آرشیو مرداد ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

اصول طراحی لوگو شرکت ساختمانی

۱۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
چه یک برقکار، لوله کش یا صاحب خانه در یک کسب و کار نوسازی باشید، احتمالاً به یک لوگو نیاز دارید. در واقع با داشتن لوگو می توانید اعتبار خود را به عنوان یک حرفه ای افزایش دهید و از رقبا متمایز شوید. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه ایجاد یک لوگو برای شرکت ساختمانی خود بیندازیم.
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی به آرمکده مراجعه کنید.
 
چرا شرکت های ساختمانی به لوگو نیاز دارند؟
احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها دارای لوگو هستند. در واقع، وقتی یک شرکت لوگو ندارد، مشتریان بالقوه ممکن است تعجب کنند که آیا آنها جدی و معتبر هستند یا خیر. بنابراین، اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار ساختمانی هستید، منتظر ایجاد لوگوی خود نباشید.
 نمونه لوگوی ساخت و ساز - آرمکده 
لوگوها برای نشان دادن یک شرکت و ارزش های آن استفاده می شوند. در یک نگاه، باید بتوانیم ایده ای از آنچه این شرکت به عنوان خدمات ارائه می دهد به دست آوریم. هنگام ایجاد لوگوی خود، به خاطر داشته باشید که اگر یک برقکار هستید، لازم نیست از نماد رعد و برق استفاده کنید یا اگر شرکتی دارید که متخصص در نوسازی است، از چکش استفاده کنید. عناصر مختلف می توانند به شما کمک کنند تا نمادی معرف و متمایز ایجاد کنید.پیش تر در مقاله وکتور چیست؟ به معرفی وکتور در طراحی لوگو پرداختیم. 
چگونه برای یک شرکت ساختمانی لوگو ایجاد کنیم؟
برای افزایش شانس خود برای ایجاد یک لوگوی موفق برای شرکت ساختمانی خود، مراحل مختلفی را باید دنبال کنید. خواهید دید، این علم موشکی نیست. نکته مهم این است که به یاد داشته باشید که شما در حال ایجاد یک لوگو برای شرکت خود هستید و نه یک رقیب.
 مرحله اول: تجزیه و تحلیل کسب و کار و بازار شما
اولین قدم برای ایجاد لوگو این است که برای تجزیه و تحلیل کسب و کار ساختمانی خود وقت بگذارید. شما چه سرویس هایی را پیشنهاد می دهید؟ ارزش های شما چیست؟ آیا شما یک تجارت خانوادگی هستید؟ آیا خدمات خود را 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته ارائه می دهید؟ آیا در نوع خاصی از ساخت و ساز تخصص دارید یا می دانید که چگونه کمی از همه چیز را انجام دهید؟ همه این سوالات می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که شرکت ساختمانی شما چگونه از بقیه متمایز است. بنابراین، این عناصر باید در لوگوی شما یافت شوند. سپس، مخاطبان هدف را فراموش نکنید. اگر می خواهید به یک مشتری خاص بپردازید، باید در لوگوی شما دیده شود. 
مرحله دوم: یک نوع لوگو را انتخاب کنید
ممکن است از قبل ایده ای در مورد انواع لوگوهایی که دوست دارید داشته باشید. شاید از قبل ایده خاصی در ذهن داشته باشید. مرحله دوم انتخاب نوع لوگو برای شرکت ساختمانی خود است. هر نوع لوگو دارای مزایا و معایبی است، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب نهایی، آنها را بشناسید. برای شروع، آیا متن، نمادها یا هر دو را در لوگوی خود می خواهید؟ کدام جزء را می خواهید تبلیغ کنید: نام شرکت یا نشان خود؟ لوگوهای مونوگرام و امضا فقط متن هستند. سپس آرم نماد وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست، آنها از یک نماد ایجاد شده اند. در حالی که لوگوها و نشان های ترکیبی دارای چندین جزء هستند. برای کمک به شما، توجه داشته باشید که اکثر کسب و کارها، به ویژه شرکت های جدید، اغلب لوگوی علامت ترکیبی را انتخاب می کنند، زیرا این لوگو شامل یک نماد و نام شرکت است.
