آرشیو تیر ماه 1401

طراحی و ساخت لوگو

چطور برای یک برند لوگو طراحی کنیم؟

۱۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

کسی که اهمیت ایجاد یک لوگو را می داند، همیشه در هنگام ایجاد آن برند، به چند چیز اهمیت می دهد. نمی توان به سادگی با چشم بند، لوگوها را به صورت تصادفی انتخاب کرد زیرا این آرم ها کسب و کار فرد را مشخص می کنند. بنابراین، تمرین و زمینه سازی زیادی لازم است.

این الزام نیاز طراحان حرفه ای لوگو را برای طراحی لوگو حرفه ای برانگیخته است. متخصصان قبل از شروع کار خود تحقیقات زیادی انجام می دهند. آنها پاسخ بسیاری از سؤالات کنجکاو در مورد شرکت را پیدا می کنند و این راه حل ها به آنها کمک می کند ساختار و ترکیب رنگ مربوطه را برای لوگوی شرکت بیاندیشند.

برای سفارش طراحی لوگو شرکتی به آرمکده مراجعه کنید.

 

آنها چه می بینند؟

طراحان لوگو به طور کلی سوالاتی در رابطه با انواع مختلفی دارند، مانند نوع شرکت، محصولات موجود در آن، ارزش ها یا اصولی که شرکت معتقد است، گروه سنی و ویژگی های اجتماعی مشتریان هدف، رقابت برای شرکت های مشابه. نوع محصولات موجود در بازار و غیره همچنین عوامل فنی مانند فونت، رنگ، متون سایه دار و غیره بیشترین نقش را دارند.

بنابراین این عوامل بسیار بر ذهن یک طراح در هنگام فکر کردن به لوگو تأثیر می گذارد.

 این عوامل چگونه بر لوگو تأثیر می گذارند؟

بیایید ببینیم که چگونه برخی از عوامل ذکر شده در بالا واقعاً بر لوگو تأثیر می گذارد:

گروه سنی:

گروه سنی مصرف کنندگان هدف یکی از عوامل مهم است. اگر مشتری یک بچه است، حتماً لوگو باید شامل تعدادی کمیک یا کارتون یک ابرقهرمان باشد. این باعث ایجاد علاقه در بین بچه ها می شود و توجه آنها را جلب می کند. اگر مشتری یک نوجوان است، طراح باید مطمئن شود که مغز جوان خود را فعال می کند تا توجه نوجوان را جلب کند. لوگو باید مشتری را مانند چهره زیبای یک خانم یا یک مرد جذب کند. افراد مسن سعی می کنند خودشان را با هم مرتبط کنند اگر لوگو کمی تاریخ باشد.

 محصولات/خدمات موجود:

لوگو با نوع شرکتی که برای آن ساخته شده است تغییر می کند. شرکتی که محصولاتش بر اساس غذا تولید می‌شود باید مطمئن شود که لوگو شبیه غذای آن‌ها است یا با طعم آن یا چیزی مرتبط است. به طور مشابه، یک شرکت با خدمات فناوری اطلاعات یا حرفه ای باید مراقب باشد که ظرافت در سراسر لوگو حفظ شود که یک عامل اصلی است.به عنوان مثال، سایت تجارت الکترونیک AMAZON دارای یک علامت پیکان از اولین A تا Z است که محصولات A-Z را پیشنهاد می کند، یعنی همه چیز در اینجا موجود است. این یک نماد ساده است که خدمات آنها چگونه کار می کند و گاهی اوقات این ارقام کوچک آن را بیان می کنند.رقابت:وقتی یک شرکت تازه وارد بازار شده است و بازار قبلاً توسط شرکت دیگری اشغال شده است، پس لوگوی شرکت باید به سختی مورد توجه قرار گیرد که باید تمام توجهات را به خود جلب کند. این امر باعث می شود که شرکت جدید نیاز به یک لوگو را پیدا کند که باید آرم موجود را شکست دهد.عوامل فنی:عواملی مانند رنگ، سایه، اپتیک و غیره در موفقیت یک لوگو بسیار مهم هستند.
الگوهای رنگی باید با نیاز شرکت متفاوت باشد. رنگ ها بر اساس محل نگهداری پوستر لوگو انتخاب می شوند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند کفش، ساعت، لباس و غیره باید در نور روز برای عموم تبلیغ کنند. مردم باید لوگو را بشناسند و این باید توجه را جلب کند. بنابراین از رنگ های تیره و پررنگ استفاده می کنند تا از فواصل دور قابل مشاهده باشند.به طور مشابه، الگوی رنگ برای لوگوهایی که برند را روی لباس نشان می‌دهند تغییر می‌کند. لوگو نباید بر رنگ پارچه تسلط داشته باشد، اما باید مشخص باشد که برند به وضوح درک می شود.برای شرکت‌هایی که محصولاتی مانند بطری‌های رنگ، بطری‌های نوشیدنی و سایر اشیایی دارند که شکل مشخصی دارند، آرم باید متناسب با شکل باشد و به وضوح قابل مشاهده باشد. بنابراین الگو در اینجا تغییر می کند و طراح باید به اندازه کافی خلاق باشد تا آن را به بهترین لوگو تبدیل کند.
رویه درگیر:
لوگوها با پیروی از مراحل خاصی ساخته می شوند. این فرآیند شامل تیم های زیادی می شود که عمدتاً بر روی دستیابی به لوگویی تمرکز می کنند که بازار و رضایت مشتری را به دست آورد.
1.) مطالعه دقیق در مورد بازار انجام شده و اطلاعات اولیه در مورد عوامل ذکر شده در بالا انجام می شود. جزئیات اطلاعات با افزایش تیراندازی بیشتر از این قبیل سوالات افزایش می یابد.
2. نظرسنجی تحقیق و توسعه پاسخ های مورد نیاز را که برای شروع آماده سازی ضروری است، نشان می دهد. پاسخ ها برای مشتری ارسال می شود و هر دو طرف باید با جزئیات به دست آمده موافقت کنند. این فرآیند هم شامل تحقیقات کیفی و هم کمی است. یک تحقیق ثانویه نیز انجام می شود که کار آنها را تأیید می کند.
3.) طرح بندی مناسب از لوگو ترسیم شده است. مشتری و طراح تنها در صورتی به مرحله بعدی می روند که از طرح احساس رضایت داشته باشند.
4.) طراحان با استفاده از ابزارهای حرفه ای طرح کلی لوگو را ترسیم می کنند. اکنون این طرح کلی بررسی می شود که آیا الزامات برآورده شده است یا خیر. اکنون طرح برای تیم دیگری ارسال می شود.
5.) لوگوتایپ در اینجا تعیین می شود. نوع لوگو بسته به نیاز مانند لوگوی متنی، لوگوی نماد، لوگوی طلسم یا هر نوع دیگری تعیین می شود.
6.) تعدادی طرح ساخته می شود و انتخاب آرم مورد نظر به مشتری داده می شود. تیم ها درباره اینکه کدام لوگو باید نهایی شود، بحث می کنند و تصمیم می گیرند
.7.) طرح انتخاب شده سپس برای رنگ آمیزی ارسال می شود. حالت، بافت و سایه مورد نیاز توسط تیمی از متخصصان مورد بحث قرار می گیرد و آنها نیز گزینه های متعددی را ارائه می دهند. بهترین طرح پس از بحث تیم انتخاب می شود.
8.) سپس لوگوی انتخاب شده برای برآورده کردن تمام پارامترها و شرایط مطلوبی که تیم تحقیق و توسعه پیشنهاد کرده است بررسی می شود. این به عنوان بازخورد شناخته می شود. اصلاحات پیشنهادی، در صورت وجود، اصلاح می شوند.اگر پذیرفته شود، تیم بازاریابی یک استراتژی بازاریابی مناسب را برای انتقال آن به بازار اتخاذ می کند. این برند از طریق تبلیغات در رسانه های اجتماعی، اینترنت و تبلیغات در بازار ایجاد می شود تا به حداکثر برسد.
نتیجه گیری:
لوگویی که یک شرکت در اختیار دارد بیشتر شبیه به صورت بدن انسان است. لوگو باید در ذهن مشتریان نفوذ کند تا به یک برند موفق تبدیل شود. روش طراحی در ساخت لوگو بسیار خلاقانه است و مهارت های حرفه ای زیادی برای تبدیل شدن به یک طراح موفق را شامل می شود. 

