لوگو برای خیاطی را در هر مرحله از طراحی در نظر داشته باشید که این مراحل شامل:

انتخاب سبک طراحی لوگو

اولین و مهم‌ترین مرحله در طراحی لوگو برای مزون خیاطی انتخاب روش طراحی است که از همان ابتدا شما را در مسیر اصلی خلق نشان بصری قرار می‌دهد. برای طراحی لوگو خیاطی می‌توانید از سه روش طراحی لوگوتایپ، لوگو تصویری و لوگو ترکیبی استفاده کنید که هریک از آنها مزایا و جذابیت خاصی دارند.

لوگوتایپ یکی از روش‌های رایج طراحی لوگو است که نام مزون خیاطی به عنوان عنصر و نماد اصلی لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش می‌توانید نام مزون را به طور کامل و یا اختصاری (حرف اول نام مزون) در لوگو درج نمایید.

لوگو تصویری نیز با استفاده از تصاویر و نمادهای مرتبط با کسب و کار مربوطه طراحی می‌شود که برای لوگو خیاطی می‌توانید از تصویر یک چرخ خیاطی استفاده کنید؛ زیرا این نماد نزدیک‌ترین ارتباط معنایی با خیاطی را دارد و معرف خوبی برای یک مزون است.

لوگو ترکیبی نیز به عنوان بهترین سبک طراحی لوگو خیاطی شناخته می‌شود که تلفیقی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است. یعنی شما می‌توانید نماد منتخب خود مثلا چرخ خیاطی را در قسمت بالایی لوگو قرار داده و با رعایت فاصله استاندارد نیز نام مزون را در پایین آن بنویسید. این روش در صورت ترکیب هوشمندانه عناصر به راحتی توجه مخاطبان را به لوگو مزون خیاطی شما جلب خواهد کرد.

استفاده از نمادهای مرتبط با مزون

در صورت طراحی لوگو خیاطی به روش تصویری یا ترکیبی باید از نمادهای مرتبط با این حوزه همچون نخ و سوزن، قیچی، چرخ خیاطی، تصویر لباس زنانه همچون دامن و یا لباس مردانه همچون کت و شلوار استفاده کنید. این نمادها بهترین معرف برای یک مزون هستند و مخاطب با مشاهده آنها در لوگو بلافاصله قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما خواهد بود. لوگو چرخ خیاطی به عنوان رایج‌ترین ایده برای طراحی لوگو مزون به خصوص مزون زنانه شناخته می‌شود که می‌توانید از آن به عنوان نماد اصلی لوگو استفاده کرده و برای نشان دادن زنانه یا مردانه بودن لوگو خیاطی خود نیز تصویری از لباس خاص زنانه یا مردانه در لوگو قرار دهید.

لوگو چرخ خیاطی

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب مرحله مهم دیگری از طراحی لوگو خیاطی است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری آن خواهد داشت. رنگ لوگو مزون خیاطی باید بر اساس مخاطب هدف آن انتخاب شود؛ یعنی اگر مزون شما مزون اختصاصی برای خانم‌ها است باید از رنگ‌‌های شاد و پرانرژی و متناسب با سلیقه آنها همچون صورتی، زرد، سبز، نارنجی و طلایی استفاده کنید تا بتوانید توجه خانم‌ها را به لوگوی خود جلب نمایید. اما اگر مخاطب هدف شما آقایان هستند و مزون شما در زمینه طراحی و دوخت لباس مردانه فعالیت دارد باید از رنگ‌هایی همچون آبی، خاکستری، سورمه‌ای و یا مشکی به همراه یک رنگ مکمل همچون سفید استفاده نمایید. طراحی لوگو خیاطی به صورت سیاه و سفید نیز روشی رایج جهت خلق نماد بصری برای مزون‌ها است که به زنانه و مردانه بودن آن توجهی ندارد.