 مرحله سوم: یک پالت رنگ و فونت را انتخاب کنید
فقط به این دلیل که می خواهید یک لوگو برای شرکت ساختمانی خود ایجاد کنید به این معنی نیست که باید رنگ نارنجی را انتخاب کنید. درست است که نارنجی یک رنگ گرم مرتبط با زمینه ساخت و ساز است که به راحتی جلب توجه می کند، اما شما می توانید هر پالت رنگی را هنگام ایجاد لوگو انتخاب کنید. اگر اکثر رقبای شما رنگ نارنجی را برای لوگوی خود انتخاب کرده اند، می تواند جالب باشد که سایه دیگری را انتخاب کنید. همانطور که احتمالا می دانید، رنگ ها معنی دارند. بنابراین، باید مطمئن شوید که رنگی را انتخاب می‌کنید که با پیام و ارزش‌های شما سازگار باشد.
به عنوان مثال، اگر در ساخت خانه های دوستدار محیط زیست تخصص دارید، ممکن است بخواهید از رنگ سبز یا قهوه ای در لوگوی خود استفاده کنید. اگر خدمات نوسازی برای خانه های لوکس ارائه می دهید، بنفش یا مشکی نیز گزینه های خوبی هستند. سپس، پس از انتخاب پالت رنگ، باید فونت ایده آل را برای لوگوی خود انتخاب کنید. خانواده فونت های مختلفی وجود دارد. این مؤلفه مطمئناً می تواند به شما کمک کند تا لحنی را برای لوگوی خود تنظیم کنید، اما همچنین برای پیام خود. فونت‌های سریف می‌توانند به لوگوی شما جلوه‌ای جدی، سنتی و حرفه‌ای بدهند، در حالی که فونت‌های sans-serif مدرن و در دسترس هستند.
چند نمونه از لوگوهای شناخته شده مرتبط با حوزه ساخت و ساز
آیا به دنبال ایده برای لوگوی شرکت ساختمانی خود هستید؟ بیایید نگاهی دقیق تر به سه لوگوی شرکت مرتبط با این حوزه بیندازیم. انبار خانهلوگوی Home Depot ساده و بسیار موثر است. لوگو فقط از نام شرکت تشکیل شده است. با این حال، کنتراست خوب و فونت مناسب نتیجه‌ای را ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که رنگ نارنجی هم در همه جای فروشگاه چه روی لباس کارمندان و چه روی پوسترهای مختلف استفاده می شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، نارنجی رنگی است که به راحتی جلب توجه می کند. سخت افزار خانهHome Hardware یکی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای مرتبط با صنعت ساختمان است که از رنگ نارنجی نیز برای لوگوی خود استفاده می کند.
با این حال، این شرکت لوگوی مونوگرام را انتخاب کرد. آنها با استفاده از اشکال و حروف اول نام شرکت، شبح یک خانه را ایجاد کردند. بنابراین، حتی اگر مردم شرکت را نشناسند، ممکن است مشکوک شوند که مربوط به ساخت و ساز و نوسازی است. Réno-Dépôtهمه شرکت های مرتبط با ساخت و ساز از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده نمی کنند. فروشگاه سخت افزار کانادایی Réno-Dépôt در عوض نماد چکش را انتخاب کرده است تا نشان دهد که در زمینه ساخت و ساز هستند. نام شرکت نیز در صورت نیاز به رنگ سیاه یا سفید استفاده می شود. در نتیجه، آرمکده صدها نماد مرتبط با دنیای ساخت و ساز دارد. در ویرایشگر، فقط باید روی نماد افزودن کلیک کنید و به تمام نمادهای موجود نگاهی بیندازید. قطعا یکی وجود دارد که نیازهای شما را برآورده کند. سپس، اگر هنوز به دنبال الهام هستید، بدانید که ما یک صفحه ایده آرم برای شرکت های ساختمانی نیز داریم. از خلق کردن لذت ببرید 
 

طراحی لوگو برای مراکز ماساژ و اسپا (قسمت دوم)

۱۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
در مقاله قبل به تعدادی نکات درباره طراحی لوگو مراکز اسپا و ماساژ پرداختیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بحث درباره باقی اصول ساخت لوگو برای این مراکز می پردازیم.شما می توانید نمونه طراحی لوگو آرمکده را در این لینک مشاهده کنید.
