چطور برای یک برند لوگو طراحی کنیم؟

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

کسی که اهمیت ایجاد یک لوگو را می داند، همیشه در هنگام ایجاد آن برند، به چند چیز اهمیت می دهد. نمی توان به سادگی با چشم بند، لوگوها را به صورت تصادفی انتخاب کرد زیرا این آرم ها کسب و کار فرد را مشخص می کنند. بنابراین، تمرین و زمینه سازی زیادی لازم است.

این الزام نیاز طراحان حرفه ای لوگو را برای طراحی لوگو حرفه ای برانگیخته است. متخصصان قبل از شروع کار خود تحقیقات زیادی انجام می دهند. آنها پاسخ بسیاری از سؤالات کنجکاو در مورد شرکت را پیدا می کنند و این راه حل ها به آنها کمک می کند ساختار و ترکیب رنگ مربوطه را برای لوگوی شرکت بیاندیشند.

برای سفارش طراحی لوگو شرکتی به آرمکده مراجعه کنید.

 

آنها چه می بینند؟

طراحان لوگو به طور کلی سوالاتی در رابطه با انواع مختلفی دارند، مانند نوع شرکت، محصولات موجود در آن، ارزش ها یا اصولی که شرکت معتقد است، گروه سنی و ویژگی های اجتماعی مشتریان هدف، رقابت برای شرکت های مشابه. نوع محصولات موجود در بازار و غیره همچنین عوامل فنی مانند فونت، رنگ، متون سایه دار و غیره بیشترین نقش را دارند.

بنابراین این عوامل بسیار بر ذهن یک طراح در هنگام فکر کردن به لوگو تأثیر می گذارد.

 این عوامل چگونه بر لوگو تأثیر می گذارند؟

بیایید ببینیم که چگونه برخی از عوامل ذکر شده در بالا واقعاً بر لوگو تأثیر می گذارد:

گروه سنی:

گروه سنی مصرف کنندگان هدف یکی از عوامل مهم است. اگر مشتری یک بچه است، حتماً لوگو باید شامل تعدادی کمیک یا کارتون یک ابرقهرمان باشد. این باعث ایجاد علاقه در بین بچه ها می شود و توجه آنها را جلب می کند. اگر مشتری یک نوجوان است، طراح باید مطمئن شود که مغز جوان خود را فعال می کند تا توجه نوجوان را جلب کند. لوگو باید مشتری را مانند چهره زیبای یک خانم یا یک مرد جذب کند. افراد مسن سعی می کنند خودشان را با هم مرتبط کنند اگر لوگو کمی تاریخ باشد.

 محصولات/خدمات موجود:

لوگو با نوع شرکتی که برای آن ساخته شده است تغییر می کند. شرکتی که محصولاتش بر اساس غذا تولید می‌شود باید مطمئن شود که لوگو شبیه غذای آن‌ها است یا با طعم آن یا چیزی مرتبط است. به طور مشابه، یک شرکت با خدمات فناوری اطلاعات یا حرفه ای باید مراقب باشد که ظرافت در سراسر لوگو حفظ شود که یک عامل اصلی است.به عنوان مثال، سایت تجارت الکترونیک AMAZON دارای یک علامت پیکان از اولین A تا Z است که محصولات A-Z را پیشنهاد می کند، یعنی همه چیز در اینجا موجود است. این یک نماد ساده است که خدمات آنها چگونه کار می کند و گاهی اوقات این ارقام کوچک آن را بیان می کنند.رقابت:وقتی یک شرکت تازه وارد بازار شده است و بازار قبلاً توسط شرکت دیگری اشغال شده است، پس لوگوی شرکت باید به سختی مورد توجه قرار گیرد که باید تمام توجهات را به خود جلب کند. این امر باعث می شود که شرکت جدید نیاز به یک لوگو را پیدا کند که باید آرم موجود را شکست دهد.عوامل فنی:عواملی مانند رنگ، سایه، اپتیک و غیره در موفقیت یک لوگو بسیار مهم هستند.
الگوهای رنگی باید با نیاز شرکت متفاوت باشد. رنگ ها بر اساس محل نگهداری پوستر لوگو انتخاب می شوند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند کفش، ساعت، لباس و غیره باید در نور روز برای عموم تبلیغ کنند. مردم باید لوگو را بشناسند و این باید توجه را جلب کند. بنابراین از رنگ های تیره و پررنگ استفاده می کنند تا از فواصل دور قابل مشاهده باشند.به طور مشابه، الگوی رنگ برای لوگوهایی که برند را روی لباس نشان می‌دهند تغییر می‌کند. لوگو نباید بر رنگ پارچه تسلط داشته باشد، اما باید مشخص باشد که برند به وضوح درک می شود.برای شرکت‌هایی که محصولاتی مانند بطری‌های رنگ، بطری‌های نوشیدنی و سایر اشیایی دارند که شکل مشخصی دارند، آرم باید متناسب با شکل باشد و به وضوح قابل مشاهده باشد. بنابراین الگو در اینجا تغییر می کند و طراح باید به اندازه کافی خلاق باشد تا آن را به بهترین لوگو تبدیل کند.
رویه درگیر:
لوگوها با پیروی از مراحل خاصی ساخته می شوند. این فرآیند شامل تیم های زیادی می شود که عمدتاً بر روی دستیابی به لوگویی تمرکز می کنند که بازار و رضایت مشتری را به دست آورد.
1.) مطالعه دقیق در مورد بازار انجام شده و اطلاعات اولیه در مورد عوامل ذکر شده در بالا انجام می شود. جزئیات اطلاعات با افزایش تیراندازی بیشتر از این قبیل سوالات افزایش می یابد.
2. نظرسنجی تحقیق و توسعه پاسخ های مورد نیاز را که برای شروع آماده سازی ضروری است، نشان می دهد. پاسخ ها برای مشتری ارسال می شود و هر دو طرف باید با جزئیات به دست آمده موافقت کنند. این فرآیند هم شامل تحقیقات کیفی و هم کمی است. یک تحقیق ثانویه نیز انجام می شود که کار آنها را تأیید می کند.
3.) طرح بندی مناسب از لوگو ترسیم شده است. مشتری و طراح تنها در صورتی به مرحله بعدی می روند که از طرح احساس رضایت داشته باشند.
4.) طراحان با استفاده از ابزارهای حرفه ای طرح کلی لوگو را ترسیم می کنند. اکنون این طرح کلی بررسی می شود که آیا الزامات برآورده شده است یا خیر. اکنون طرح برای تیم دیگری ارسال می شود.
5.) لوگوتایپ در اینجا تعیین می شود. نوع لوگو بسته به نیاز مانند لوگوی متنی، لوگوی نماد، لوگوی طلسم یا هر نوع دیگری تعیین می شود.
6.) تعدادی طرح ساخته می شود و انتخاب آرم مورد نظر به مشتری داده می شود. تیم ها درباره اینکه کدام لوگو باید نهایی شود، بحث می کنند و تصمیم می گیرند
.7.) طرح انتخاب شده سپس برای رنگ آمیزی ارسال می شود. حالت، بافت و سایه مورد نیاز توسط تیمی از متخصصان مورد بحث قرار می گیرد و آنها نیز گزینه های متعددی را ارائه می دهند. بهترین طرح پس از بحث تیم انتخاب می شود.
8.) سپس لوگوی انتخاب شده برای برآورده کردن تمام پارامترها و شرایط مطلوبی که تیم تحقیق و توسعه پیشنهاد کرده است بررسی می شود. این به عنوان بازخورد شناخته می شود. اصلاحات پیشنهادی، در صورت وجود، اصلاح می شوند.اگر پذیرفته شود، تیم بازاریابی یک استراتژی بازاریابی مناسب را برای انتقال آن به بازار اتخاذ می کند. این برند از طریق تبلیغات در رسانه های اجتماعی، اینترنت و تبلیغات در بازار ایجاد می شود تا به حداکثر برسد.
نتیجه گیری:
لوگویی که یک شرکت در اختیار دارد بیشتر شبیه به صورت بدن انسان است. لوگو باید در ذهن مشتریان نفوذ کند تا به یک برند موفق تبدیل شود. روش طراحی در ساخت لوگو بسیار خلاقانه است و مهارت های حرفه ای زیادی برای تبدیل شدن به یک طراح موفق را شامل می شود. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.