 

10 نکته برای طراحی لوگو موفق

۱۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
بنابراین شما در حال طراحی یک لوگو هستید. به نظر کار آسانی است، درست است؟ یک دایره بکشید، نام شرکت را تایپ کنید و کارتان تمام شد (من به معنای واقعی کلمه شنیده ام که یک طراح همین فرآیند را پیشنهاد کرده است). متأسفانه، اگر واقعاً ارزش پولی را دارید که مشتری به شما می‌پردازد، خیلی بیشتر از اینها وجود دارد.
 
امروزه یک میلیون نفر در صنعت طراحی لوگو وجود دارند که لوگوهای نامرتب را به صورت انبوه برای سایت های جمع سپاری عرضه می کنند. چگونه می‌توانید به عنوان یک حرفه‌ای جدی در میان دیگر افراد متمایز شوید و آرم‌های باکیفیتی تولید کنید که نامناسب باشد؟ نکات طراحی لوگو زیر را بخوانید تا متوجه شوید.
آیا در وسط پروژه طراحی لوگو هستید؟ فراموش نکنید که راهنمای عمیق ما را در مورد نحوه طراحی لوگو بررسی کنید!
1. از Visual Double Entender استفاده کنید
برخی از لوگوهای مورد علاقه من در جهان از تکنیکی استفاده می کنند که من دوست دارم آن را یک دوتایی بصری بنامم، که روشی بیش از حد فانتزی برای گفتن این است که از طریق تفسیر هوشمندانه یک مفهوم یا ایده، دو تصویر در یک تصویر پیچیده شده است.
برای سفارش طراحی مجدد لوگو به آرمکده مراجعه کنید.  
این لوگو شکل یک بند انگشتی را به خود می گیرد که «مکان» یا «مکان» را نشان می دهد، اما به وضوح مانند یک لیوان شراب وارونه به نظر می رسد. طرح های لوگو که از این تکنیک استفاده می کنند هوشمندانه و به یاد ماندنی هستند. بینندگان بازی ذهن کوچکی را که شما انجام می دهید دوست دارند و به دلیل آن بیشتر مستعد قدردانی از یک طرح هستند. در گذشته، ما پستی از لوگوهای فضای منفی هوشمندانه مانند تصویر زیر گردآوری کرده‌ایم. ببینید آیا شما هم مثل من عاشق این نوع طراحی لوگو هستید یا خیر!
2. رنگ بسیار مهم است
یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو، پالت رنگ است. این یک تصمیم سطحی نیست، رنگ حامل معانی است و ایده ها را منتقل می کند. گاهی اوقات شما به رنگ های یک برند وابسته هستید، اما گاهی اوقات شما آزادی کاوش را خواهید داشت. من عاشق پالت غنی استفاده شده در لوگوی Zion در زیر هستم.  رنگ‌های اینجا شما را می‌گیرند و به درون می‌کشند، به تصویر زندگی می‌بخشند و زمینه بیشتری به شکل منظره می‌دهند. همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب همه کاره است و همچنان در مقیاس خاکستری به خوبی عمل می کند:  فراتر از نسخه خاکستری، من دوست دارم نسخه تک رنگ واقعی را نیز با استفاده از فضای سیاه و منفی به مشتریان ارائه دهم. این امر با لوگوی بالا کمی مشکل خواهد بود، اما قطعا ممکن است. همیشه در نظر داشته باشید که لوگو برای چه چیزی استفاده می شود و آیا موارد استفاده مختلف به نسخه های متفاوتی نیاز دارند یا خیر.
 3. از کلیشه پرهیز کنید
هر چند سال یا بیشتر، برخی از مدهای جدید در طراحی لوگو ظاهر می شوند. من شخصاً عاشق مطالعه گرایش‌های طراحی هستم و حتی ممکن است پیدا کنید که من به من پیشنهاد می‌کنم برای همگام شدن با زمان‌ها، به چند مدل باند بپرم، اما در مورد لوگوها، من فقط از آن متنفرم که تعدادی طراح بارها و بارها از یک ایده استفاده کنند. آیا باید در مورد آخرین روندهای طراحی لوگو بدانید و بدانید چه چیزهایی در مورد آنها خوب و بد هستند؟ کاملا. آیا باید آنها را به طور کامل دنبال کنید؟ قطعا نه.کهن الگوی اصلی بالا در حال حاضر بارها و بارها در طراحی لوگو استفاده می شود و به سرعت قدیمی می شود. چرا از طرحی استفاده نمی کنید که در واقع خودتان فکر کرده اید به جای اینکه کارهایی که دیگران انجام می دهند را از بین ببرید؟ ما یک مقاله کامل داریم که به نمایش کلیشه های طراحی لوگو اختصاص داده شده است، حتماً آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در طراحی لوگو بدون الهام مقصر نیستید. 
4. آن را قابل مالکیت کنید
من معتقد نیستم که «قابلیت مالکیت» یک کلمه واقعی است، اما با این وجود شما آن را در بازاریابی کمی می شنوید (بازاریاب ها عاشق ساختن کلمات هستند). این مفهوم قطعاً مفهوم مهمی است که به نکته قبلی پیوند نزدیکی دارد. به جای پیروی از گله و استفاده از طرح کلیشه ای، باید در عوض برای چیزی تلاش کنید که به طور منحصر به فرد قابل تشخیص باشد. من همیشه از لوگوی Evernote در این زمینه قدردانی کرده ام:  این در واقع فقط یک سر فیل است که مفهومی منحصر به فرد به نظر نمی رسد. با این حال، نحوه ترسیم آن با تنه پیچ خورده و چین صفحه در گوش باعث می شود که فوراً قابل تشخیص باشد. همانطور که در حال طراحی لوگو هستید، در نظر بگیرید که آیا طرح شما عمومی است یا منحصر به فرد. آیا احتمال دارد که دیگران چیزی مشابه تولید کنند؟ به یاد داشته باشید، اولین ایده شما معمولاً عمومی ترین ایده شماست (این اولین ایده دیگران نیز هست). قبل از انتخاب ایده‌هایی که بیشتر دنبال می‌شوند، یک یا دو صفحه دفترچه یادداشت را با طرح‌های خشن پر کنید.
 5. همه عاشق نوع سفارشی هستند
