3 ترفند در طراحی لوگو

طراحی و ساخت لوگو

3 ترفند در طراحی لوگو

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
آیا نیاز به ایجاد یک لوگو در یک مهلت دارید؟ آیا برای شروع پروژه هویت برند جدید تلاش می کنید؟ در اینجا ما به سه نکته و ترفند کلیدی طراحی لوگو برای ایجاد لوگو در زمان کوتاهی نگاه می کنیم. این نکات مورد علاقه متخصصان آژانس و فریلنسرهای با تجربه است و یک چک لیست عالی برای انجام پروژه های طراحی لوگو با اطمینان ایجاد می کند.
آرمکده یکی از شرکت های موفق در زمینه سایت طراحی لوگو است. شما می توانید انواع لوگو های طراحی شده در این شرکت حرفه ای را از اینجا ببینید.
 
زمان کاری خود را تعریف کنید
اگرچه جذاب‌ترین نکات طراحی نیست، اما داشتن یک برنامه زمانی که مهلتی در پیش دارید ضروری است.
 
طراحی لوگو برای بسیاری از طراحان جام مقدس پروژه های خلاقانه است. می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که فوراً شیرجه بزنید و ایده‌ها را شروع به طوفان فکری و طرح‌ریزی کنید، اما فقط 10 دقیقه برای پیش‌نویس فرآیند طراحی خود وقت بگذارید و در طول روز از مزایای آن بهره‌مند شوید.
 
طراحان باتجربه برای کنار هم قرار دادن طرح‌های برند، روال خاصی دارند، و این تکنیکی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و می‌تواند تفاوت بین تولید چند ایده خوب و تولید یک لوگوی واقعی و صیقلی را که مشتری دوست دارد، ایجاد کند.
 
این یک گردش کار اساسی است که ساختار محکمی برای نزدیک شدن به فرآیند طراحی لوگو فراهم می کند:

 
اینفوگرافی گردش کار لوگو
مرحله 1: خلاصه را مطالعه کنید
به محض اینکه تلفن را کنار گذاشتید یا به آن ایمیل درخواست مشتری پاسخ «بله» دادید، باید در این خلاصه فکر کنید. اگر مشتری یک خلاصه مفصل به شما ارائه کرده است، مطمئن شوید که هر اینچ از سند را هضم کرده اید تا درک قوی از برند و درخواست خلاق مشتری داشته باشید. حتی اگر در مورد ایجاد لوگو احساس اطمینان می کنید، در صورت عدم ارائه توضیحات مشتری، تخصص شما کمتر است.
 
اگر وقت دارید، مطالعه مختصر خود را با تحقیقات آنلاین در مورد بازار و رقابت مشتری دنبال کنید. آیا می توانید شباهت هایی بین طراحی های برند در بخش آنها پیدا کنید؟ یادداشت های ذهنی در مورد رنگ ها، نمادها و سبک های تایپ رایج بنویسید.
 
مرحله 2: الهام بگیرید
وقتی همه چیز را در مورد کوتاه و نام تجاری دانستید، وقت آن است که کنار بروید و الهام بگیرید. چه از طریق مرور آنلاین باشد و چه با قدم زدن در بیرون، باید سعی کنید به فضای ذهنی دسترسی داشته باشید که ایده های خلاقانه آزادانه در آن جریان دارند. هنگامی که ایده ای به دست آوردید، آن را یادداشت کنید و سپس مغز خود را به جای دیگری ببرید. در این مرحله می‌خواهید ایده‌ها و امکانات زیادی برای کاوش ایجاد کنید، بنابراین تهیه فهرستی طولانی از ایده‌های تصادفی یا نقشه ذهنی، تمرین بسیار خوبی است.
 