 بهترین پالت رنگ برای لوگوهای اسپا
هنگامی که ایده ای از گرافیکی که می خواهید با آن کار کنید دارید، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد پالت های رنگی است. همانطور که از نمونه‌های قبلی دیدیم، واقعاً هیچ قانونی در مورد رنگ‌هایی که می‌توانید برای طراحی لوگوی خود انتخاب کنید وجود ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید هر رنگی را که شخصاً دوست دارید انتخاب کنید.اگر شما هم مدیر یک مرکز ماساژ و اسپا هستید و قصد دارید یک لوگو حرفه ای برای مرکز خود طراحی کنید، می توانید سفارش طراحی لوگو خود را به آرمکده بسپارید.
در اینجا عناصری هستند که باید هنگام انتخاب رنگ برای لوگوی اسپا در نظر گرفته شوند روندهارقابتروانشناسی رنگبیایید با اولی شروع کنیم. روندها در طراحی از بازاری به بازار دیگر و حتی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.
آنها همچنین تمایل دارند تا حدودی گذرا باشند، بنابراین اگر تصمیمی برای طراحی بر اساس یک روند محبوب بگیرید، همان تصمیم می‌تواند لوگوی شما را به‌عنوان قدیمی و خارج از ارتباط نشان دهد، بعد از اینکه روند ادامه پیدا کرد. (Envy را ماساژ دهید، ما به شما و لوگوی آبگرم بنفش شما نگاه می کنیم.) در نهایت، نکته این است که در انتخاب دنبال کردن یک روند عاقلانه رفتار کنید. مطمئن شوید که واقعاً با شخصیت برند شما مطابقت دارد ثانیاً، رقابت نقش مهمی در تصمیم گیری های طراحی ایفا می کند، به این دلیل ساده که آخرین چیزی که می خواهید این است که با رقبای خود اشتباه بگیرید یا آنها را با شما اشتباه بگیرند.
هیچ کس کپی را دوست ندارد! از رنگ‌ها و دیگر عناصر طراحی که خیلی به رقبای شما نزدیک هستند اجتناب کنید. سوم، روانشناسی رنگ های لوگو را در نظر بگیرید. این یک حوزه تحقیقاتی جالب است که در مورد چگونگی واکنش ما به رنگ های خاص، بر اساس جمعیت شناسی، فرهنگ و سایر عوامل بحث می کند. تا حدودی، انتخاب رنگ شما برای لوگوی شما می تواند بر روحیه، احساس و حتی رفتار بینندگان شما تأثیر بگذارد - به عنوان مثال، می توانید با انتخاب رنگ ها، احتمال اینکه آنها به اسپای شما فرصتی را بدهند کم و بیش می تواند داشته باشد. که یا کم و بیش برای آنها جذاب است.برندهای اسپا و سلامتی به شدت به رنگ‌های ملایم و آرام‌بخش مانند آبی و سبز متکی هستند. از آنجا که آنها اغلب در محصولات و خدمات خود مبتنی بر طبیعت هستند، سبزیجات مورد علاقه خاصی هستند.
با توجه به آنچه که روانشناسی رنگ در مورد این رنگ های خاص می گوید، تعجب آور نیست. آبی ها قابل اعتماد، آرام و آرام بخش دیده می شوند. سبزی ها معمولاً طبیعی، سالم و پر جنب و جوش در نظر گرفته می شوند. هر یک از این دو گزینه عالی برای لوگوی اسپا هستند.
 بهترین انتخاب فونت برای لوگوهای اسپا
در مورد انتخاب فونت چطور؟ اول از همه، این امر به ویژه در صورتی مهم است که تصمیم گرفته اید از یک لوگو تایپ اسپا استفاده کنید - به عبارت دیگر، اگر تصمیم گرفته اید به سادگی از نام اسپا خود به عنوان لوگو استفاده کنید. این یک روند فعلی در بسیاری از مناطق است و می توان آن را در برخی از اسپاهای معروف مقصد مشاهده کرد. در میان بازار سلامتی به اندازه علامت ترکیبی رایج نیست (لوگویی که از گرافیک و نام شرکت در کنار هم استفاده می کند)، احتمالاً به این دلیل که اسپا و خدمات همراه به عنوان تلاش های نرم و خلاقانه تلقی می شوند - معمولاً به خوبی نشان داده می شوند. با یک گرافیک نرم و خلاقانه اسپاهای بهداشتی و سایر مشاغل درمانی وابسته به پزشکی نیز اغلب از نشان‌های ترکیبی استفاده می‌کنند. 