در حالی که ما در مورد منحصر به فرد بودن صحبت می کنیم، تقریباً هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند به لوگوی شما حسی منحصر به فرد بدهد، مانند حروف سفارشی عالی.اغلب اوقات ما طراحی لوگو را صرفاً سفری به منوی فونت می بینیم تا ببینیم کدام حروف باعث می شود نام شرکت به بهترین شکل به نظر برسد. اگر کسی برای "طراحی" لوگوی خود به شما پول می دهد، احتمالاً از شما انتظار دارد که کمی تلاش بیشتری برای آن انجام دهید. اغلب ما طراحی لوگو را به عنوان یک سفر به منوی فونت می بینیم.نوع سفارشی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که لوگوی منحصر به فرد شما به همین شکل باقی می ماند. اگر طراحان Lowlife متوجه شوند که از چه نوع تایپی استفاده می‌کنید، کار شما را با ضربان قلب پاره می‌کنند، اما تقلید از نوع طراحی شده با دست به مهارت واقعی نیاز دارد! البته به خاطر داشته باشید که اگر لوگوی شما به اندازه کافی معروف باشد، مردم همیشه سعی می کنند آن را پاره کنند. این مطمئناً برای لوگوی اسکریپت مورد علاقه من صادق است:فیلمنامه حیرت‌انگیز کوکاکولا در چند دهه اخیر بارها در تقلیدهای ناخوشایند به سرقت رفته است.
  6. آن را ساده و احمقانه نگه دارید
بیایید با آن روبرو شویم، همه نمی توانند یک فیلمنامه زیبا و با دست طراحی شده را به دلخواه از بین ببرند. فقط به این دلیل که شما یک طراح هستید، به این معنا نیست که یک تصویرگر یا تایپوگراف فوق العاده هستید (اگرچه کمک می کند). اگر با این توصیف مطابقت دارید، نترسید، هیچ چیزی مانع از ایجاد لوگوهای عالی نیست. در این شرایط، این چهار کلمه قدرتمند را به خاطر بسپارید: آن را ساده نگه دارید، احمقانه! لوگوهای ساده اما قدرتمند در دنیای تجارت نفوذ می کنند و همیشه بهترین نمادها برای ایستادگی در آزمون زمان هستند.در بررسی نحوه ساخت یکی از این نوع لوگوها، بیایید در مورد لوگوی اپل بحث کنیم. شبح یک سیب چیز خاصی یا به یاد ماندنی نیست:  این همان نیش گم شده است که آن را به سطح بعدی می برد. این کاراکتر به لوگو می دهد، آن را منحصر به فرد می کند و معنی را عمیق تر می کند (کامپیوترها و بایت ها، متوجه می شوید؟). بدون نیش، سیب خسته کننده است، با آن، سیب ناگهان نمادین است. همیشه به این فکر کنید که چگونه می توانید آن مایل اضافی را طی کنید و لوگوهای خسته کننده خود را به علامت های تجاری غیرقابل انکار تبدیل کنید.
 7. نسبت و تقارن را در نظر بگیرید
برخی از افراد ممکن است با بحث در مورد تناسب و تقارن غافلگیر شوند (به لوگوی جدید پپسی مراجعه کنید)، اما اگر دیوانه را از بین ببریم، هنوز چند درس مهم در اینجا وجود دارد. لوگوی جدید توییتر را به عنوان مثال در نظر بگیرید:  در اینجا دایره‌ها برای متقاعد کردن شما به داستان کیهانی عجیب و غریب که معنی ندارد، استفاده نمی‌شوند، آنها فقط به عنوان راهنمایی برای ایجاد یک لوگوی متعادل با منحنی‌ها و قوس‌های ثابت استفاده می‌شوند. علیرغم این واقعیت که به نظر می رسد نیش تقارن لوگوی اپل در بالا را نقض می کند، اگر عمیق تر بگردیم می بینیم که هنوز مقدار زیادی تناسب و تقارن در اینجا وجود دارد (منبع تصویر):
8. به فضای منفی فکر کنید
ترفند قدیمی استفاده از فضای منفی در یک لوگو به روشی هوشمندانه، در امتداد یک رگه دوگانه است. نمونه استاندارد صنعت این تکنیک آرم FedEx و فلش مخفی آن است.
  هنوز آن را ندیده اید؟ به نگاه کردن ادامه دهید، آنجاست. این چیزی است که من در مورد این لوگو دوست دارم، استفاده از فضای منفی بسیار ظریف است. اکثر مردم در ایالات متحده سال‌ها لوگوی فدرال اکسپرس را به صورت روزانه یا هفتگی در کنار کامیون‌های بی‌شمار می‌بینند و هرگز متوجه این پیکان نمی‌شوند. Logopond مملو از طرح های لوگوی عالی است که از فضای منفی به شیوه ای جالب استفاده می کند. مثال زیر را بررسی کنید، که ایده شاخ گاو نر و لیوان شراب را با هم ترکیب می کند. 
 9. منفعل در مقابل فعال
یکی از جنبه های جالب طراحی لوگو که اخیراً به آن توجه زیادی کرده ام، مفهوم القای حرکت یا حس فعالیت در لوگو است. این همیشه مناسب نیست (مانند لوگوی اپل)، اما گاهی اوقات واقعاً می‌تواند به یک لوگو، چه از منظر بصری و چه از منظر مفهومی، تقویت لازم را بدهد. به عنوان مثال، بیایید دوباره به لوگوی توییتر نگاه کنیم. در روزهای اولیه، پرنده از حالت نشسته و منفعل به فعال شدن و پرواز تبدیل شد.در جدیدترین تکرار، آنها این مفهوم را حتی با نشان دادن پرنده در جهت رو به بالا نشان دادند که به جای شناور شدن در امتداد همان مسیر قدیمی، در حال بالا رفتن از هوا است.  وقتی صحبت از لوگوهایی با طلسم می شود، حس حرکت بسیار مهم است. تصویر مارلین زیر، ماهی را صرفاً دراز کشیده به تصویر نمی‌کشد، بلکه در حالتی پیروزمندانه به هوا می‌پرد. اسکرین شاتاین مفهوم حتی به اشیاء معمولی بی جان نیز گسترش می یابد. در نظر بگیرید که لوگوی زیر چقدر بهتر مفهوم «خانه خشن» را با القای حس حرکت به تصویر می‌کشد. اسکرین شات
10. معنی آن را بدانید
هر لوگوی خوبی داستانی دارد. بسیار فراتر از یک طرح ساده، لوگوهای قوی پر از معنا هستند، چه آشکار و چه پنهان. در بالا در چندین مورد در این مورد بحث کردیم. پیکان لوگوی فدرال اکسپرس نشان‌دهنده حرکت رو به جلو و تحویل است، لوگوی اپل یک «بایت» از دست داده است، و پرنده توییتر در یک مسیر رو به بالا پرواز می‌کند. نیمی از زمان من تعجب می کنم که آیا طراحان لوگو بعد از اینکه لوگو قبلاً تولید شده است به معنای آن نمی رسند، اما صرف نظر از این موضوع، زمانی که شما به عنوان یک طراح می توانید به مشتری نشان دهید که چقدر فکر و استدلال برای لوگویی که برای آن تولید کرده اید، بسیار خوب است. آنها مشتریان ممکن است فکر کنند که تمام چیزی که می‌خواهند چیزی تازه و جالب است، اما اگر در عوض لوگویی ارائه دهید که با ارزش‌های اصلی و مأموریت شرکت مرتبط باشد، ذهن آنها را منفجر خواهید کرد و شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت.  
 