مرحله 3: طرح
یک اسکچ پد و مداد بزرگ را بیرون بیاورید و با استفاده از یادداشت های الهام بخش خود، ایده های زیادی را ترسیم کنید. نگران اصلاح نقاشی های خود نباشید و چیزی را پاک نکنید! تا جایی که می توانید روی ترسیم ایده ها – و تکرار آن ایده ها – تمرکز کنید.
مرحله 4: بازنگری
سه یا چهار طرحی را که احساس می کنید بیشترین پتانسیل را دارند جدا کنید. ممکن است بخواهید این طرح ها را بیشتر اصلاح کنید و آنها را روی یک صفحه تمیز بکشید. اگر وقتتان تنگ است، ممکن است بخواهید مشتری را درگیر کنید، زیرا آنها می توانند به شما راهنمایی کنند که کدام طرح(های) را ترجیح می دهند. این می تواند با اجتناب از نیاز به دیجیتالی کردن یک مجموعه کامل از لوگوها در زمان شما صرفه جویی کند. با در نظر گرفتن نظر مشتری، به قوی ترین ایده لوگو محدود کنید و بیشتر اصلاح کنید. دوباره آن را ترسیم کنید، با هدف ساده کردن هر عنصر پیچیده، و فکر کردن به جزئیات دیگر مانند رنگ و بافت، که ممکن است به ظاهر کلی طرح بیافزاید. 
مرحله 5: برداری
اکنون شما آماده هستید که طراحی لوگوی خود را به کامپیوتر اختصاص دهید. با استفاده از یک اسکنر یا به سادگی با آپلود یک عکس با کیفیت بالا از دوربین گوشی خود، تصویری از طرح لوگوی خود را در رایانه خود آپلود کنید. آن را در یک برنامه برداری مانند Adobe Illustrator، CorelDRAW یا Inkscape باز کنید، و با استفاده از ابزارهای ترسیم یا توابع ردیابی (اگر زمان زیادی ندارید)، لوگوی خود را بردارید. ممکن است بخواهید دو یا سه نسخه با رنگ های مختلف ایجاد کنید تا برخی از گزینه ها را به مشتری نشان دهید. 
مرحله 6: نهایی کردن
در نهایت، لوگو(های) برداری شده را برای مشتری خود ارسال کنید. امیدواریم، اگر آنها به نسخه طراحی شده شما پاسخ مثبت دادند، باید از نتیجه دیجیتالی شده بسیار راضی باشند، و شما ممکن است قبل از ارسال اثر هنری نهایی به آنها، فقط چند اصلاح داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام فایل‌هایی را که مشتری برای استفاده از لوگو به آن نیاز دارد، ارائه کنید، بنابراین فایل برداری بومی، یک پالت نمونه (فرمت Adobe Swatch Exchange [ASE] معمولا مفیدترین است) و هر فایل فونتی را شامل کنید. در صورت استفاده با طرح مرتبط است. این گردش کار تعمیم‌یافته به شما ایده می‌دهد که چگونه وظایف خود را در زمانی که پروژه لوگوی انجام می‌دهید سازماندهی کنید. اما برای بهتر کردن آن، می‌توانید گردش کار را به واحدهای زمان تقسیم کنید و به شما کمک می‌کند پروژه‌تان را بسیار مؤثرتر برنامه‌ریزی کنید. در زیر، من گردش کار را به واحدها تقسیم کرده ام.به عنوان مثال، اگر یک روز کاری یا تقریباً 8 ساعت برای تکمیل کار وقت داشته باشید، 1 واحد معادل حدود 45 دقیقه خواهد بود. برخی از قسمت‌های جریان به ناچار بیشتر از بقیه طول می‌کشد، بنابراین در حالی که ممکن است ۴۵ دقیقه برای مطالعه مختصر کافی باشد، یک دوره ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه برای اصلاح طرح لوگو مناسب‌تر است. اگر فقط یک لحظه برای برنامه ریزی گردش کار خود وقت بگذارید و تصمیم بگیرید که چقدر زمان می توانید برای هر کار اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که کل فرآیند طراحی لوگو شما نه تنها کارآمدتر، بلکه بدون استرس نیز می باشد! 
تفاوت بین لوگوهای تایپوگرافیک و نمادین را بدانید
