10 نکته برای طراحی لوگو موفق

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
بنابراین شما در حال طراحی یک لوگو هستید. به نظر کار آسانی است، درست است؟ یک دایره بکشید، نام شرکت را تایپ کنید و کارتان تمام شد (من به معنای واقعی کلمه شنیده ام که یک طراح همین فرآیند را پیشنهاد کرده است). متأسفانه، اگر واقعاً ارزش پولی را دارید که مشتری به شما می‌پردازد، خیلی بیشتر از اینها وجود دارد.
 
امروزه یک میلیون نفر در صنعت طراحی لوگو وجود دارند که لوگوهای نامرتب را به صورت انبوه برای سایت های جمع سپاری عرضه می کنند. چگونه می‌توانید به عنوان یک حرفه‌ای جدی در میان دیگر افراد متمایز شوید و آرم‌های باکیفیتی تولید کنید که نامناسب باشد؟ نکات طراحی لوگو زیر را بخوانید تا متوجه شوید.
آیا در وسط پروژه طراحی لوگو هستید؟ فراموش نکنید که راهنمای عمیق ما را در مورد نحوه طراحی لوگو بررسی کنید!
1. از Visual Double Entender استفاده کنید
برخی از لوگوهای مورد علاقه من در جهان از تکنیکی استفاده می کنند که من دوست دارم آن را یک دوتایی بصری بنامم، که روشی بیش از حد فانتزی برای گفتن این است که از طریق تفسیر هوشمندانه یک مفهوم یا ایده، دو تصویر در یک تصویر پیچیده شده است.
برای سفارش طراحی مجدد لوگو به آرمکده مراجعه کنید.  
این لوگو شکل یک بند انگشتی را به خود می گیرد که «مکان» یا «مکان» را نشان می دهد، اما به وضوح مانند یک لیوان شراب وارونه به نظر می رسد. طرح های لوگو که از این تکنیک استفاده می کنند هوشمندانه و به یاد ماندنی هستند. بینندگان بازی ذهن کوچکی را که شما انجام می دهید دوست دارند و به دلیل آن بیشتر مستعد قدردانی از یک طرح هستند. در گذشته، ما پستی از لوگوهای فضای منفی هوشمندانه مانند تصویر زیر گردآوری کرده‌ایم. ببینید آیا شما هم مثل من عاشق این نوع طراحی لوگو هستید یا خیر!
2. رنگ بسیار مهم است
یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو، پالت رنگ است. این یک تصمیم سطحی نیست، رنگ حامل معانی است و ایده ها را منتقل می کند. گاهی اوقات شما به رنگ های یک برند وابسته هستید، اما گاهی اوقات شما آزادی کاوش را خواهید داشت. من عاشق پالت غنی استفاده شده در لوگوی Zion در زیر هستم.  رنگ‌های اینجا شما را می‌گیرند و به درون می‌کشند، به تصویر زندگی می‌بخشند و زمینه بیشتری به شکل منظره می‌دهند. همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب همه کاره است و همچنان در مقیاس خاکستری به خوبی عمل می کند:  فراتر از نسخه خاکستری، من دوست دارم نسخه تک رنگ واقعی را نیز با استفاده از فضای سیاه و منفی به مشتریان ارائه دهم. این امر با لوگوی بالا کمی مشکل خواهد بود، اما قطعا ممکن است. همیشه در نظر داشته باشید که لوگو برای چه چیزی استفاده می شود و آیا موارد استفاده مختلف به نسخه های متفاوتی نیاز دارند یا خیر.
 3. از کلیشه پرهیز کنید
هر چند سال یا بیشتر، برخی از مدهای جدید در طراحی لوگو ظاهر می شوند. من شخصاً عاشق مطالعه گرایش‌های طراحی هستم و حتی ممکن است پیدا کنید که من به من پیشنهاد می‌کنم برای همگام شدن با زمان‌ها، به چند مدل باند بپرم، اما در مورد لوگوها، من فقط از آن متنفرم که تعدادی طراح بارها و بارها از یک ایده استفاده کنند. آیا باید در مورد آخرین روندهای طراحی لوگو بدانید و بدانید چه چیزهایی در مورد آنها خوب و بد هستند؟ کاملا. آیا باید آنها را به طور کامل دنبال کنید؟ قطعا نه.کهن الگوی اصلی بالا در حال حاضر بارها و بارها در طراحی لوگو استفاده می شود و به سرعت قدیمی می شود. چرا از طرحی استفاده نمی کنید که در واقع خودتان فکر کرده اید به جای اینکه کارهایی که دیگران انجام می دهند را از بین ببرید؟ ما یک مقاله کامل داریم که به نمایش کلیشه های طراحی لوگو اختصاص داده شده است، حتماً آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در طراحی لوگو بدون الهام مقصر نیستید. 