انواع لوگو : کدام لوگو برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
برای صاحبان مشاغل کوچک، تعیین نوع لوگوی مناسب و طراحی لوگو شرکتی گامی حیاتی در سفر کارآفرینی است که انتقال از یک ایده روی کاغذ به یک شرکت رو به رشد را نشان می دهد.
 
به طور طبیعی، ممکن است فشار زیادی برای ایجاد یک لوگوی عالی احساس کنید، اما ما اینجا هستیم تا به رفع بخشی از این استرس کمک کنیم و شما را از طریق چند نوع مختلف لوگو راهنمایی کنیم که باید در نظر بگیرید، از جمله:
در حالی که یک لوگو تنها بخشی از تصویر بزرگتر نام تجاری است، داشتن ایده ای از آنچه می خواهید قبل از رفتن به مسیر طراحی اطمینان حاصل می کند که چیزی را ایجاد می کنید که به شما، کسب و کار و مخاطبان هدف شما خدمت می کند
انواع لوگو
 لوگو چیست؟اصطلاح "لوگو" اغلب به عنوان یک نشانه برای تعریف هر نشانی که یک شرکت برای نشان دادن بصری برند خود طراحی کرده است استفاده می شود.
برای سفارش طراحی لوگو به آرمکده کلیک کنید.
اما در مورد طراحی لوگو دو دسته اصلی وجود دارد:لوگوهایی که فقط از نوع تشکیل شده اند - نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکتلوگوهایی حاوی متن و نماد در دو دسته کلی، پنج نوع اصلی لوگو وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ویژگی های طراحی منحصر به فرد خود را دارند. بسته به عوامل مختلفی: طول نام شرکت، صنعت و مشتریان بالقوه شما، ممکن است یک سبک برای شما بهتر از دیگران کار کند. هر نوع لوگو می‌تواند هدف متفاوتی داشته باشد، اما سبک‌های خاصی در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، به‌ویژه با وجود کسب‌وکارهای بیشتری که منحصراً آنلاین هستند. «بیشتر اوقات، لوگوها در مقیاسی کشویی بین حالت کلامی صرف و صرفاً بصری عمل می‌کنند: کلمه‌ای با حرفی که مثلاً جناس بصری می‌سازد، یا نمادی حاوی نام شرکت» - مایکل اوامی، نویسنده کتاب لوگو: راهنمای مرجع برای نمادها و لوگوتایپ ها.
 با آن، بیایید به هر نوع لوگو با جزئیات بیشتری بپردازیم.1. وردمارک/لوگوتایپ آرمنوع لوگو علامت کلمه کلاسیک ترین و خالص ترین شکل لوگو علامت کلمه است که گاهی به عنوان لوگوتایپ نیز شناخته می شود. و این فقط نام شرکت است. درمان فقط متنی به نام شرکت بستگی دارد. برای شرکت‌هایی که نام‌های کوتاه دارند، معمولاً طراحی لوگوی علامت کلمه را انتخاب می‌کنند (یک کلمه یا نام‌های خط تیره/ترکیبی ایده‌آل هستند). اگر نام یک شرکت دارای دو کلمه باشد، می توان آنها را برای صرفه جویی در فضا انباشته کرد. بدون نمادها یا تصاویر، تایپوگرافی به محوریت تبدیل می‌شود و نام شرکت به نقطه عطف بصری برند تبدیل می‌شود. به نمونه های معروفی مانند کوکاکولا، گوگل و نیویورک تایمز فکر کنید. اما حتی بدون تصویرسازی، در انتخاب فونت، رنگ، ویژگی‌های کاراکتر، فاصله‌ها و شکل‌ها، فضای زیادی برای استعداد هنری وجود دارد. سبک کلمات بیانگر معنی و برانگیختن شخصیت برند است، خواه بازیگوش، هنری، آموزشی یا جدی باشد.نحوه استفاده از لوگوهای علامت کلمه
نکته خوب در مورد لوگوهای علامت کلمه این است که به راحتی در رسانه ها اعمال می شوند و با تمیز و بدون پیچیدگی تشخیص نام را افزایش می دهند. برای شرکت‌ها معمول است که لوگوی علامت کلمه خود را به یک حروف اول یا مونوگرام کوتاه کنند (فیس‌بوک را در نظر بگیرید که از F معروف خود در بیشتر برنامه‌های کاربردی خود استفاده می‌کند). در ادامه لوگوهای مونوگرام را توضیح خواهیم داد.
 