انتخاب فونت مناسب

برای درج نام مزون خیاطی خود در لوگو باید فونتی مناسب انتخاب کنید تا علاوه بر جلوه بخشی به لوگو همچنین بتوانید نام برندتان را نیز در ذهن مخاطبان ثبت نمایید. فونت لوگو خیاطی باید فونتی ساده و خوانا باشد تا مخاطب به راحتی بتواند آن را بخواند و نام مزون خیاطی شما را به خاطر بسپارد. استفاده از فونت‌های رسمی یا فانتزی برای طراحی لوگوی خیاطی مناسب بوده و لوگوی شما را از حالت سادگی خارج می‌کند. البته در انتخاب فونت‌های فانتزی و شکسته نیز باید به قابلیت خوانا بودن آن توجه داشته باشید؛ زیرا خواندن برخی از فونت‌های فانتزی به علت پیچیدگی و شلوغی بیش از حد برای مخاطبان دشوار خواهد بود. بنابراین به خوانا بودن فونت لوگو توجه داشته باشید تا بتوانید نام مزون یا کارگاه خیاطی خود را به درستی در لوگو ثبت نمایید.

رعایت فاصله استاندارد میان عناصر لوگو

در آخرین مرحله از طراحی لوگو خیاطی نیز باید عناصر آن را با رعایت تناسب و فاصله استاندارد در کنار یکدیگر قرار دهید. برای انجام این کار و در صورت طراحی لوگو به روش ترکیبی بهتر است نماد اصلی را در وسط لوگو قرار داده و سپس با رعایت کمی فاصله و در پایین آن نام مزون را درج نمایید. برای آنکه عناصر لوگو مزون خیاطی خود را سازماندهی کنید نیز می‌توانید از اشکال هندسی کمک بگیرید و اجزای لوگو را در آن قرار دهید. رعایت فاصله مناسب و استاندارد میان نماد عناصر مختلف لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا موجب افزایش جذابیت بصری و ایجاد تصویر ذهنی مثبت در ذهن مخاطبان هدف خواهد شد.

با طی کردن صحیح و دقیق این مراحل به راحتی می‌توانید یک لوگو خیاطی خاص و جذاب طراحی کرده و از آن به عنوان هویت بصری مزون خیاطی خود استفاده نمایید. طراحی لوگو برای خیاطی تاثیر بسزایی بر رشد و رونق کسب و کارتان داشته و مزون خیاطی شما را به طور حرفه‌ای به مشتریان معرفی خواهد کرد. بنابراین از اهمیت طراحی لوگو برای خیاطی غافل نشوید.

گروه طراحان آرمکده دارای سال‌ها تجربه در حوزه طراحی لوگو برای مشاغل مختلف است که لوگو خیاطی شما را با رعایت پارامترها و اصول طراحی لوگو خلق می‌کند. جهت مشاوره و ثبت سفارش طراحی لوگو مزون خیاطی خود با آرمکده در ارتباط باشید و طراحی لوگوی اختصاصی کسب و کار خود را به ما بسپارید.

انتخاب شعار سازمانی

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
اگر می‌خواهید برند شما فراتر از یک نام تجاری، به منبعی الهام‌بخش در زندگی کارکنان سازمان و مشتریان تبدیل شود، انتخاب یک شعار سازمانی هوشمندانه که علاوه بر جهت‌دهی کلان در حوزه کاری برند، با فلسفه و سبک زندگی انسانها مرتبط باشد، یکی از مهمترین اقدامات در این راستا است. این دقیقاً همان کاری است که برندهای بزرگ انجام می‌دهند و نتیجه‌‌اش این است که مشتریان زیادی از آنها در زندگی خود الهام می‌‌گیرند و افراد زیادی یافت می‌شوند که شاید هیچ وقت از محصولات یا خدمات آن برند استفاده نکنند ولی می‌توانند پشتیبانان معنوی خوبی برای آنها در میان مردم باشند.

شعار سازمانی، درون و بیرون سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد ...

انتخاب شعار سازمانی می‌تواند انرژی کارکنان و مدیران برند را به سمت اهداف اصلی برند همسو کند و هماهنگی و روحیه‌‌ی مضاعفی در وجود سازمان بدمد. در کنار این اتفاق، حرکت به سمت تحقق شعار سازمانی در درازمدت و مشاهده این روند توسط مشتریان، شخصیت برند را در نظر آنها بهبود می‌دهد و حکایت از وجود یک رهبری هوشمند در سازمان می‌کند.

با این روش دیگر شعار سازمانی و شعار تبلیغاتی را اشتباه نمی‌گیرید!