4. آن را قابل مالکیت کنید
من معتقد نیستم که «قابلیت مالکیت» یک کلمه واقعی است، اما با این وجود شما آن را در بازاریابی کمی می شنوید (بازاریاب ها عاشق ساختن کلمات هستند). این مفهوم قطعاً مفهوم مهمی است که به نکته قبلی پیوند نزدیکی دارد. به جای پیروی از گله و استفاده از طرح کلیشه ای، باید در عوض برای چیزی تلاش کنید که به طور منحصر به فرد قابل تشخیص باشد. من همیشه از لوگوی Evernote در این زمینه قدردانی کرده ام:  این در واقع فقط یک سر فیل است که مفهومی منحصر به فرد به نظر نمی رسد. با این حال، نحوه ترسیم آن با تنه پیچ خورده و چین صفحه در گوش باعث می شود که فوراً قابل تشخیص باشد. همانطور که در حال طراحی لوگو هستید، در نظر بگیرید که آیا طرح شما عمومی است یا منحصر به فرد. آیا احتمال دارد که دیگران چیزی مشابه تولید کنند؟ به یاد داشته باشید، اولین ایده شما معمولاً عمومی ترین ایده شماست (این اولین ایده دیگران نیز هست). قبل از انتخاب ایده‌هایی که بیشتر دنبال می‌شوند، یک یا دو صفحه دفترچه یادداشت را با طرح‌های خشن پر کنید.
 5. همه عاشق نوع سفارشی هستند
در حالی که ما در مورد منحصر به فرد بودن صحبت می کنیم، تقریباً هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند به لوگوی شما حسی منحصر به فرد بدهد، مانند حروف سفارشی عالی.اغلب اوقات ما طراحی لوگو را صرفاً سفری به منوی فونت می بینیم تا ببینیم کدام حروف باعث می شود نام شرکت به بهترین شکل به نظر برسد. اگر کسی برای "طراحی" لوگوی خود به شما پول می دهد، احتمالاً از شما انتظار دارد که کمی تلاش بیشتری برای آن انجام دهید. اغلب ما طراحی لوگو را به عنوان یک سفر به منوی فونت می بینیم.نوع سفارشی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که لوگوی منحصر به فرد شما به همین شکل باقی می ماند. اگر طراحان Lowlife متوجه شوند که از چه نوع تایپی استفاده می‌کنید، کار شما را با ضربان قلب پاره می‌کنند، اما تقلید از نوع طراحی شده با دست به مهارت واقعی نیاز دارد! البته به خاطر داشته باشید که اگر لوگوی شما به اندازه کافی معروف باشد، مردم همیشه سعی می کنند آن را پاره کنند. این مطمئناً برای لوگوی اسکریپت مورد علاقه من صادق است:فیلمنامه حیرت‌انگیز کوکاکولا در چند دهه اخیر بارها در تقلیدهای ناخوشایند به سرقت رفته است.
  6. آن را ساده و احمقانه نگه دارید
بیایید با آن روبرو شویم، همه نمی توانند یک فیلمنامه زیبا و با دست طراحی شده را به دلخواه از بین ببرند. فقط به این دلیل که شما یک طراح هستید، به این معنا نیست که یک تصویرگر یا تایپوگراف فوق العاده هستید (اگرچه کمک می کند). اگر با این توصیف مطابقت دارید، نترسید، هیچ چیزی مانع از ایجاد لوگوهای عالی نیست. در این شرایط، این چهار کلمه قدرتمند را به خاطر بسپارید: آن را ساده نگه دارید، احمقانه! لوگوهای ساده اما قدرتمند در دنیای تجارت نفوذ می کنند و همیشه بهترین نمادها برای ایستادگی در آزمون زمان هستند.در بررسی نحوه ساخت یکی از این نوع لوگوها، بیایید در مورد لوگوی اپل بحث کنیم. شبح یک سیب چیز خاصی یا به یاد ماندنی نیست:  این همان نیش گم شده است که آن را به سطح بعدی می برد. این کاراکتر به لوگو می دهد، آن را منحصر به فرد می کند و معنی را عمیق تر می کند (کامپیوترها و بایت ها، متوجه می شوید؟). بدون نیش، سیب خسته کننده است، با آن، سیب ناگهان نمادین است. همیشه به این فکر کنید که چگونه می توانید آن مایل اضافی را طی کنید و لوگوهای خسته کننده خود را به علامت های تجاری غیرقابل انکار تبدیل کنید.