2- مونوگرام
اگر نام شرکت شما کوتاه نیست، می‌خواهید یک لوگوی مونوگرام (یا علامت حروف) یا تنوع لوگو را بررسی کنید. لوگوی مونوگرام شامل یک تا چهار حرف است که معمولاً حروف اول یا حرف اول یک شرکت است. به جای یک نماد سنتی استفاده می شود و هویت یک شرکت را به تصویری چشم نواز تبدیل می کند. البته حروف اول به بخش کلیدی لوگو تبدیل می شود. در طراحی شما، آنها باید خوانا و در عین حال به یاد ماندنی باشند. اگر شما یک بچه تازه وارد هستید، نام کامل شرکت را در زیر لوگو قرار دهید تا به رسمیت شناخته شود – این تاکتیک زمانی رایج است که برندها شروع به کار می کنند. مونوگرام نوع لوگو نحوه استفاده از لوگوهای مونوگرامحروف و مونوگرام ها معمولاً از نظر ماهیت فشرده تر از لوگوهایی هستند که شامل یک تصویر هستند و در فضاهای کوچک به ویژه مربع ها خوب به نظر می رسند. اما از آنجایی که این نوع لوگوها تنها بر متن تکیه می کنند، شما باید انرژی خود را بر روی انتخاب فونت مناسب متمرکز کنید. لوگوی شما باید به راحتی خوانده شود، اما متمایز و جذاب باشد. HBO، مک‌دونالدز معروف «M»، یا سی‌های درهم تنیده در لوگوی Chanel را به عنوان نمونه‌های قابل توجه در نظر بگیرید. و همانطور که قبلا ذکر شد، برای فضاهای کوچکتر مانند فاویکون‌های وب‌سایت، برنامه‌ها و تصاویر نمایه رسانه‌های اجتماعی، استفاده از نسخه تک‌گرام یا حروف نشان‌واره علامت کلمه غیرمعمول نیست. برای تقویت شناخت برند، باید مطمئن شوید که فونت در هر دو نسخه یکسان است.
3- لوگو ترکیبی
یک علامت کلمه یا حروف با یک نماد (اغلب به آن نشانگر نامیده می شود) چیزی است که یک لوگو ترکیبی را تشکیل می دهد. این رایج ترین نوع طراحی لوگو است که تا حدی به دلیل انعطاف پذیری آن است. می‌توانید از نماد به تنهایی (مثلاً در عکس‌های نمایه رسانه‌های اجتماعی یا فاویکون‌ها) یا فقط از علامت کلمه یا حروف در صورت نیاز استفاده کنید. با علامت ترکیبی، یک نماد می تواند در کنار، بالا، پایین یا داخل متن ظاهر شود. حتی گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک حرف در نام شرکت باشد. نوع علامت حروف لوگو نماد یک عنصر شناسایی برند شما است و می تواند انتزاعی یا تحت اللفظی باشد. به نماد نمادین Nike swoosh فکر کنید - یک تیک صاف شده که هیچ ارتباطی با نام ندارد. آن را با لوگوی اپل مقایسه کنید – نمادی که مستقیماً به نام شرکت اشاره دارد. نحوه استفاده از لوگوهای ترکیبیشرکت هایی که در ایجاد هویت برند قوی با طراحی لوگوی ترکیبی موفق هستند، ممکن است به ناچار به دنبال ساده سازی لوگوی خود باشند. این کار را می توان با انداختن تایپ فیس برای تکیه بر نماد برای نشان دادن نام تجاری انجام داد - به بخش آرم مارک تجاری در زیر مراجعه کنید. اما لوگوهای ترکیبی برای کسب و کارهای جدیدی که نیاز به شناسایی برند دارند، انتخاب بهتری هستند. در نهایت، علامت ترکیبی یک راه مطمئن برای ایجاد یک لوگوی سازگار برای استفاده در رسانه ها است. به این فکر کنید که چگونه شرکت های بزرگی مانند آدیداس و تاکو بل از این قالب در سراسر کانال ها استفاده می کنند. اکنون که سه نوع اصلی لوگو (علامت کلمه، مونوگرام و علامت ترکیبی) را پوشش دادیم، در مورد سه نوع لوگوی کمتر رایج صحبت خواهیم کرد. 
4. علامت تجاری / نماد آرم / نشان علامت تصویریلوگوی علامت تجاری یک تصویر یا نماد مستقل است. علامت می تواند تصویری باشد، یک شی واقعی را نشان دهد (دوباره، اپل فکر کنید)، یا یک شکل انتزاعی. این نوع لوگو شامل نام شرکت نمی‌شود، که خطر بزرگی برای کسب‌وکار جدیدی است که می‌خواهد نامش قابل مشاهده باشد. لوگوهای علامت تجاری برای برندهایی که قبلاً به رسمیت شناخته شده برند هستند، بهترین هستند. و درست مانند زمان صرف شده برای نام شرکت، نوع تصویری که در لوگوی مارک تجاری استفاده شده است باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. تصویر در مورد شرکت شما چه می گوید؟ آیا این بازتاب مستقیم نام شرکت است یا چیزی انتزاعی تر؟ آیا احساس یا معنایی را به مشتری بالقوه منتقل می کند؟ نحوه استفاده از لوگوی مارک تجاریاگر ایده لوگوی علامت تجاری را دوست دارید اما مطمئن نیستید که انتخاب درستی است، طراحی لوگوی با یک لوگوی ترکیبی با علامت کلمه و نماد را در نظر بگیرید. این نماد می‌تواند به‌عنوان یک نماد مستقل برای برنامه‌های خاص، مانند تصاویر نمایه رسانه‌های اجتماعی یا فاویکون‌های وب‌سایت استفاده شود.
 5. آرم نشاننوع آرم لوگو یکی از قدیمی ترین اشکال لوگو، نشان است. عناصر لوگوی نشان شامل متنی به سبک قدیمی در داخل ظرف (اغلب یک دایره یا شکل دیگر) است. به نشان ها، مهرها یا تاج ها فکر کنید. آرم های نماد به جای تایپوگرافی به عنوان یک تصویر منسجم در نظر گرفته می شوند. این نشان می تواند اعتبار یا ظرافت را نشان دهد - اغلب با برندهایی که سابقه طولانی دارند. اما این نوع لوگو نیز کمتر تطبیق پذیر است، به خصوص برای استفاده آنلاین. لوگوهای نشان معمولاً پیچیده هستند، بنابراین برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی یا کارت‌های ویزیت کوچک‌تر می‌شوند.نحوه استفاده از لوگوهای نمادآرم های نشان به دلیل شکلشان، تصاویر پروفایل شبکه های اجتماعی شگفت انگیزی را ایجاد می کنند. آنها همچنین وقتی تقریباً روی هر چیزی چاپ می شوند عالی به نظر می رسند - از لباس گرفته تا برچسب به دلیل طراحی منحصر به فردشان.
 6. آرم مسکاتنوع لوگوی مسکات لوگوی مسکات شامل یک شخصیت مصور است که به عنوان سفیر یک برند عمل می کند. این نوع لوگوها اغلب مفرح و دوستانه هستند و به مخاطبان شخصیتی می دهند که با آنها ارتباط برقرار کنند. شما اغلب لوگوهای مسکات را می بینید که به دلیل ماهیت جذاب آنها در مارک های کودکان استفاده می شود. به بسیاری از شخصیت های کلوگ فکر کنید، از تونی ببر گرفته تا توکان سام. شرکت های خدماتی، برندهای مواد غذایی و تیم های ورزشی از کاربران فوق العاده این لوگوتایپ ها هستند. اما اخیراً، شاهد روندی بودیم که برنامه‌ها و برندهای فناوری بیشتر شخصیت‌های متحرک را برای انسانی کردن برندهای خود به کار می‌گیرند. نحوه استفاده از لوگوی مسکاتاگر به دنبال تزریق حس زندگی و شخصیت به برند خود هستید، یک لوگوی مسکات انتخاب کنید. مسکات ها می توانند برای داستان گویی و همچنین انیمیشن سازی عالی باشند. اگر یک برنامه ایجاد کرده اید یا یک شرکت فناوری راه اندازی کرده اید، از مسکات ها می توان برای آموزش، هیجان و درگیر کردن کاربران ابزارهای شما استفاده کرد. انتخاب نوع مناسب لوگوبه یاد داشته باشید: لوگوی شما هم به صورت دیجیتالی و هم فیزیکی زنده خواهد بود. این به اندازه های مختلف مقیاس می شود، روی کاغذ چاپ می شود، به عنوان یک عکس نمایه آپلود می شود - این لیست ادامه دارد. به همین دلیل است که برای برندها بسیار رایج است که طرح هایی با و بدون نماد (یا مونوگرام) ایجاد کنند تا هر دو را آماده داشته باشند. این عمل به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی، جایی که باید از لوگو در کانال های دیجیتال استفاده شود، محبوب شده است. اگر نام شرکت طولانی‌تری دارید، همیشه در یک فضای کوچک مانند عکس نمایه مربعی کار نمی‌کند. یک نسخه مونوگرام یا فقط نماد می تواند طراحی شما را سازگارتر کند. هر نوع لوگویی که انتخاب می کنید، طراحی شما باید اثری از برند شما به جا بگذارد. اگر از شرکت های مشابه در بازار متمایز باشد، متمایز کردن محصول یا خدمات خود و ایجاد شناخت بین مخاطبان هدف آسان تر خواهد بود. آیا می خواهید در مورد طراحی لوگو بیشتر بدانید؟ راهنمای ما را بررسی کنید یا همین امروز با سازنده آرم ما شروع کنید!
 