دو نوع اصلی لوگو وجود دارد: تایپوگرافیک و نمادین. دانستن تفاوت بین اینها - و زمانی که استفاده از هر نوع مناسب است - می تواند شما را از غم و اندوه زیادی نجات دهد. بیایید هر نوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم… 
لوگوهای تایپوگرافی 
لوگوهای تایپوگرافی تقریباً به طور کامل از متن ساخته شده اند. نام برند به سبک خاصی طراحی شده است و ممکن است با عناصر کوچک دیگری مانند جزئیات رنگ یا گرافیک های جزئی همراه باشد یا نباشد. این طراحی لوگو برای برندی به نام «پاندا» نمونه‌ای از یک لوگوی تایپوگرافیک است، اما افزودن جزئیات کوچکی مانند شاخه‌های بامبو که در اطراف یک حرف در هم می‌پیچد نیز به عنوان یک سبک لوگوی تایپوگرافی در نظر گرفته می‌شود. لوگوی نوع پانداآرم‌های تایپوگرافی یک سبک امن هستند که تقریباً برای هر نوع برندی، چه شرکت‌های بزرگ یا کسب‌وکارهای مستقل کوچک کار می‌کنند. پیام برند که توسط لوگو ارسال می شود، فوری است و بیننده را مستقیماً با نام تجاری مرتبط می کند. اگر مشتری شما می خواهد نام تجاری خود را قابل جستجوتر کند و نام را به یاد ماندنی تر کند، یک لوگوی تایپوگرافی انتخاب معقولی است. 
لوگوهای نمادین 
لوگوهای نمادین با لوگوهای تایپ بسیار متفاوت هستند، زیرا بر ارتباط نمادین بین تصویر و برند متکی هستند.یک لوگوی نمادین متشکل از یک تصویر یا نماد گرافیکی قوی است که نام شرکت را از طریق نمایش تصویری (مثلاً در اینجا نام شرکت "پاندا" با تصویر یک پاندا نشان می‌دهد) یا خلق و خوی، اخلاق، یا صنعت برند از طریق چیزی انتزاعی تر. پاندا نقاشی روستاییلوگوهای نمادین یکی از نمادین ترین و مشهورترین لوگوهای جهان هستند. برای مثال آرم اپل یا نماد زرد و قرمز شل را در نظر بگیرید. لوگوهای صرفاً نمادین معمولاً برای شرکت های بسیار بزرگ و معتبری که می توانند درآمد زیادی برای تبلیغات و بازاریابی داشته باشند، بهترین کار را دارند. از این طریق، مشتریان با برند و لوگوی آن آشنا می‌شوند و یک ارتباط روان‌شناختی طولانی‌مدت بین دیدن لوگو و علامت تجاری با کیفیت و قابل اعتماد ایجاد می‌کنند. یک رسانه شادیک لوگوی صرفاً نمادین ممکن است برای یک کافی شاپ کوچک مناسب نباشد – مشتریان چگونه نام فروشگاه را می‌دانند مگر اینکه کسب‌وکار تبلیغات زیادی داشته باشد؟ در انتهای دیگر طیف، یک کسب و کار بزرگتر ممکن است بخواهد نام برند را در لوگوی خود قرار دهد تا یادآوری نام تجاری خود را تقویت کند. بنابراین چگونه می دانید که کدام نوع لوگو برای کسب و کار مشتری شما مناسب است؟ این معضلی است که اغلب طراحان لوگو با آن روبرو هستند، اما خوشبختانه پاسخ اغلب در وسط قرار دارد. شما مجبور نیستید یک طرح صرفا تایپوگرافیک یا نمادین ایجاد کنید، و اغلب ترکیب این دو با هم منجر به لوگویی می شود که خاطره انگیزتر و در نهایت همه کاره تر است. افزودن یک تصویر نمادین از پاندا به این طراحی لوگوی تایپوگرافیک، جزئیات جالبی را به طرح اضافه می کند، در حالی که به طور همزمان نام برند را از طریق نمادگرایی تقویت می کند.این طراحی همچنین اکنون بسیار انعطاف پذیرتر است.
در آینده، برند ممکن است متوجه شود که استفاده از عناصر تایپوگرافی یا نمادین لوگو به صورت مجزا (مانند رسانه های اجتماعی، لوازم التحریر، وب سایت و غیره) ممکن است به خوبی کار کند، در حالی که امنیت طراحی کامل لوگو در ارتباطات مهم را داشته باشد. لوگوی پانداجزئیات کوچک می تواند بزرگترین تفاوت را ایجاد کندتفاوت بین یک لوگوی OK و یک لوگوی صیقلی که در آزمون زمان مقاومت می کند چیست؟