از آن جایی که شعار سازمانی، تفکر یک برند را می‌رساند و از ارزش‌های ژنتیکی برند سرچشمه می‌گیرد، معمولاً به ارزش‌های ظاهری مانند قیمت یا ابعاد محصول، به طور مستقیم توجه ندارد و حتی ممکن است اشاره‌ای به محصول یا خدمات سازمان نکند. به همین دلیل نباید شعار سازمانی را با شعار تبلیغاتی اشتباه گرفت. شعار تبلیغاتی ناظر به یک محصول خاص و با توجه به زمان، مکان و در جهت دستیابی به هدف آن انتخاب می‌شود و عمر آن متناسب با عمر فروش محصول ممکن است کوتاه یا بلند باشد و همچنین با انگیزه تحریک مخاطبان برای خرید محصول انتخاب می‌شود. یک سازمان در تمام طول عمر خود ممکن است برای هر محصول یک شعار تبلیغاتی جداگانه داشته باشد و هر کدام از آنها را به فراخور متغیرهای بازاریابی تغییر دهد ولی شعار سازمانی معمولاً فقط یکبار و همزمان با تولد برند انتخاب می‌شود و جاودانه است.یک روش ساده برای تشخیص شعار سازمانی از شعار تبلیغاتی این است که ببینید که آیا شعار مورد نظر بعد از مدت طولانی مانند ۱۰ یا ۲۰ سال هم هنوز هم کاربرد خواهد داشت یا خیر؟ شعار تبلیغاتی معمولاً در این آزمایش مردود می‌شود و نمی‌تواند دوام داشته باشد.ما در مجموعه «بمان» با آنالیز هویت و ژنتیک برند و همچنین با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی برای انتخاب شعار سازمانی، افتخار این را داشته‌ایم که به مدیران برندهای داخلی و بین‌المللی متعدد جهت انتخاب آگاهانه‌ی شعار سازمانی کمک کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا در کنار شما هم باشیم.

همه‌ی ویژگی‌های یک شعار خوب!

از ویژگی‌های مهم دیگری که یک شعار سازمانی باید داشته باشد، کوتاه و گویا بودن، هماهنگی با سایر عناصر برندینگ سازمان مانند نام و لحن برند، توجه به مزیت‌های سازمان، عدم وابستگی به زمان برای کارکرد درازمدت و همچنین عدم وابستگی به جغرافیای خاص برای تعمیم برند در آینده به سرزمین‌های وسیع‌تر است.

روند بمان در انتخاب شعار سازمانی

مرحله اول: شناخت هویت برند

در مجموعه‌ی بمان برای انتخاب شعار سازمانی سعی می‌کنیم در ابتدا شناخت خوبی از هویت برند و ارزش‌های اصلی آن پیدا می‌کنیم. پیشنهاد تخصصی ما به مدیران برندها این است که باید در گام اول خودشان را به خوبی بشناسند و هویت برند خود را تعریف نمایند و بعد به سراغ انتخاب شعار سازمانی بیایند.

مرحله دوم: تهیه فیلترهای اختصاصی

بعد از شناخت مناسب از هویت برند و ارزش‌های آن، در ادامه فیلترهایی را در نظر خواهیم گرفت که کمک می‌کنند شعار انتخاب‌شده با ارزش‌های اصلی شما تقابل نداشته باشند و یا در آینده به تقابل نرسند. این فیلترها با توجه به هویت برندهای مختلف می‌توانند متفاوت باشند و توسط تیم تخصصی بمان به صورت کاملاً اختصاصی برای برند شما تهیه می‌شوند و به تأیید کارفرما خواهند رسید. در تهیه این فیلترها موارد مهمی همچون نوع محصول یا خدمات، علایق مشتریان و تیپ شخصیتی آنان، لحن برند، حوزه‌ی تأثیرات بنیانی برند و محصولات آن در زندگی افراد، ایجاد ارزش افروده برای شرکت در درازمدت و همچنین ملاحظات اجتماعی، روانشناختی، فرهنگی، علمی و حتی مذهبی در نظر گرفته خواهد شد.

مرحله سوم: تهیه لیست پیشنهادی

حال زمان این فرا می‌رسد که شعار اختصاصی برند شما را پیشنهاد دهیم. در انتخاب شعار پیشنهادی، فیلترهای اختصاصی به دست آمده در مرحله‌ی‌ دوم و همچنین تمام خصوصیات استاندارد بین‌المللی برای یک برند سازمانی در نظر گرفته خواهد شد. این خصوصیات موارد زیر را شامل می‌شود:

  • سرچشمه گرفتن از هویت برند
  • تعریف شخصیت برند
  • اشاره به احساسات و عملکرد و نه لزوماً محصول
  • هماهنگی با عناصر برندینگ مانند نام و لحن برند
  • توجه به مزیت‌های سازمان
  • ناظر به درون و بیرون سازمان
  • اثربخشی توأم و جاودانه برای سازمان و مشتریان
  • کوتاه و گویا بودن
  • عدم وابستگی به زمان
  • عدم وابستگی به جغرافیای خاص
  • صداقت

مرحله چهارم: دریافت نظر کارفرما

در ادامه نظر کارفرما در مورد شعار پیشنهادی اخذ خواهد شد و بعد از اعلام نظر تیم کاشناسی، تصمیم نهایی با هماهنگی کارفرما اتخاذ خواهد شد.