3 ترفند در طراحی لوگو

۱۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
آیا نیاز به ایجاد یک لوگو در یک مهلت دارید؟ آیا برای شروع پروژه هویت برند جدید تلاش می کنید؟ در اینجا ما به سه نکته و ترفند کلیدی طراحی لوگو برای ایجاد لوگو در زمان کوتاهی نگاه می کنیم. این نکات مورد علاقه متخصصان آژانس و فریلنسرهای با تجربه است و یک چک لیست عالی برای انجام پروژه های طراحی لوگو با اطمینان ایجاد می کند.
آرمکده یکی از شرکت های موفق در زمینه سایت طراحی لوگو است. شما می توانید انواع لوگو های طراحی شده در این شرکت حرفه ای را از اینجا ببینید.
 
زمان کاری خود را تعریف کنید
اگرچه جذاب‌ترین نکات طراحی نیست، اما داشتن یک برنامه زمانی که مهلتی در پیش دارید ضروری است.
 
طراحی لوگو برای بسیاری از طراحان جام مقدس پروژه های خلاقانه است. می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که فوراً شیرجه بزنید و ایده‌ها را شروع به طوفان فکری و طرح‌ریزی کنید، اما فقط 10 دقیقه برای پیش‌نویس فرآیند طراحی خود وقت بگذارید و در طول روز از مزایای آن بهره‌مند شوید.
 
طراحان باتجربه برای کنار هم قرار دادن طرح‌های برند، روال خاصی دارند، و این تکنیکی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و می‌تواند تفاوت بین تولید چند ایده خوب و تولید یک لوگوی واقعی و صیقلی را که مشتری دوست دارد، ایجاد کند.
 
این یک گردش کار اساسی است که ساختار محکمی برای نزدیک شدن به فرآیند طراحی لوگو فراهم می کند:

 
اینفوگرافی گردش کار لوگو
مرحله 1: خلاصه را مطالعه کنید
به محض اینکه تلفن را کنار گذاشتید یا به آن ایمیل درخواست مشتری پاسخ «بله» دادید، باید در این خلاصه فکر کنید. اگر مشتری یک خلاصه مفصل به شما ارائه کرده است، مطمئن شوید که هر اینچ از سند را هضم کرده اید تا درک قوی از برند و درخواست خلاق مشتری داشته باشید. حتی اگر در مورد ایجاد لوگو احساس اطمینان می کنید، در صورت عدم ارائه توضیحات مشتری، تخصص شما کمتر است.
 
اگر وقت دارید، مطالعه مختصر خود را با تحقیقات آنلاین در مورد بازار و رقابت مشتری دنبال کنید. آیا می توانید شباهت هایی بین طراحی های برند در بخش آنها پیدا کنید؟ یادداشت های ذهنی در مورد رنگ ها، نمادها و سبک های تایپ رایج بنویسید.
 