عامل اصلی که لوگوهای واقعا خوب را از بقیه جدا می کند، کیفیت اجرا است. شما می‌توانید تقریباً همین ایده را برای یک لوگو داشته باشید، مثلاً پاندا برای برندی به نام «پاندا»، اما روش‌های کوچکی که طراحی را اصلاح می‌کنید می‌تواند تفاوت ایجاد کند. طراحان لوگوی حرفه ای اغلب زمان بیشتری را صرف اصلاح جزئیات جزئی طراحی لوگو می کنند تا اینکه به دنبال الهام گرفتن یا طراحی ایده ها باشند. طراحان می‌دانند که همین جزئیات جزئی است که می‌تواند به یک لوگو حس فوق‌العاده خوب و معاصر بدهد. به یاد دارید زمانی که گوگل در سال 2014 نسخه "جدید" لوگوی خود را منتشر کرد؟ برای بسیاری از مردم، حتی شبیه یک لوگوی جدید به نظر نمی رسید. تفاوت در هسته (فضای بین دو کاراکتر) بود - با حروف کوچک "g" فقط در امتداد یک پیکسل به سمت راست.معامله بزرگ، درست است؟ خوب، برای برخی از طراحان، تغییراتی مانند این یک معامله بزرگ است. و این تا حد زیادی به این دلیل است که حتی تغییرات کوچک مانند تنظیم هسته می تواند یک لوگو را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین وقتی می‌خواهید لوگوهای خود را اصلاح کنید، به جزئیات جزئی طراحی خود فکر کنید. آیا خط پایه نوع شما کاملاً مستقیم است؟ آیا این نوع در وزن کمی ضخیم تر یا نازک تر به نظر می رسد؟
آیا می توانید گرافیک برداری خود را بیش از این ساده کنید و هر توده و برآمدگی غیر ضروری را صاف کنید؟ اگر روی یک طراحی تایپوگرافی کار می کنید، ترفندهای هوشمندانه زیادی وجود دارد که می توانید در طراحی خود انجام دهید تا آن را کامل کنید. Kerning یک عنصر واقعاً کلیدی برای ایجاد یک لوگو کاملتر و مختصرتر است، و در اینجا یک نکته عالی برای اطمینان از درست بودن آن وجود دارد:
اگر لوگوی خود را وارونه کنید… چرخش عمودی... متوجه خواهید شد که گرفتن یک هسته خوب بین حروف بسیار آسان تر است. بدون نگاه کردن به محتوای متنی لوگو، می توانید فضای بین شخصیت ها را در سطح بصری صرف ارزیابی کنید.نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا لوگوی تایپوگرافی شما با حروف بزرگ یا کوچک بهتر به نظر می رسد. کالوین کلاین مطمئناً فکر می‌کرد که حروف بزرگ امسال پیشرفتی را به همراه خواهد داشت و تصمیم گرفت که نشان تجاری کوچک دهه نود را برای سبک مدرن‌تری که با حروف بزرگ تنظیم می‌شود کنار بگذارد. لوگوی جدید کالوین
کلاینطراحی لوگوی جدید Calvin Klein توسط Peter Saville هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این تصمیم عاقلانه بوده است یا خیر، نمی‌داند، اما مطمئناً این نکته را ثابت می‌کند که حتی با ساده‌ترین طرح‌های لوگو، هنوز فضای زیادی برای مانور در مورد جزئیات دقیق وجود دارد. در این مقاله ما به سه نکته کلیدی برای طراحی لوگوهای فوق العاده با اطمینان نگاه کرده ایم. تعریف گردش کار قبل از شروع، دانستن اینکه چه زمانی مناسب است به سراغ طرح‌های تایپوگرافی یا نمادین بروید، و اصلاح جزئیات دقیق لوگوی شما همگی می‌توانند به ارتقای طرح‌های برند شما به سطح بعدی کمک کنند. 

منبع: https://www.shutterstock.com/blog/logo-design-tips-youll-ever-need-know
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.