طراحی ست و اوراق اداری

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
شاید برای شما هم اتفاق اُفتاده باشد که وقتی سربرگ یک شرکت را دیده‌اید احساس کرده‌اید که یک مجموعه‌ی بسیار حرفه‌ای در پشت آن در حال فعالیت هست. این دقیقاً همان اتفاقی است که یک تیم طراحی برند به دنبال آن است. مهمترین ویژگی یک ست اداری استاندارد، استفاده‌ی یکپارچه و هماهنگ از عناصر هویتی برند در طراحی آن است به طوری که وقتی مشتری با اجزای مختلف ست اداری مانند کارت ویزیت، سربرگ و برگه های یادداشت مواجه می‌شود، عمیقاً احساس کند هماهنگی خاصی بین آنها وجود دارد. یک ست اداری استاندارد در غیاب شما می‌تواند احساس خوبی در مشتریان شما نسبت به برند و کسب و کارتان ایجاد کند و به نوعی سفیر و نماینده خوبی برایتان باشد.
جهت سفارش طراحی ست و اوراق اداری و طراحی بسته بندی محصولات با آرمکده تماس بگیرید.
از آن جایی که بخش زیادی از جلسات و ارتباطات در دنیای امروز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، در سال‌های اخیر طراحی ست اداری اهمیت بیشتری پیدا کرده است به نحوی که بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا که ارزش بالایی برای برند خود قائل هستند، توجه بیشتری به این موضوع نشان داده‌اند.
با ست اداری، ذهنیت مشتری را گام‌به‌گام تغییر دهید!
مشاهده‌ی طرح جذاب و اصولی یک بیزینس‌کارت می‌تواند به راحتی این انگیزه را در یک مشتری ایجاد کند که برای سفارش کار در دفتر کار شما حاضر شود. در ادامه وقتی که او نیاز به برگه‌های یادداشت پیدا می‌کند تا از محتوای این جلسه‌ی کاری یادداشت بردارد، اگر اصول طراحی ست اداری را به خوب رعایت کرده باشید، با دیدن طرح برگه‌های یادداشت شما به یاد طرح بیزینس‌کارت خواهد افتاد و اینجاست که کم‌کم احساس خوبی نسبت به کسب و کار شما در ذهن او شکل خواهد گرفت. اگر این گفتگو در نهایت به نوشتن پیش‌نویس قرارداد در سربرگ شرکت برسد، آنگاه ذهنیت و احساس خوب او قوی‌تر خواهد شد و در مجموع، قدرت و یکپارچگی خاص را در کسب و کار شما مشاهده خواهد کرد. همین روند به ظاهر ساده است که فلسفه‌ی طراحی ست اداری را تشکیل داده و حضور و تأثیر آن در لحظه به لحظه‌ی یک کسب و کار موفق را به خوبی نشان می‌دهد. این روند نشان می‌دهد که هر یک از اجزای ست اداری، نقش خاصی در فرآیند کسب‌و‌کار دارند و باید رسالت حرفه‌ای خود را به انجام رسانند.
از یک ست اداری چه انتظاری باید داشته باشید ...
یک طرح اصولی برای ست اداری باید بتواند با تحلیل ژنتیک برند و با رعایت استاندارهای بین‌المللی، شخصیت برند را به خوبی به مخاطب خود منعکس کند و ویژگی‌های زیر داشته باشد:
 
عدم استفاده از تمپلیت‌های آماده و منحصر به فرد بودن
طراحی هر یک از اجزا متناسب با کارکرد حرفه‌ای آن
همخوانی با عناصر بصری برندینگ مانند لوگو، رنگ و پترن
انتخاب رنگ‌بندی متناسب با رنگ سازمانی
سادگی و جذابیت بصری
قابلیت چاپ