 7. نسبت و تقارن را در نظر بگیرید
برخی از افراد ممکن است با بحث در مورد تناسب و تقارن غافلگیر شوند (به لوگوی جدید پپسی مراجعه کنید)، اما اگر دیوانه را از بین ببریم، هنوز چند درس مهم در اینجا وجود دارد. لوگوی جدید توییتر را به عنوان مثال در نظر بگیرید:  در اینجا دایره‌ها برای متقاعد کردن شما به داستان کیهانی عجیب و غریب که معنی ندارد، استفاده نمی‌شوند، آنها فقط به عنوان راهنمایی برای ایجاد یک لوگوی متعادل با منحنی‌ها و قوس‌های ثابت استفاده می‌شوند. علیرغم این واقعیت که به نظر می رسد نیش تقارن لوگوی اپل در بالا را نقض می کند، اگر عمیق تر بگردیم می بینیم که هنوز مقدار زیادی تناسب و تقارن در اینجا وجود دارد (منبع تصویر):
8. به فضای منفی فکر کنید
ترفند قدیمی استفاده از فضای منفی در یک لوگو به روشی هوشمندانه، در امتداد یک رگه دوگانه است. نمونه استاندارد صنعت این تکنیک آرم FedEx و فلش مخفی آن است.
  هنوز آن را ندیده اید؟ به نگاه کردن ادامه دهید، آنجاست. این چیزی است که من در مورد این لوگو دوست دارم، استفاده از فضای منفی بسیار ظریف است. اکثر مردم در ایالات متحده سال‌ها لوگوی فدرال اکسپرس را به صورت روزانه یا هفتگی در کنار کامیون‌های بی‌شمار می‌بینند و هرگز متوجه این پیکان نمی‌شوند. Logopond مملو از طرح های لوگوی عالی است که از فضای منفی به شیوه ای جالب استفاده می کند. مثال زیر را بررسی کنید، که ایده شاخ گاو نر و لیوان شراب را با هم ترکیب می کند. 
 9. منفعل در مقابل فعال
یکی از جنبه های جالب طراحی لوگو که اخیراً به آن توجه زیادی کرده ام، مفهوم القای حرکت یا حس فعالیت در لوگو است. این همیشه مناسب نیست (مانند لوگوی اپل)، اما گاهی اوقات واقعاً می‌تواند به یک لوگو، چه از منظر بصری و چه از منظر مفهومی، تقویت لازم را بدهد. به عنوان مثال، بیایید دوباره به لوگوی توییتر نگاه کنیم. در روزهای اولیه، پرنده از حالت نشسته و منفعل به فعال شدن و پرواز تبدیل شد.در جدیدترین تکرار، آنها این مفهوم را حتی با نشان دادن پرنده در جهت رو به بالا نشان دادند که به جای شناور شدن در امتداد همان مسیر قدیمی، در حال بالا رفتن از هوا است.  وقتی صحبت از لوگوهایی با طلسم می شود، حس حرکت بسیار مهم است. تصویر مارلین زیر، ماهی را صرفاً دراز کشیده به تصویر نمی‌کشد، بلکه در حالتی پیروزمندانه به هوا می‌پرد. اسکرین شاتاین مفهوم حتی به اشیاء معمولی بی جان نیز گسترش می یابد. در نظر بگیرید که لوگوی زیر چقدر بهتر مفهوم «خانه خشن» را با القای حس حرکت به تصویر می‌کشد. اسکرین شات
10. معنی آن را بدانید
هر لوگوی خوبی داستانی دارد. بسیار فراتر از یک طرح ساده، لوگوهای قوی پر از معنا هستند، چه آشکار و چه پنهان. در بالا در چندین مورد در این مورد بحث کردیم. پیکان لوگوی فدرال اکسپرس نشان‌دهنده حرکت رو به جلو و تحویل است، لوگوی اپل یک «بایت» از دست داده است، و پرنده توییتر در یک مسیر رو به بالا پرواز می‌کند. نیمی از زمان من تعجب می کنم که آیا طراحان لوگو بعد از اینکه لوگو قبلاً تولید شده است به معنای آن نمی رسند، اما صرف نظر از این موضوع، زمانی که شما به عنوان یک طراح می توانید به مشتری نشان دهید که چقدر فکر و استدلال برای لوگویی که برای آن تولید کرده اید، بسیار خوب است. آنها مشتریان ممکن است فکر کنند که تمام چیزی که می‌خواهند چیزی تازه و جالب است، اما اگر در عوض لوگویی ارائه دهید که با ارزش‌های اصلی و مأموریت شرکت مرتبط باشد، ذهن آنها را منفجر خواهید کرد و شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت.  
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.