مرحله 2: الهام بگیرید
وقتی همه چیز را در مورد کوتاه و نام تجاری دانستید، وقت آن است که کنار بروید و الهام بگیرید. چه از طریق مرور آنلاین باشد و چه با قدم زدن در بیرون، باید سعی کنید به فضای ذهنی دسترسی داشته باشید که ایده های خلاقانه آزادانه در آن جریان دارند. هنگامی که ایده ای به دست آوردید، آن را یادداشت کنید و سپس مغز خود را به جای دیگری ببرید. در این مرحله می‌خواهید ایده‌ها و امکانات زیادی برای کاوش ایجاد کنید، بنابراین تهیه فهرستی طولانی از ایده‌های تصادفی یا نقشه ذهنی، تمرین بسیار خوبی است.
 
مرحله 3: طرح
یک اسکچ پد و مداد بزرگ را بیرون بیاورید و با استفاده از یادداشت های الهام بخش خود، ایده های زیادی را ترسیم کنید. نگران اصلاح نقاشی های خود نباشید و چیزی را پاک نکنید! تا جایی که می توانید روی ترسیم ایده ها – و تکرار آن ایده ها – تمرکز کنید.
مرحله 4: بازنگری
سه یا چهار طرحی را که احساس می کنید بیشترین پتانسیل را دارند جدا کنید. ممکن است بخواهید این طرح ها را بیشتر اصلاح کنید و آنها را روی یک صفحه تمیز بکشید. اگر وقتتان تنگ است، ممکن است بخواهید مشتری را درگیر کنید، زیرا آنها می توانند به شما راهنمایی کنند که کدام طرح(های) را ترجیح می دهند. این می تواند با اجتناب از نیاز به دیجیتالی کردن یک مجموعه کامل از لوگوها در زمان شما صرفه جویی کند. با در نظر گرفتن نظر مشتری، به قوی ترین ایده لوگو محدود کنید و بیشتر اصلاح کنید. دوباره آن را ترسیم کنید، با هدف ساده کردن هر عنصر پیچیده، و فکر کردن به جزئیات دیگر مانند رنگ و بافت، که ممکن است به ظاهر کلی طرح بیافزاید. 
مرحله 5: برداری
اکنون شما آماده هستید که طراحی لوگوی خود را به کامپیوتر اختصاص دهید. با استفاده از یک اسکنر یا به سادگی با آپلود یک عکس با کیفیت بالا از دوربین گوشی خود، تصویری از طرح لوگوی خود را در رایانه خود آپلود کنید. آن را در یک برنامه برداری مانند Adobe Illustrator، CorelDRAW یا Inkscape باز کنید، و با استفاده از ابزارهای ترسیم یا توابع ردیابی (اگر زمان زیادی ندارید)، لوگوی خود را بردارید. ممکن است بخواهید دو یا سه نسخه با رنگ های مختلف ایجاد کنید تا برخی از گزینه ها را به مشتری نشان دهید. 
مرحله 6: نهایی کردن
در نهایت، لوگو(های) برداری شده را برای مشتری خود ارسال کنید. امیدواریم، اگر آنها به نسخه طراحی شده شما پاسخ مثبت دادند، باید از نتیجه دیجیتالی شده بسیار راضی باشند، و شما ممکن است قبل از ارسال اثر هنری نهایی به آنها، فقط چند اصلاح داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام فایل‌هایی را که مشتری برای استفاده از لوگو به آن نیاز دارد، ارائه کنید، بنابراین فایل برداری بومی، یک پالت نمونه (فرمت Adobe Swatch Exchange [ASE] معمولا مفیدترین است) و هر فایل فونتی را شامل کنید. در صورت استفاده با طرح مرتبط است. این گردش کار تعمیم‌یافته به شما ایده می‌دهد که چگونه وظایف خود را در زمانی که پروژه لوگوی انجام می‌دهید سازماندهی کنید. اما برای بهتر کردن آن، می‌توانید گردش کار را به واحدهای زمان تقسیم کنید و به شما کمک می‌کند پروژه‌تان را بسیار مؤثرتر برنامه‌ریزی کنید. در زیر، من گردش کار را به واحدها تقسیم کرده ام.به عنوان مثال، اگر یک روز کاری یا تقریباً 8 ساعت برای تکمیل کار وقت داشته باشید، 1 واحد معادل حدود 45 دقیقه خواهد بود. برخی از قسمت‌های جریان به ناچار بیشتر از بقیه طول می‌کشد، بنابراین در حالی که ممکن است ۴۵ دقیقه برای مطالعه مختصر کافی باشد، یک دوره ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه برای اصلاح طرح لوگو مناسب‌تر است. اگر فقط یک لحظه برای برنامه ریزی گردش کار خود وقت بگذارید و تصمیم بگیرید که چقدر زمان می توانید برای هر کار اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که کل فرآیند طراحی لوگو شما نه تنها کارآمدتر، بلکه بدون استرس نیز می باشد! 
تفاوت بین لوگوهای تایپوگرافیک و نمادین را بدانید
دو نوع اصلی لوگو وجود دارد: تایپوگرافیک و نمادین. دانستن تفاوت بین اینها - و زمانی که استفاده از هر نوع مناسب است - می تواند شما را از غم و اندوه زیادی نجات دهد. بیایید هر نوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم… 
لوگوهای تایپوگرافی 
لوگوهای تایپوگرافی تقریباً به طور کامل از متن ساخته شده اند. نام برند به سبک خاصی طراحی شده است و ممکن است با عناصر کوچک دیگری مانند جزئیات رنگ یا گرافیک های جزئی همراه باشد یا نباشد. این طراحی لوگو برای برندی به نام «پاندا» نمونه‌ای از یک لوگوی تایپوگرافیک است، اما افزودن جزئیات کوچکی مانند شاخه‌های بامبو که در اطراف یک حرف در هم می‌پیچد نیز به عنوان یک سبک لوگوی تایپوگرافی در نظر گرفته می‌شود. لوگوی نوع پانداآرم‌های تایپوگرافی یک سبک امن هستند که تقریباً برای هر نوع برندی، چه شرکت‌های بزرگ یا کسب‌وکارهای مستقل کوچک کار می‌کنند. پیام برند که توسط لوگو ارسال می شود، فوری است و بیننده را مستقیماً با نام تجاری مرتبط می کند. اگر مشتری شما می خواهد نام تجاری خود را قابل جستجوتر کند و نام را به یاد ماندنی تر کند، یک لوگوی تایپوگرافی انتخاب معقولی است. 
لوگوهای نمادین 