با این حال، صرف نظر از اینکه چه نوع لوگویی را انتخاب می کنید، فونتی که انتخاب می کنید مهم است. باید در اندازه های مختلف خوانا و خوانا باشد. باید در برابر تصاویر پس‌زمینه یا رنگ‌ها به خوبی نشان داده شود. و باید از رقبای شما متمایز باشد.تا آنجا که از تحقیقات ما می توان فهمید، رایج ترین نوع فونت برای صنعت آبگرم، فونت اسکریپت است. این امر صنعت آبگرم را با بسیاری از صنایع دیگر متفاوت نشان می‌دهد، که تمایل دارند در ارائه‌های ساده و استاندارد به سریف‌ها یا سان‌سریف‌ها تکیه کنند. فونت های خط شکسته یا اسکریپت خلاقانه، منحصر به فرد و ظریف دیده می شوند، بنابراین قابل درک است که چرا اغلب در صنعت درمانی ظاهر می شوند. فونت اسکریپت یک انتخاب عالی است. با این حال، به یاد داشته باشید که فونتی را انتخاب نکنید که خیلی شبیه فونت رقبای شما باشد. خوشبختانه هزاران و هزاران فونت اسکریپت برای انتخاب وجود دارد. ابزارهایی مانند فونت های گوگل منابع عالی برای کمک به شما در محدود کردن انتخاب فونت های لوگوی اسپا هستند.
 سایر عناصر طراحی گرافیکی برای لوگوهای اسپا
نماد - پیدا کردن یک گرافیک ساده برای بهبود خانه، چه تصویری و چه نمادین، سخت نیست. بسیاری از شرکت‌های بهبود خانه از گرافیک‌های سبک، اغلب تنها با یک یا دو رنگ استفاده می‌کنند، اگرچه به زودی به رنگ‌ها با عمق بیشتری خواهیم پرداخت. نمادی که انتخاب می کنید به نوع کسب و کاری که برای آن طراحی می کنید بستگی دارد. در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد. 
در کنار این عناصر طراحی "انتخاب بزرگ"، جنبه های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به بررسی دارند لوگوی فضای سفید یا منفی. اسپاها خود به منظور ترویج آرامش و آرامش هستند، بنابراین بهتر است لوگو نیز این کار را انجام دهد. عناصر زیادی را وارد نکنید و مطمئن شوید که گرافیک و فونت ها فضای کافی برای تنفس دارند.سادگی. در همین راستا، ساده همیشه بهتر است. این باعث می شود که لوگوی شما به یاد ماندنی تر، قابل درک تر و بیشتر مورد توجه قرار گیرد. همچنین کلیدی برای طراحی زیبای دلپذیر و آرام است.نوع تصویر لوگوی شما باید همه کاره باشد و در اندازه های مختلف به خوبی نشان داده شود. مطمئن شوید که آن را به عنوان یک تصویر برداری آرم اسپا ذخیره کنید.
 نحوه طراحی لوگوی اسپا با استفاده از لوگو ساز اسپا
آیا هنوز هم می توانید از تمام این الهامات طراحی لوگوی اسپا استفاده کنید، حتی اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نباشید؟ البته که می توانی! طراحی لوگو برای هر بازاری، با ابزارهایی مانند LogoDesign.net، واقعاً هرگز آسان‌تر نبوده است. این الگوهای لوگوی اسپا رایگان را در پایگاه داده عظیم خود ارائه می دهد و موارد دیگر را برای به جریان انداختن آب میوه های خلاقانه شما. مرحله 1 الگوی لوگوی خود را از سازنده لوگوی اسپا انتخاب کنید.
 مرحله 2 طراحی خود را با فونت ها، رنگ ها، متون تغییر دهید یا عناصر بیشتری اضافه کنید. مرحله 3 فایل برداری مانند PNG، PDF یا JPG را دانلود کنید. بهتر از همه، اگر بودجه شما محدود است، ایجاد لوگو خودتان بهترین راه برای دریافت لوگوی اسپا خود رایگان است.چگونه از لوگوی اسپا و سلامتی خود در برندسازی استفاده کنیدبرندسازی عامل مهمی برای رشد و موفقیت هر کسب و کاری است. با این حال، این یک چالش جالب برای یک اسپا است. اکثر اسپاها در مجاورت مشاغل دیگر مانند میزبانی هایی مانند استراحتگاه ها یا خدماتی مانند ماساژ درمانی هستند.
چگونه می توانید از لوگوی خود به طور موثر در هماهنگی برندینگ استفاده کنید؟ 
در اینجا چند ایده وجود دارد. لوگوی سفر و هتل مربوط به اسپا. اگر اسپا توسط یک استراحتگاه، استراحتگاه یا مقصد هتل میزبانی می شود، طراحی لوگو را در نظر بگیرید که نشان دهنده لوگوی هتل میزبان باشد. ممکن است شامل برخی از عناصر مشابه مانند رنگ ها یا فونت ها باشد. بسیاری از اسپاهای میزبانی شده در تفرجگاه دارای علامتی در زیر علامت کلمه خود هستند که "توسط..." و نام استراحتگاه را ذکر می کنند. برندسازی منسجم به هر دو صورت کار می کند و به نفع هر دو طرف است.
لوگوی مرکز اسپا برخی از اسپاها واقعاً "مراکز اسپا" هستند که انواع برندهای مختلف زیر یک چتر با هم کار می کنند. در این مورد، برندسازی باید شامل لوگوی "چتر" باشد، اگرچه می‌تواند از آرم‌های جداگانه برای هر سرویس استفاده کند، مانند طرح‌های آرم ریکی، آرم‌های آرایشگاه و غیره.لوگوی اسپا ماساژ. اگر اسپای شما میزبان ماساژ درمانگر است، همین امر ممکن است برای درمانگر نیز صدق کند. آنها می توانند از لوگوی درمانگر خود استفاده کنند، اما باید لوگوی اسپا را در نام تجاری خود بگنجانند.لوگوی اسپا باشگاه بدنسازی. برخی از باشگاه‌ها نیز میزبان یک اسپای روزانه هستند. باز هم، برندسازی منسجم و هماهنگ برای همه افراد درگیر بهترین کار را دارد.
با لوگوی خود سلامتی را ارتقا دهید
توانجامش دادی! شما لوگوی اسپای خود را برای شرکت مبتنی بر سلامتی خود ایجاد کردید، و وقت آن است که بنشینید، استراحت کنید و بگذارید برای شما کار کند! خوب، نه دقیقا. لوگوی شما برای شما شروع به کار می کند، اما باید آن را در مکان های مناسب قرار دهید تا بتوانید کار خود را انجام دهد. به یاد داشته باشید، آن لوگو سفیر برند است. معمولاً این اولین تماسی است که مشتریان شما با شما دارند و این یکی از بخش های برندسازی است که بیشترین ارتباط را با کل شرکت شما دارد. در حالت ایده آل، شما می خواهید لوگو مترادف با ارزش های تبلیغ شده توسط برند باشد. به همین دلیل است که ماندن در پیام در طراحی لوگو بسیار مهم است. 
به این ترتیب، کلید برای اینکه یک لوگو برای شما کار کند، استفاده از آن است. این باید در وب سایت رسمی شما، در تمام مواد بازاریابی، در تابلوها، و در صورت وجود، در طراحی محصول و بسته بندی محصول درج شود. آن را قابل مشاهده کنید و پل هایی بین شرکت شما و مخاطبان شما ایجاد می کند. اسپاها فرصت‌های تجاری عالی هستند و اغلب باعث وفاداری مشتریانی می‌شوند که احساس می‌کنند تحت مراقبت و پرورش هستند. با داشتن یک لوگوی محکم، موثر و به یاد ماندنی، هر برند جدیدی پله ای را خواهد داشت که برای دستیابی به مشتریان جدید، تحقق اهداف خود و ساختن میراثی ماندگار نیاز دارد.