لوگوهای نمادین با لوگوهای تایپ بسیار متفاوت هستند، زیرا بر ارتباط نمادین بین تصویر و برند متکی هستند.یک لوگوی نمادین متشکل از یک تصویر یا نماد گرافیکی قوی است که نام شرکت را از طریق نمایش تصویری (مثلاً در اینجا نام شرکت "پاندا" با تصویر یک پاندا نشان می‌دهد) یا خلق و خوی، اخلاق، یا صنعت برند از طریق چیزی انتزاعی تر. پاندا نقاشی روستاییلوگوهای نمادین یکی از نمادین ترین و مشهورترین لوگوهای جهان هستند. برای مثال آرم اپل یا نماد زرد و قرمز شل را در نظر بگیرید. لوگوهای صرفاً نمادین معمولاً برای شرکت های بسیار بزرگ و معتبری که می توانند درآمد زیادی برای تبلیغات و بازاریابی داشته باشند، بهترین کار را دارند. از این طریق، مشتریان با برند و لوگوی آن آشنا می‌شوند و یک ارتباط روان‌شناختی طولانی‌مدت بین دیدن لوگو و علامت تجاری با کیفیت و قابل اعتماد ایجاد می‌کنند. یک رسانه شادیک لوگوی صرفاً نمادین ممکن است برای یک کافی شاپ کوچک مناسب نباشد – مشتریان چگونه نام فروشگاه را می‌دانند مگر اینکه کسب‌وکار تبلیغات زیادی داشته باشد؟ در انتهای دیگر طیف، یک کسب و کار بزرگتر ممکن است بخواهد نام برند را در لوگوی خود قرار دهد تا یادآوری نام تجاری خود را تقویت کند. بنابراین چگونه می دانید که کدام نوع لوگو برای کسب و کار مشتری شما مناسب است؟ این معضلی است که اغلب طراحان لوگو با آن روبرو هستند، اما خوشبختانه پاسخ اغلب در وسط قرار دارد. شما مجبور نیستید یک طرح صرفا تایپوگرافیک یا نمادین ایجاد کنید، و اغلب ترکیب این دو با هم منجر به لوگویی می شود که خاطره انگیزتر و در نهایت همه کاره تر است. افزودن یک تصویر نمادین از پاندا به این طراحی لوگوی تایپوگرافیک، جزئیات جالبی را به طرح اضافه می کند، در حالی که به طور همزمان نام برند را از طریق نمادگرایی تقویت می کند.این طراحی همچنین اکنون بسیار انعطاف پذیرتر است.
در آینده، برند ممکن است متوجه شود که استفاده از عناصر تایپوگرافی یا نمادین لوگو به صورت مجزا (مانند رسانه های اجتماعی، لوازم التحریر، وب سایت و غیره) ممکن است به خوبی کار کند، در حالی که امنیت طراحی کامل لوگو در ارتباطات مهم را داشته باشد. لوگوی پانداجزئیات کوچک می تواند بزرگترین تفاوت را ایجاد کندتفاوت بین یک لوگوی OK و یک لوگوی صیقلی که در آزمون زمان مقاومت می کند چیست؟
عامل اصلی که لوگوهای واقعا خوب را از بقیه جدا می کند، کیفیت اجرا است. شما می‌توانید تقریباً همین ایده را برای یک لوگو داشته باشید، مثلاً پاندا برای برندی به نام «پاندا»، اما روش‌های کوچکی که طراحی را اصلاح می‌کنید می‌تواند تفاوت ایجاد کند. طراحان لوگوی حرفه ای اغلب زمان بیشتری را صرف اصلاح جزئیات جزئی طراحی لوگو می کنند تا اینکه به دنبال الهام گرفتن یا طراحی ایده ها باشند. طراحان می‌دانند که همین جزئیات جزئی است که می‌تواند به یک لوگو حس فوق‌العاده خوب و معاصر بدهد. به یاد دارید زمانی که گوگل در سال 2014 نسخه "جدید" لوگوی خود را منتشر کرد؟ برای بسیاری از مردم، حتی شبیه یک لوگوی جدید به نظر نمی رسید. تفاوت در هسته (فضای بین دو کاراکتر) بود - با حروف کوچک "g" فقط در امتداد یک پیکسل به سمت راست.معامله بزرگ، درست است؟ خوب، برای برخی از طراحان، تغییراتی مانند این یک معامله بزرگ است. و این تا حد زیادی به این دلیل است که حتی تغییرات کوچک مانند تنظیم هسته می تواند یک لوگو را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین وقتی می‌خواهید لوگوهای خود را اصلاح کنید، به جزئیات جزئی طراحی خود فکر کنید. آیا خط پایه نوع شما کاملاً مستقیم است؟ آیا این نوع در وزن کمی ضخیم تر یا نازک تر به نظر می رسد؟
آیا می توانید گرافیک برداری خود را بیش از این ساده کنید و هر توده و برآمدگی غیر ضروری را صاف کنید؟ اگر روی یک طراحی تایپوگرافی کار می کنید، ترفندهای هوشمندانه زیادی وجود دارد که می توانید در طراحی خود انجام دهید تا آن را کامل کنید. Kerning یک عنصر واقعاً کلیدی برای ایجاد یک لوگو کاملتر و مختصرتر است، و در اینجا یک نکته عالی برای اطمینان از درست بودن آن وجود دارد:
اگر لوگوی خود را وارونه کنید… چرخش عمودی... متوجه خواهید شد که گرفتن یک هسته خوب بین حروف بسیار آسان تر است. بدون نگاه کردن به محتوای متنی لوگو، می توانید فضای بین شخصیت ها را در سطح بصری صرف ارزیابی کنید.نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا لوگوی تایپوگرافی شما با حروف بزرگ یا کوچک بهتر به نظر می رسد. کالوین کلاین مطمئناً فکر می‌کرد که حروف بزرگ امسال پیشرفتی را به همراه خواهد داشت و تصمیم گرفت که نشان تجاری کوچک دهه نود را برای سبک مدرن‌تری که با حروف بزرگ تنظیم می‌شود کنار بگذارد. لوگوی جدید کالوین
کلاینطراحی لوگوی جدید Calvin Klein توسط Peter Saville هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این تصمیم عاقلانه بوده است یا خیر، نمی‌داند، اما مطمئناً این نکته را ثابت می‌کند که حتی با ساده‌ترین طرح‌های لوگو، هنوز فضای زیادی برای مانور در مورد جزئیات دقیق وجود دارد. در این مقاله ما به سه نکته کلیدی برای طراحی لوگوهای فوق العاده با اطمینان نگاه کرده ایم. تعریف گردش کار قبل از شروع، دانستن اینکه چه زمانی مناسب است به سراغ طرح‌های تایپوگرافی یا نمادین بروید، و اصلاح جزئیات دقیق لوگوی شما همگی می‌توانند به ارتقای طرح‌های برند شما به سطح بعدی کمک کنند. 

منبع: https://www.shutterstock.com/blog/logo-design-tips-youll-ever-need-know